De hotelprijsbarometer van hotel.info: waar gasten goedkoper uit waren

24 Jan, 2012, 10:43 GMT Van hotel.info

NEURENBERG, Duitsland, January 24, 2012 /PRNewswire/ --

In welk land konden hotelgasten van voordelige kamerprijzen profiteren en waar waren de overnachtingen duurder? hotel.info [ http://www.hotel.info ], de kostenloze online-hotelreserveringsservice voor meer dan 210.000 hotels wereldwijd, onderzocht de gemiddelde kamerprijzen in de Europese Unie in het vierde kwartaal van 2011.

Het resultaat:

- Zweden met afstand het duurste hotelland van de EU

- Overnachtingsprijzen in Nederland duidelijk gestegen

- Kamer in Litouwen meer dan 50% goedkoper dan de koploper

De gemiddelde kamerprijs in Zweden in het vierde kwartaal van 2011 was € 134,22 per overnachting en daarmee de hoogste van de EU. Op de tweede plaats stond Denemarken met € 123,48. Hoewel de gemiddelde prijs in deze Scandinavische landen stabiel bleef, moesten hotelgasten in het Verenigd Koninkrijk, dat op de derde plaats stond, beduidend dieper in hun buidel tasten dan in dezelfde periode in het jaar ervoor. In het vierde kwartaal van 2010 kostte een overnachting gemiddeld € 116,14. In het laatste kwartaal van 2011 was dat € 120,00; een stijging van 3,37%. Naast Zweden en Denemarken behoort ook Finland, het derde Scandinavische land van de Europese Unie, tot de top vijf van duurste bestemmingen in de EU. Hier steeg de gemiddelde overnachtingsprijs met 2,74% tot circa € 116,00. De kamers in Nederland kostten gemiddeld € 102,73 en waren daarmee weliswaar goedkoper, maar vergeleken met dezelfde periode in het jaar ervoor moesten de gasten in het vierde kwartaal van 2011 meer betalen. De gemiddelde prijs steeg hier met 4,54%.

Het volledige persbericht vindt u hier:

Perscontact:
Aleksander Szumilas