De C1000 omzet stijgt verder in het 2e kwartaal

26 Jul, 2006, 17:45 BST Van Schuitema N.V.

AMERSFOORT, Nederland, July 26 /PRNewswire/ -- Schuitema, de organisatie achter C1000, heeft vandaag de omzetresultaten bekend gemaakt over het tweede kwartaal van 2006 (12 weken).

Kerncijfers

Omzet in EUR                In het 2e kwartaal       T/m het 2e kwartaal
    Miljoenen                      (12 weken)                (28 weken)
                                2006   2005  Mutatie     2006   2005  Mutatie

Detailhandelsomzet C1000    962    927    3,8%      2.144  2.098   2,2%

Netto-omzet Schuitema       767    735    4,3%      1.718  1.677   2,4%

Aantal C1000 winkels                                  458    471  -13

Detailhandelsomzet C1000

In het tweede kwartaal van 2006 is de C1000 detailhandelsomzet met 3,8% gestegen van EUR 927 miljoen in het tweede kwartaal van 2005 naar EUR 962 miljoen in 2006.

Omzet Schuitema

De netto-omzet van Schuitema in het tweede kwartaal van 2006 (12 weken) bedraagt EUR 767 miljoen, een toename van 4,3% vergeleken met het tweede kwartaal 2005.

Ontwikkeling vestigingspunten

In het eerste halfjaar 2006 zijn 2 nieuwe C1000 vestigingspunten geopend, 19 uitgebreid en/of omgeschakeld, 1 verplaatst naar een andere locatie en 6 gesloten. Het aantal C1000 supermarkten is per saldo met 4 gedaald van 462 ultimo 2005 naar 458 eind tweede kwartaal 2006. Dit is met name veroorzaakt door afstoting van kleine of onrendabele supermarkten die niet pasten binnen de C1000 formule. Het aantal 4e generatie pilots bedraagt 2 (Nuenen en Papendrecht) en zal binnenkort met 1 (Eibergen) worden uitgebreid.

Resultaten

De financiële resultaten over het tweede kwartaal van 2006 zullen woensdag 9 augustus na beurs bekend worden gemaakt.

Commentaar van directievoorzitter de heer Bert Roetert: "Over de omzetontwikkelingen in het tweede kwartaal zijn we redelijk tevreden."

www.schuitema.nl

PRN NLD