De faciliteiten van Menlo Worldwide in Europa en Zuidoost-Azië ontvangen ISO 9001:2000 certificering

03 Nov, 2005, 21:48 GMT Van Menlo Worldwide

SAN MATEO, Californië, November 3 /PRNewswire/ --

- Alle Europese faciliteiten moeten in 2006 gecertificeerd zijn

Vijf faciliteiten van Menlo Worldwide in Europa en Zuidoost-Azie hebben ISO 9001:2000 certificering ontvangen. Drie logistieke faciliteiten van het bedrijf in Europa en twee faciliteiten in Singapore ontvingen de internationale kwaliteitserkenning.

'Deze certificering toont Menlo's voortdurende inzet met betrekking tot kwaliteit en belooft onze klanten, wereldwijd, dat de managementpraktijken en managementprocessen die wij toepassen efficiëntie creëren in de bevoorrading,' zei Robert Bianco, president van Menlo Worldwide.

De Europese logistieke centra zijn gevestigd in Hahn, Duitsland; Budapest, Hongarije en Rotterdam, Nederland. De drie centra voorzien elk in pan-Europese distributie voor klanten in geavanceerde technologie. In Singapore runt het bedrijf een pakhuis voor meerdere klanten in het Airport Logistics Park of Singapore (ALPS) en een tweede faciliteit in het aangrenzende bedrijvenpark Changi dat dienst doet als regionaal distributiecentrum voor consumentenproducten.

Het bedrijf verwacht dat gedurende de komende maanden nog twee van zijn logistieke faciliteiten in Europa gecertificeerd zullen worden. Deze faciliteiten staan in Eersel en Amsterdam, Nederland.

Menlo Worldwide, gevestigd in San Mateo, Californië, is een dochteronderneming van CNF Inc. (NYSE: CNF) in bevoorrading ter waarde van US$ 1,1 miljard. Het bedrijf beheert een volledige reeks activiteiten in Noord-Amerika, Europa en Azië voor bedrijven hoofdzakelijk in de auto- technologie-, fabricage-, voeding- en dranken-, consumentenproductenindustrie , chemische industrie en detailhandel.

CNF (NYSE: CNF), is een bedrijf in vrachtvervoer, logistiek, voorraadbeheer en trailerfabricage ter waarde van US$ 4,0 miljard. Voor meer informatie over Menlo Worldwide en extra persberichten kunt u terecht op http://www.menloworldwide.com .

ISO 9001:2000 is een internationale norm waarin de eisen worden beschreven waaraan het kwaliteitsmanagementsysteem (QMS) van een bedrijf moet voldoen. Deze norm maakt deel uit van een familie normen die werd opgesteld door de International Organization for Standardization(ISO). De vereisten dekken verscheidene onderwerpen, waaronder managementfocus op kwaliteit, klantgerichtheid, adequate middelen, vakbekwaamheid van personeel, procesmanagement, kwaliteitsplanning, productontwerp, herzien van inkomende opdrachten, inkoop, controleren en meten van processen en producten, ijken van meetinstrumenten, klachtenverwerking, corrigerende/preventieve activiteiten en het zorgdragen voor blijvende verbeteringen in het kwaliteitsmanagementsysteem. Bovendien moet men de percepties van klanten betreffende de kwaliteit van geleverde goederen en diensten monitoren.

Website: http://www.menloworldwide.com

BRON Menlo Worldwide