CVG Global Construction lanceert nieuwe belangrijke reeks van merk KAB Seating

17 Apr, 2007, 15:10 BST Van Commercial Vehicle Group, Inc.

NEW ALBANY, Ohio, April 17 /PRNewswire/ --

- 600 zittingenreeks voldoet aan ISO 7096 prestatienormen

- Veiligheid en comfort is resultaat van vernieuwend ontwerp en opbouw

- Wordt onthuld op BAUMA 2007 show in München, Duitsland

Commercial Vehicle Group, Inc. (Nasdaq: CVGI) kondigde vandaag de lancering aan van zijn nieuwe 600 reeks bouwstoelen van merk KAB. De nieuwe 600 reeks bouwstoelen biedt veiligheid en comfort aan wereldwijde bestuurders van bouwvoertuigen met technologisch vernieuwende ontwerpprincipes om hoge kwaliteitsresultaten te behalen in veiligheid, onderhoud, klanttevredenheid en productie.

Met het modulaire ontwerp van de nieuwe 600 reeks zittingen kan je de lucht- of mechanische veringen verwisselen, en er zijn 3 verschillende K-reeksen met bovenzittingen en 5 verschillende Positioning System Modules. Deze kenmerken bieden uitgebreide oplossingen voor Original Equipment Manufacturers (OEMs) van bouwvoertuigen en bestuurders van fabrieken en installaties in de sector.

De veringen van de Air 65 en Mechanical 61 hebben gemeenschappelijke basisplaten die montage en onderhoud vergemakkelijken. Ze hebben allebei lage natuurlijke frequenties en zijn afgestemd om de schadelijke trillingen die vaak een negatieve invloed hebben op bestuurders van bouwapparaten aanzienlijk te verlagen. Deze brede veringen verbeteren de stabiliteit en hebben een groot bereik in bestuurdersgewicht, bij de AIR 65 versie gaat dat van 50 tot 200 kg (110 tot 440 pond).

De K-reeks bovenzittingen bevatten comfortkenmerken zoals: verstelbare rugsteun, stoelverwarmers, kantel- en lengteaanpassing van het zitkussen, verstelbare armleuningen en een verstelbare hoofdsteun. De 600 reeks heeft ook een unieke Positioning Systems Module (PSM). De PSM biedt verschillende combinaties van: schuiflatten, voor- en achterisolator, zij-isolator en een aangepast bedieningspaneel voor de cabine. Het PSM-pakket wordt tussen de bovenzitting van de stoel en de vering geplaatst en heeft altijd dezelfde hoogte om een constant Seat Index Point (SIP) te verzekeren. Dit laat klanten toe opties te selecteren die geschikt zijn voor hun voertuigen of markten, afhankelijk van de gevraagde kenmerken, zonder de stoelhoogte te veranderen.

Het is ook belangrijk dat de nieuwe 600 reeks zittingen ook aan de ISO 7096 stoelprestatienormen voldoet voor bouwvoertuigen zonder de bevochtiging of veren te moeten aanpassen voor verschillende installatiecategorieën. De 600 reeks biedt de ideale zitoplossing voor voertuigen zoals:

-- scharnierende en stijve kiepauto's (EM1)
    -- grote en compacte laders (EM3 / EM8)
    -- nivelleermachines (EM4)
    -- dieplepels (EM5)
    -- bulldozers (EM6)
    -- andere grote bouwmachines zoals gravers

De 600 reeks werd ontworpen binnen het bedrijf door het geavanceerd techniekteam van KAB Seating. Het doel was om gestroomlijnde zitstijlen en verstelbaarheid te integreren om zo het comfort van de bestuurder en het esthetisch uitzicht in de cabine te maximaliseren, in combinatie met een krachtige vering voor een verlengd productleven in de moeilijkste omgevingen.

De nieuwe 600 reeks wordt geproduceerd in de speciaal gebouwde installatie van CVG in Sjanghai, China. De modulaire vorm laat plaatselijke montage toe in CVG fabrieken over de hele wereld.

