Coty Inc. kondigt samenwerking aan met National Geographic voor ondersteuning van het Pristine Seas ocean protection program

01 Maa, 2012, 08:00 GMT Van Coty Prestige

PARIJS, March 1, 2012 /PRNewswire/ --

Coty Inc., een toonaangevend wereldwijde beautyfirma, heeft aangekondigd een samenwerkingsovereenkomst te hebben getekend met de National Geographic Society en benoemt Davidoff Cool Water als partner voor het Pristine Seas program.

Voor het zien van de Multimedia News Release, klik hier:

De oceaan omvat 72% van het aardoppervlak, maar slecht 1% hiervan is beschermd. National Geographic wil, door middel van Pristine Seas expedities, een aantal van de laatste ongerepte plekken van de oceanen beschermen door het creëren van maritiem beschermde gebieden. De samenwerking gaat van start met een expeditie naar de Pitcairn eilanden (grondgebied van het Verenigd Koninkrijk) in de Stille Oceaan. De expeditieleider is National Geographic in Residence, Dr. Enric Sala, een maritieme ecoloog die zijn carrière gewijd heeft aan het vinden van oplossingen voor de impact die mensen op het maritieme leven hebben.

"Ik ben blij om Davidoff Cool Water aan boord te hebben van onze Pristine Seas Ocean Protection Program," zegt Dr. Enric Sala. "Geen enkele organisatie gaat de oceaan in zijn eentje redden."

"We zijn verheugd om met Davidoff Cool Water samen te werken aan dit project, dat helpt om de laatste gezonde, nog niet verstoorde plaatsen te beschermen in de oceaan," zegt Terry Garcia Executive Vice President van National Geographic Society.

"Het is een eer om samen te werken met National Geographic, één van de meest gerespecteerde, bekendste en krachtigste organisaties ter bescherming van de oceaan en het milieu. We zijn verheugd dat onze bestseller Davidoff Cool Water, een geur die met het olfactieve territorium van oceanische frisheid gestart is, nu actief betrokken is bij de bescherming van de oceaan," zegt Michele Scannavini, President Coty Prestige.

Het nieuwe gezicht van Davidoff Cool Water, de Amerikaanse acteur Paul Walker, staat volledig achter het initiatief. "Mijn eerste liefde, mijn eerste passie was de oceaan. Ik kan me dus heel goed vinden in de bescherming van de oceaan. Ik ben er trots op het gezicht te zijn van een legendarische geur die bereid is om daarin actief te zijn.

De Pristine Seas Expeditie naar Pitcairn start in maart 2012. Vanaf de zomer 2012 zal de consument de mogelijkheid hebben samen met Davidoff Cool Water deze actie te ondersteunen en National Geographic Pristine Seas te helpen de oceanen te beschermen.

Over Coty Inc.

Coty Inc. werd in 1904 in Parijs opgericht door François Coty, die gezien wordt als de grondlegger van de moderne geurenindustrie. Tegenwoordig is Coty Inc. een erkend leider op het gebied van beauty wereldwijd, met een jaarlijkse netto omzet van bijna 4 miljard dollar. Gedreven door ondernemingsgeest, passie, innovatie en creativiteit heeft Coty Inc. een ongeëvenaard portfolio ontwikkeld van belangrijke merken en ze levert deze innovatieve producten wereldwijd in 135 marktgebieden aan de consument.

Het Coty Prestige merkenportfolio wordt gedistribueerd via prestige en ultra-prestige winkels en omvat Balenciaga, Bottega Veneta, Calvin Klein, Cerruti, Chloé, Chopard, Davidoff, Jennifer Lopez, Jil Sander, JOOP!, Karl Lagerfeld, Kenneth Cole*, Gwen Stefani, Lancaster, Marc Jacobs, Nikos, philosophy, Roberto Cavalli, Sarah Jessica Parker, Truth or Dare by Madonna, Vera Wang, Vivienne Westwood en Wolfgang Joop.

* niet verkrijgbaar in de Benelux

Het Coty Beauty merkenportfolio wordt breder gedistribueerd en omvat adidas, ASTOR*, Baby Phat*, Beyoncé Knowles, Celine Dion, Chupa Chups*, David and Victoria Beckham, Elite Models, Esprit, Exclamation*, Faith Hill*, GUESS?, Halle Berry, Heidi Klum*, Jovan*, Kate Moss, Kylie Minogue, Lady Gaga, Manhattan*, Manhattan Clearface*, Miss Sporty, Nautica, N.Y.C. New York Color, Nicole by OPI*, OPI*, Pierre Cardin¹, Playboy, Rimmel, Sally Hansen, Stetson*, Tim McGraw*, TJoy* en Tonino Lamborghini.

* niet verkrijgbaar in de Benelux

¹ niet verkrijgbaar in Noord-Amerika

Coty en Puig S.L. hebben een strategisch partnerschap voor de distributie van de parfumlijnen van Antonio Banderas, Carolina Herrera, Nina Ricci, Prada, Shakira en Valentino in de Verenigde Staten en Canada.

Voor meer informatie over Coty Inc. kunt u terecht op http://www.coty.com.

Over de National Geopgraphic Society

De National Geographic Society is één van ´s werelds grootste 'non-profit' wetenschappe-lijke en educatieve organisaties. Opgericht in 1888 om 'geografische kennis te verhogen en te verspreiden.' De organisatie heeft als missie mensen te inspireren voor de aarde te zorgen. National Geographic laat de wereld zien, door middel van haar tijdschriften, televisie-programma's, films, muziek en radio, boeken, dvd's, kaarten, tentoonstellingen, 'live events', 'School Publishing' programma's, interactieve media en merchandise. National Geographic magazine, het officiële tijdschrift van de organisatie, dat wordt gepubliceerd in het Engels en 33 andere talen, wordt maandelijks gelezen door meer dan 60 miljoen mensen. Het National Geographic tv-kanaal bereikt meer dan 380 miljoen huishoudens, in 37 talen en 163 landen. National Geographic Digital Media ontvangt meer dan 19 miljoen bezoekers per maand. National Geographic heeft meer dan 10.000 wetenschappelijke onderzoeken, projecten van natuurbehoud en exploratie gefinancierd en ondersteunt een onderwijsprogramma ter bevordering van aardrijkskundige geletterdheid. http://www.nationalgeographic.com.

Isabelle Mical, Vice President Public Relations, Tél : +33-1-58-71-75-80, Email : isabelle_mical@cotyinc.com

Video: http://www.multivu.com/mnr/53777-davidoff-nationalgeographic

BRON Coty Prestige