De Erasure Suite van Blancco: externe dataverwijdering voor efficiënte beveiliging van uw onderneming

13 Okt, 2010, 07:55 BST Van Blancco Oy Ltd.

JOENSUU, Finland, October 13, 2010 /PRNewswire/ --

- De flexibele, gecentraliseerde oplossing voor datavernietigingsbeheer op afstand helpt bedrijven bij het overtreffen van de voorgeschreven industrienormen en -regelgeving, aangezien de groei van digitale informatie de IT-middelen overschaduwt.

Bedrijven moeten nu en in de toekomst kunnen omgaan met de exponentiële toename van digitale informatie op PC's, laptops, servers, apparaten voor massaopslag en smartphones. Veel van deze informatie is beschermd door steeds strengere wetgeving en branche-richtlijnen, waaronder de WEEE-richtlijn (EU), Data Protection Act (UK - ICO), Sarbanes-Oxley (VS), en The Personal Information Protection Act (Japan - JPIPA). Alleen al in 2009 was er wereldwijd een toename van 62% in digitale informatie; genoeg gigabytes om een stapel DVD's te vullen vanaf de aarde tot aan de maan en weer terug, volgens International Data Corporation (IDC) van de VS. Blancco, wereldwijd leider op het gebied van dataverwijdering en end-of-lifecycle oplossingen, kondigde vandaag de beschikbaarheid aan van haar Blancco Erasure Suite, een flexibele, gecentraliseerde oplossing voor eenvoudig beheer van grote hoeveelheden beschikbare assets op diverse verafgelegen locaties.

"IDC voorspelt dat het aantal IT-professionals in de periode tot aan 2020 alleen maar met factor 1,4 zal toenemen, terwijl de hoeveelheid data zal toenemen met factor 44. Hierdoor ziet een relatief kleine groep IT-personeel zich gesteld voor de uitdaging alle informatie op een toenemend aantal electronische assets grondig te verwijderen, voor het einde van de gebruiksduur of bij het opnieuw inzetten, en dat terwijl de wetgeving steeds strenger wordt," aldus Kim Väisänen, directeur van Blancco. "Deze situatie vereist een krachtige online verwijderingstool, waarmee IT-beveiligingsmanagers en IT-verwijderingsexperts datavernietiging centraal kunnen beheren, toezicht kunnen houden op de verwijderingsactiviteiten en rapportage kunnen verifiëren, zodat ze een betrouwbare audittrail van het proces, en daarmee naleving van de wetgeving, kunnen waarborgen."

De nieuwe Blancco Erasure Suite combineert upgrades van de gewaardeerde Blancco-cliëntsoftware voor dataverwijdering met de onlangs geïntroduceerde Management Console, voor een complete oplossing voor het beheren van het gehele dataverwijderingsproces, vanaf de datavernietiging tot aan de rapportage en de controle-voorbereiding. Met de Console kan gecentraliseerd IT-personeel op afstand datavernietiging uitvoeren voor diverse, uiteenlopende assets, door een LAN via een web interface. Ook kan men flexibele hierarchieën creëren voor het toekennen van gebruikersrechten en licenties. Uitgebreide rapporten kunnen worden bekeken, aangepast en gedeeld met toepassingen, of, afhankelijk van de gebruikersrechten worden verzonden via e-mail, terwijl de verificatie-functionaliteit ervoor zorgt dat rapporten niet door onbevoegde bronnen kunnen worden gewijzigd.

"Geschat wordt dat per jaar 46 miljard dollar is gemoeid met het naleven van de wetgeving, het is een onmisbaar onderdeel van veilig zakendoen," vervolgde Väisänen. "Blancco Erasure Suite ondersteunt zuinigheid en efficiëntie bij dataverwijdering als onderdeel van het IT-beveiligingsbeleid van bedrijven, door centraal beheer van on-site dataverwijdering. Dit is vooral belangrijk voor geografisch verspreide ondernemingen en datacentra, waar vaak sprake is van ongecodeerde data."

Over Blancco

Blancco is voor miljoenen gebruikers wereldwijd de beste dataverwijderingsoplossing. Als marktleider in dataverwijdering en end-of-lifecycle oplossingen, biedt Blancco de meeste gecertificeerde dataverwijderingsoplossingen in de branche. Het bedrijf bedient gebruikers in uiteenlopende branches, waaronder het bankwezen, instanties voor financieel beheer, overheid en defensie, alsmede professionals die zich bezig houden met de verantwoorde verwijdering van IT-assets. Blancco werkt vanuit een uitgebreid netwerk van internationale kantoren en partners in heel Europa, Noord-Amerika, Azië en het Austraal-Aziatisch gebied. Meer informatie is beschikbaar op http://www.blancco.com.

Contactpersoon media:
    Monica Shaw