De Fast Panel-Mount Printerserie van Seiko Instruments

02 Nov, 2009, 08:00 GMT Van Seiko Instruments GmbH

NEU-ISENBURG, Duitsland, November 2 /PRNewswire/ --

- Verwijzing: foto wordt gedistribueerd via EPA (European Pressphoto Agency) en kan gratis worden gedownload op:

De nieuwe DPU-D2- en DPU-D3-printerseries van Seiko Instruments bieden papierbreedten van 2" (58 mm) en 3"(80 mm) en zijn ontworpen voor eenvoudige montage in bestaande behuizingen, controlepanelen of schakelkasten.

Door de hoge afdruksnelheid van 100 mm/sec (2") en 80 mm/sec (3") kunnen zij tevens worden gebruikt in een verkoopomgeving, bijvoorbeeld voor het afdrukken vankwitanties. Het werkvoltage bevindt zich in bereik van 5 V tot 9 V gelijkspanning.

Het vervangen van de papierrol verloopt zeer eenvoudig en snel dankzij het gemakkelijke papierbedieningssysteem. Hoewel de afmetingen erg gering zijn, kunnen toch grote papierrollen tot een diameter van 50 mm worden gebruikt. Er is een afscheurstaafje in de behuizing geïntegreerd.

Het standaardmodel is voorzien van een seriële RS-232C- en een USB 2.0-interface. De parallelle versie (Centronics) van de DPU-D-serie is ook beschikbaar met 2" en 3" papierbreedten. Voor zowel de parallelle als de seriële versies worden de gegevens en de stroom aangevoerd via een flat cable.

De behuizing is geheel gesloten, zodat de printer tegen omgevingsinvloeden zoals vocht en stof is beschermd. De DPU-D-serie kan binnen een bedrijfstemperatuurbereik tussen -10 graden C en 50 graden C worden gebruikt.

Afhankelijk van het mechanisme is het aantal tekens per regel respectievelijk 16/24/32/48 en 24/36/48/72. De afdrukresolutie is 8 punten/mm. De geïntegreerde controller ondersteunt al verschillende barcodes. Twee statusindicatoren aan de voorzijde en vier status-uitvoersignaal- berichten binnen de interface bieden de gebruiker en het aanstuursysteem een snel overzicht van de printerstatus. De afmetingen van de printer zijn (L X B X H) 80 (102) x 69 x 85,5 (mm).

Nadere informatie http://www.seiko-instruments.de
    Contact: Andrea.Schultheis@seiko-instruments.de