Crown Holdings, Inc. meldt de pensionering van financieel directeur Alan W. Rutherford en de aanstelling van Timothy J. Donahue als nieuw financieel directeur van het bedrijf

13 Dec, 2008, 02:14 GMT Van CROWN Holdings, Inc.

PHILADELPHIA, December 13 /PRNewswire/ --

Crown Holdings, Inc. (NYSE: CCK) heeft bekendgemaakt dat Alan W. Rutherford, nu 65 jaar oud, heeft beslist om af te treden als financieel directeur met onmiddellijke ingang. Timothy J. Donahue, 46 jaar oud, heeft promotie gekregen tot uitvoerend vicepresident en financieel directeur van het bedrijf. Hij zal direct ondergeschikt zijn aan John W. Conway, voorzitter en ceo van het bedrijf.

De heer Rutherford zal dienst blijven doen als vicevoorzitter van de raad van bestuur en uitvoerend vicepresident van het bedrijf. Hij verwacht dat hij zich einde maart 2009 zal terugtrekken uit de functie van uitvoerend vicepresident na een ordelijke overdracht van zijn verantwoordelijkheden. De heer Rutherford zal na zijn pensionering lid blijven van de raad van bestuur van het bedrijf.

"Wij zijn enorm veel verschuldigd aan Alan voor zijn toewijding en buitengewone bijdragen aan het bedrijf in de afgelopen 34 jaar. Hij was mijn onmisbare partner bij de geslaagde ommekeer van het bedrijf en het herstel van onze toonaangevende positie in de stugge sector van metaalverpakking", zo verklaarde de heer Conway. "Ik zie ernaar uit om met hem samen te werken, nu aan de overgang en in de toekomst als bestuurder", aldus de heer Conway.

De heer Donahue was voordien senior vicepresident Finance, een functie die hij sinds 2000 had. Daarvoor had hij sinds 1991 dienst gedaan als de controller van het bedrijf. Hij kwam bij Crown in 1990 als manager Binnenlandse boekhouding. De heer Donahue was in zijn vorige baan tewerkgesteld bij de registeraccounts Price Waterhouse, het huidige PricewaterhouseCoopers.

De heer Conway gaf als commentaar: "Tim is ruim 18 jaar in dienst geweest bij het bedrijf en zal een schat aan financiële ervaring in zijn nieuwe functie inbrengen. Hij was een volwaardig lid van ons leidinggevende team en wij zijn erg gelukkig dat hij Alan zal opvolgen als onze volgende financieel directeur. Ik zie ernaar uit om nauwer met hem samen te werken aan de blijvende versterking van de positie van Crown op de wereldmarkt."

Waarschuwing inzake toekomstgerichte verklaringen

Behalve voor de historische informatie bestaat alle overige informatie in dit perscommuniqué uit toekomstgerichte verklaringen. Deze toekomstgerichte verklaringen betreffen een aantal risico's, onzekerheden en andere factoren waardoor het werkelijke resultaat aanzienlijk kan verschillen van dat uitgedrukt of geïmpliceerd in de toekomstgerichte verklaringen. Belangrijke factoren die ertoe kunnen leiden dat de verklaringen in dit perscommuniqué of de werkelijke bedrijfsresultaten of financiële toestand van het bedrijf anders zijn, worden besproken in het hoofdstuk 'Toekomstgerichte verklaringen' in het jaarverslag van het bedrijf op Form 10-K over het jaar afgesloten per 31 december 2007 en documenten die vóór of na die datum zijn ingediend. Het bedrijf is niet van plan om bepaalde toekomstgerichte verklaringen na te zien of te herzien in het kader van toekomstige gebeurtenissen.

Over Crown Holdings, Inc.

Crown Holdings, Inc. is via haar dochterbedrijven een toonaangevende leverancier van verpakkingsproducten voor bedrijven die consumptieproducten verkopen over de hele wereld. Het internationale hoofdkantoor is gevestigd in Philadelphia, PA, in de VS. Meer informatie vindt u op www.crowncork.com.

Voor meer informatie neemt u contact op met:
    Timothy J. Donahue, uitvoerend vicepresident en financieel directeur;
    tel.: +1-215-698-5088,
    Ed Bisno, Bisno Communications; tel.: +1-212-717-7578.

BRON CROWN Holdings, Inc.