De grootste consumentenfinancieringsinstelling in Europa, GE Money, viert eerste verjaardag onder nieuwe merknaam

24 Mei, 2005, 12:50 BST Van GE Money

NEW YORK, May 24 /PRNewswire/ --

- Overnames en nieuwe producten zijn stuwende kracht achter bedrijfsgroei

PER SATELLIET:

Vrijdag 27 mei 2005
                         09:15 - 09:30 AM (GMT)
                    APTN Global Video Wire Regio Europa

Voor een preview en toegang tot deze video, zie: http://www.prnewswire.com/broadcast/21502/press.shtml

OPMAAK: B-ROLL

ACHTERGROND: Het grootste financiële consumentenmerk in Europa, GE Money, viert één jaar in dienst van haar klanten met een groei die tientallen procenten beloopt en een groot aantal nieuwe en vernieuwende financiële producten voor consumenten. De wereldwijde trek naar GE Money en de recente overnames in Spanje en Rusland houden de grootste financiële merknaam in Europa die niet aan een bank toebehoort gaande.

Sinds de GE Money-merkmigratie begon in het tweede kwartaal van 2004, is volgens de eerste resultaten van marktonderzoek, de merkbekendheid van GE Money bij consumenten in heel Europa sterk toegenomen. Via strategisch merkonderzoek volgt en meet GE Money merkbekendheid en merkherinnering van klanten. In één land werd het doel van 24 procent, gesteld voor 12 maanden, in slechts vijf weken bereikt.

Tegelijk met de introductie van de nieuwe merknaam in Europa werden in de regionale markten nieuwe producten zoals leningen en creditkaarten aangeboden. GE Consumer Finance in Europa wordt geleid door voorzitter en algemeen directeur Dan O'Connor en het bedrijf doet zaken in 21 Europese landen: Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Franse overzeese gebiedsdelen, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Noorwegen, Polen, Portugal, Rusland, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

GE Consumer Finance, een dochteronderneming van General Electric Co. (NYSE: GE), is met activa van meer dan US$150 miljard een toonaangevende leverancier van kredietservices aan de consument, detailhandel en autodealers in 47 landen overal ter wereld. GE Consumer Finance biedt een breed scala aan financiële producten, waaronder creditkaarten onder de eigen merknaam, persoonlijke leningen, bankkaarten, autoleningen en -leases, hypotheken, zakelijke reis- en inkoopkaarten, schuldconsolidatie, eigen huis krediet en kredietverzekering. http://geconsumerfinance.com.

GELUIDSFRAGMENTEN:
    - David R. Nissen, voorzitter en algemeen directeur, GE Consumer Finance
    - George Awad, senior vice-president, Global Marketing, GE Consumer
      Finance

B-ROLL BEVAT: --beelden van borden bij een nieuwe bankvestiging en op de ATM--beelden van introductie-evenementen betreffende de GE Money-merknaam--tv-reclame--

WOORDVOERDERS

Plaatselijke woordvoerders van GE zijn beschikbaar voor commentaar. Details zijn als volgt: http://www.geconsumerfinance.com/AboutConsFinance/GENews/GEMoneymediacont acts_Europe.htm

VIDEO GELEVERD DOOR: GE Money

VOOR TECHNISCHE INFORMATIE OF EEN VERZOEK OM GEDRUKTE
                   KOPIJ KUNT U MULTIVU OPERATIONS BELLEN:
     Dagmar Mackett, +44-7976-687-634, dagmar.mackett@prnewswire.co.uk
          David Dix, +44-7789-921-405, david.dix@prnewswire.co.uk