Crown van plan om blikjesfabriek te bouwen in Casablanca, Marokko

13 Jun, 2008, 12:39 BST Van CROWN Holdings, Inc.

PHILADELPHIA, June 13 /PRNewswire/ --

Crown Holdings, Inc. (NYSE: CCK) (Crown) (http://www.crowncork.com) heeft de bouw van een nieuwe blikjesfabriek op zijn bestaande productielocatie voor conservenblikken in Casablanca, Marokko, aangekondigd.

De fabriek, die aan het einde van 2009 operationeel zal zijn, zal aluminium blikjes produceren met een initiële capaciteit van 700 miljoen blikjes per jaar. De fabriek wordt zodanig ontworpen dat de toekomstige installatie van extra productielijnen als gevolg van een groeiende vraag op de markt mogelijk zal zijn. Deze investering maakt onderdeel uit van het kapitaalprogramma voor 2009 van het bedrijf.

De nieuwe op dranken gerichte fabriek in Casablanca zal een uitbreiding zijn van Crowns solide aanwezigheid in Marokko. Carnaud Maroc S.A., een dochteronderneming van Crown, is de marktleider voor vis- en groenteconserven, verfblikken en kroondoppen. Carnaud Maroc, dat ruim 70 jaar geleden is opgericht, opereert één grote fabriek in Casablanca. Het zal een tweede fabriek openen in Agadir in augustus van dit jaar.

Over Crown Holdings, Inc.

Crown Holdings, Inc., is door zijn dochterondernemingen een toonaangevende leverancier van verpakkingsproducten aan bedrijven voor consumentenmarketing over de hele wereld. Het wereldwijde hoofdkantoor bevindt zich in Philadelphia, PA. Bezoek http://www.crowncork.com voor meer informatie.

Neem voor meer informatie contact op met:

In Europa: Caroline Archer-Reed, directeur marketing;
    Tel.: +33-1-49-18-40-43; E-mail:
    caroline.archer-reed@eur.crowncork.com

In de Verenigde Staten: Tom Hughes, marketingmanager; Tel.:
    +1-215-698-5298; E-mail: thomas.hughes@crowncork.com

Voor vragen van redacteurs: Michael F. Dunleavy, vicepresident van
    Bedrijfszaken en Public Relations; Tel.: +1-215-698-5051; E-mail:
    mdunleavy@crowncork.com

Voor investeerders: Timothy J. Donahue, senior vicepresident -
    Financiën, +1-215-698-5088.

Website: http://www.crowncork.com

BRON CROWN Holdings, Inc.