Gordon Boyd, president van CVG Global Construction, zei: "Onze nieuwe reeks 600 zittingen is een belangrijke stap voorwaarts in het ontwerp en de productie van zittingen voor bouwvoertuigen. Deze zittingen bewijzen onze aanhoudende betrokkenheid om vernieuwende en flexibele producten te bouwen en te verhandelen die ultramoderne veiligheid en comfort combineren en tevens voldoen aan de veeleisende behoeften van klanten en fabrikanten."

"De nieuwe 600 reeks is een belangrijke investering in onze OEM en zakenstrategieën in de secundaire markt. Strategisch gezien is het reeks 600 assortiment een investering die het toekomstige concurrentievermogen van onze producten en onze toonaangevende marktpositie zal helpen verzekeren," voegde Boyd toe.

De 600 reeks zittingen wordt voor het eerst voorgesteld op de BAUMA 2007 show (hal A6, stand 138) van 23 tot 29 april in München, Duitsland.

Over Commercial Vehicle Group, Inc.

Commercial Vehicle Group is een toonaangevend leverancier van volledig geïntegreerde systeemoplossingen voor de wereldwijde commerciële voertuigenmarkt, inclusief de zware vrachtwagenmarkt, de bouw- en landbouwmarkt en de specialiteits- en militaire transportmarkten. Producten van het bedrijf zijn o.a. zitsystemen met veringen, inwendige evenwichtssystemen, zoals instrumenten- en deurpanelen, hoofdvoeringen, gevormde producten, cabines en vloersystemen, cabinestructuren en-bestanddelen, spiegels, ruitenwissersystemen, elektronische bedradingsmontages voor harnassen en bedieningen en schakelaars specifiek ontworpen voor toepassingen in commerciële voertuigcabines. Het hoofdkantoor van Commercial Vehicle Group bevindt zich in New Albany, Ohio en CVG heeft ook ondernemingen in Noord-Amerika, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Commercial Vehicle Group en zijn producten naar www.cvgrp.com.

Vooruitziende verklaringen

Dit persbericht bevat vooruitziende verklaringen die onderworpen zijn aan risico's en onzekerheden. Deze verklaringen bevatten vaak woorden zoals "gelooft", "verwacht", "hoopt op", "is van plan", "plant", "schat" of gelijkaardige uitdrukkingen. Deze verklaringen zijn gebaseerd op bepaalde veronderstellingen die het bedrijf maakte wegens ervaring in de sector en hun perspectief op historische trends, huidige condities, verwachte toekomstige ontwikkelingen en andere factoren waarvan het bedrijf denkt dat deze onder de omstandigheden aangewezen zijn. Werkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van de verwachte resultaten vanwege bepaalde risico's en onzekerheden zoals, maar niet beperkt tot: (i) de mogelijkheid van CVG om nieuwe producten te onwikkelen of met succes in te voeren; (ii) risico's verbonden aan handel in het buitenland met vreemde munten; (iii) algemene economische of zakencondities die de markten waarin CVG handelt beïnvloeden; (iv) verhoogde concurrentie in de zware vrachtwagenmarkt; (v) het onvermogen van CVG om de bijkomende strategische aanwinsten te voltooien of met succes te integreren; en (vi) verschillende andere risico's zoals beschreven in de SEC-dossiers van CVG. Er kan niet met zekerheid gesteld worden dat de toekomstige verklaringen in dit persbericht ook verwezenlijkt zullen worden. CVG verplicht zich niet om vooruitziende verklaringen aan te passen of te herzien om veranderde veronderstellingen, onverwachte gebeurtenissen of veranderingen aan toekomstige bedrijfsresultaten weer te geven. Alle later geschreven en gesproken vooruitziende verklaringen die toe te schrijven zijn aan CVG of personen die in naam van CVG handelen zijn uitdrukkelijk en volledig onder voorbehoud bij zulke waarschuwende verklaringen.

Website: http://www.cvgrp.com

BRON Commercial Vehicle Group, Inc.