De crisis benutten: RSM Leadership Summit 2009

22 Jul, 2009, 17:00 BST Van RSM Erasmus University

ROTTERDAM, July 22 /PRNewswire/ -- Het jaarlijkse Leadership Summit van Rotterdam School of Management, Erasmus University, wordt dit jaar gehouden op 10 september 2009 in het World Trade Center in Rotterdam. Het thema is dit jaar is "Leveraging the Crisis - New Models, New Methods, New Mindsets" ("De crisis benutten - nieuwe modellen, nieuwe methoden, nieuwe mentaliteit").

De huidige wereldwijde kredietcrisis heeft diepgaande, verwoestende veranderingen teweeggebracht in de politiek, de handel en het wereldwijde financiële mechanisme. In het licht van deze wereldwijde economische crisis wil de RSM Leadership Summit leiders samenbrengen uit de zakelijke, politieke en academische arena om ideeën uit te wisselen over strategieën waarmee het bedrijfsleven en de hele wereld de wind opnieuw in de zeilen krijgen.

De Summit van dit jaar zal worden opgeluisterd door sprekers als: Wim Boonstra, Chief Economist van de Rabobank Groep; Boudewijn Beerkens, RSM MBA alumnus en CFO van Wolters Kluwer; Mark Foster, Group Chief Executive van Accenture; Ronald de Jong, Senior Vice President & CEO Emerging Markets, Philips Healthcare; en Belmiro de Azevedo, bestuursvoorzitter van Sonae (het grootste privé bedrijf in Portugal, met een omzet van meer dan 5 miljard EUR). Deze zakelijk leiders zullen hun inzichten, ideeën en 'best practices' presenteren rond de door hen gekozen onderwerpen, waaronder de huidige stand van de economie, groeistrategieën in crisistijd, en de opkomst van multinationals uit ontwikkelingslanden.

Naast een aantal algemene sessies zal ook de jaarlijkse RSM Distinguished Alumni Awards van de decaan - ingesteld als erkenning voor uitmuntende RSM alumni die bewezen hebben te beschikken over excellence in het bedrijfsleven en die beschouwd worden als voorbeeldige vertegenwoordigers van de kernwaarden van RSM - een onderdeel vormen van de Summit.

Op de website van het Leadership Summit http://www.rsm.nl/summit vindt u alle verdere informatie en kunt u zich voor dit evenement inschrijven.

Rotterdam School of Management, Erasmus University is een internationaal zeer hoog aangeschreven business school die bekend staat om zijn baanbrekend onderzoek naar duurzaam ondernemen en de ontwikkeling van internationale zakelijk leiders. RSM biedt een brede waaier aan Bachelor-Master, doctoraal, MBA en Executive Education programma's en staat in de top 10 van Europese business schools. http://www.rsm.nl

BRON RSM Erasmus University