Crown Geëerd Met twee 'Cans of the Year' Prijzen

31 Okt, 2006, 03:19 GMT Van CROWN Holdings, Inc.

PHILADELPHIA, October 31 /PRNewswire/ --

Crown Holdings, Inc. (NYSE: CCK) (Crown) kondigt aan dat verschillende dochtermaatschappijen prestigieuze "Cans of the Year 2006" prijzen hebben gewonnen. CROWN Food Europe ontving de 'Zilveren Prijs' in de 'Voedsel Categorie' voor het onderscheidende Waistline(R) laag-calorisch voedselblik, speciaal ontwikkeld voor Crosse & Blackwell, één van Premier Foods' leidende merken voor blikvoedsel. CROWN Aerosols Europe heeft de 'Bronzen Prijs' gewonnen in de Advertentie Categorie voor de speciaal vormgegeven spray verpakking, die The Gillette Company heeft gebruikt voor een unieke promotie tijdens het wereldkampioenschap. De prijzen werden uitgereikt tijdens een ceremonie die begin oktober werd gehouden in Dolce Sitges in Spanje.

De zandloper-vormige Waistline(R) verpakking versterkt zichtbaar het 'gezond leven' thema van het merk, dat werd uitgebracht om tegemoet te komen aan de vraag van consumenten naar meer opties met voedzame maaltijden. De driedelige blikken bevatten EOLE III(TM) makkelijk te openen stalen uiteinden voor meer gemak en decoratieve krimp verpakkingen voor een uitstekende vertoning in de schappen. Om differentiatie in de schappen te bereiken is de verpakking voorts ontworpen om geproduceerd te kunnen worden met het reeds bestaande machinepark zonder de vul-, fels- of retortprocessen te veranderen.

De 'Bronzen Prijs' in de 'Advertentie Categorie' was gewonnen door de gelimiteerde uitvoering van de spray verpakking. Deze was ontwikkeld voor The Gillette Company en viel samen met de FIFA World Cup(TM) van 2006, waarvan het bedrijf een officiële sponsor was. De verpakking, ontworpen om op een voetbal te lijken (bekend als 'soccer ball' in de Verenigde Staten), is vormgegeven in een comfortabele easy-to-grip vorm die het gebruik van het product vergemakkelijkt. De creatieve vorm benadrukt tevens Gillette's toewijding aan het voetbal, dat voor veel van de bestaande en potentiële consumenten van het bedrijf een passie is. Het ontwerp was karakteristiek voor de verpakkingen van de MACH3Turbo(TM) scheer gel, Gillette Series(TM) scheer gel en de Gillette Series(TM) anti-transparantie en deodorant merken, die gedurende het toernooi verkrijgbaar waren in supermarkten, drogisterijen en apotheken door heel Europa en de Verenigde Staten.

"Het winnen van deze prijzen laat zien dat het gebruik van innovatief en creatief vormgegeven verpakkingen om de aandacht van de consument te trekken een steeds populairder wordende en effectieve marketing trend is," zegt John Conway, Bestuursvoorzitter, President en algemeen directeur van Crown Holding. "Crown's gepatenteerde blaasvorm technologie staat productie van nagenoeg elke gewenste vorm toe - van subtiele tot uiterst innovatieve asymmetrische ontwerpen - wat resulteert in een krachtige manier om merken te differentiëren op verkooppunten, om consumenten ervaring te verbeteren en om opwinding op te wekken voor speciale evenementen of belangrijke geneurtenissen."

De prijsuitreiking, georganiseerd door The Canmaker magazine, is in het leven geroepen om innovatief metaal verpakken te vieren en te promoten. "Cans of the Year" wordt traditiegetrouw gelijktijdig met de Cannex tentoonstelling gehouden, waar genodigden stemmen voor de algehele winnaar. Ervaren directeuren in deze industrie kiezen individuele winnaars per categorie door gouden, zilveren en bronzen prijzen toe te kennen.

Over Crown Holdings, Inc.

Crown Holdings Inc. is door zijn dochtermaatschappijen een leidende leverancier van verpakkingsproducten aan consumenten marketing bedrijven over de hele wereld. Wereld hoofdkantoren bevinden zich in Philadelphia, PA.

Voor meer informatie, contact: Michael F. Dunleavy, Vice President van Corporate Affairs en Public Relations; Tel: +1-215-698-5051; Email: mdunleavy@crowncork.com.

Voor investeerders: Timothy J. Donahue, Senior Vice President - Finance; Tel: +1-215-698-5088.

Website: http://www.crowncork.com

BRON CROWN Holdings, Inc.