Coventry Capital ontvangt FSA autorisatie, lanceert platform voor lange levensduurmarkten

07 Okt, 2009, 15:45 BST Van Coventry Capital

LONDEN, October 7 /PRNewswire/ --

- Breidt toegang uit naar groeiende klasse van alternatief bezit

Coventry heeft vandaag aangekondigd dat Coventry Capital Ltd. autorisatie van de Financial Services Authority (FSA) ontvangen heeft om advies te geven over transacties namens instellingen in het VK en deze op te zetten.

Deze autorisatie en het uitoefenen van zijn paspoortrechten door het bedrijf om soortgelijke diensten overal in de EEA aan te bieden, opent mogelijkheden voor instellingen overal in Europa om toegang te krijgen tot de markt voor lange levensduur in de VS door te investeren in 'fysieke' levensverzekeringspolissen, die bekend staan als levensafrekeningen en ook gestructureerde notes of certificaten en derivaten transacties zoals total return swaps.

"Het doet ons genoegen om het platform van Coventry voor kapitaalmarkten uit te breiden naar Europa", zei Reid Buerger, Executive Vice President van Coventry. "Investeerders overal in de wereld proberen hun aandelenbezit uit te breiden naar alternatieven en ons geïntegreerde platform biedt ongeëvenaarde toegang tot de lage wispelturigheid en voornamelijk niet-gecorreleerde prestaties van deze klasse van bezit."

Coventry, de eerste om het model te presenteren voor grootschalige institutionele investering in levensafrekeningen, heeft tot nu toe voor meer dan US$30 miljard aan transacties verbonden met lange levensduur gestructureerd, hierbij hulp geboden en deze opgezet.

"Coventry is de enige speler op dit gebied die de expertise en infrastructuur heeft voor zowel het opzetten van lange levensduur risico's en transacties van structuur en langlevende binnenhuis uit te voeren, waardoor het grotere efficiëntie en transparantie biedt voor tegenpartijen", zei Michael Crane, Managing Director van Coventry Capital Ltd.

Als een onderdeel van de uitbreiding heeft Coventry een internationaal team van topmensen uit de kapitaalmarkt bij elkaar gebracht. Zij zijn gevestigd in de kantoren van het bedrijf in Philadelphia, Londen en Hong Kong. Deze activiteiten hebben Coventry in een positie gebracht om zaken te gaan doen met instellingen overal op de belangrijkste financiële markten in de wereld.

Over Coventry Capital

Coventry Capital leidt de ontwikkeling van de langlevensmarkt in de VS door investereerder- en fondsdiensten te verlenen aan een breed scala van instellingen, waaronder pensioenen, beheerders van giften en fondsen. Het bedrijf heeft zijn hoofdkwartier in Philadelphia en kantoren in Londen en Hong Kong en is actief in de belangrijkste financiële centra overal in de wereld.

Contactpersoon voor de media

Stuart Wood
    Director, Strategic Communications
    +1-215-836-8314
    swood@coventry.com

Zakelijk contact
    Michael Crane
    Managing Director, International Distribution
    Tel. VK +44-20-7887-7881
    Mobiel +44-7827-444-288
    mcrane@coventrycapital.co.uk

De inhoud van dit persbericht is goedgekeurd voor communicatie in het Verenigd Koninkrijk door Coventry Capital Limited, dat geautoriseerd en gereguleerd wordt door de Financial Services Authority.

BRON Coventry Capital