De mini virussite www.delaatstepeuk.be legt het accent op het dwanggedrag van de rokers

04 Jan, 2008, 08:15 GMT Van Pfizer Ltd

BRUSSELS, January 4 /PRNewswire/ --

- Pfizer deed een beroep op het agentschap buzz & communication Vanksen|Culture Buzz om een mini virussite te lanceren, die de rokers op humoristische wijze aanspoort een dokter te raadplegen om te stoppen met roken.

Lancering van de mini site http://www.delaatstepeuk.be

Het is vertrekkende van de vaststelling dat in 2007 32 % van de Europeanen van 15 jaar en meer roken, dat een van de toonaangevende bedrijven uit de farmaceutische industrie er voor koos stapsgewijs te communiceren om de rokers duidelijk te maken dat het in hun belang is te reageren.

http://www.delaatstepeuk.be wijst de rokers op hun dwanggedrag door hun belevenissen en soms de dwaasheid in verband met hun verslaving aan de sigaret te illustreren. Het doel ervan is de rokers uit te nodigen hun dokter te bezoeken om daar advies te vragen.

De minisite heeft drie interactieve modules, origineel en complementair, om een buzz te veroorzaken die de grenzen van België zeker zal overschrijden...

Eerst en vooral is er de videomodule met twee downloadbare en blogbare clips, waarin rokers in ongewone situaties antwoord geven op de vraag "hoe ver ga je voor een sigaret ?"

Nog altijd op basis van deze overweging, worden de internetgebruikers uitgenodigd hun ervaringen mede te delen onder de vorm van een spel, door hun "rookanekdotes", die ze zelf al beleefden of waarvan ze op een keer getuige waren, te delen.

Maar http://www.delaatstepeuk.be gaat nog verder dan dat. Naast deze twee mogelijkheden staat er op de minisite een ademtester ter beschikking. Deze nodigt de spelers uit te blazen in hun microfoon of in hun hoofdtelefoon om, uiteraard vrijblijvend en volkomen informeel, hun verslavingsniveau te meten en de noodzaak een dokter te raadplegen.

Delaatstepeuk.be laat van zich horen

Tegelijk hiermee zal de operatie worden ondersteund en gepromoveerd op meerdere vlakken. Om te beginnen is er een banner-campagne op de populairste Belgische sites, samen met een BuzzParadise-campagne, die de invloedrijke Belgische bloggers vraagt de informatie over te nemen op hun blog.

Contact Pfizer :

Daniel Van Bellinghen - +32-554-67-22 / +32-475-84-12-06 Email : daniel.vanbellinghen@pfizer.com

Over Vanksen|Culture-Buzz :

Vanksen|Culture-Buzz, buzz- en adviesagentschap van de VanksenGroup, 81 medewerkers, 9 nationaliteiten en 5 kantoren: Parijs, Luxemburg, Genève, Hamburg en New York.

Contact Agence Vanksen :

Lionel Constantini - +352-48-90-90-239, Email : lconstantini@vanksen.com