De Nederlander Jan Kuipers wint de titel Algoritme Kampioen van de 2007 TopCoder Open, gesponsord door AOL

04 Jul, 2007, 07:44 BST Van TopCoder, Inc.

GLASTONBURY, Connecticut, July 4 /PRNewswire/ --

TopCoder(R), Inc., de leider in on line programmeerwedstrijden, beoordeling van vaardigheden en concurrerende software ontwikkeling, kondigde vandaag aan dat Jan Kuipers uit Nederland de winnaar is van de algoritme track van de 2007 TopCoder Open, gesponsord door AOL. Het evenement vond plaats op 29 juni in het Mirage Hotel in Las Vegas, Nevada.

Kuipers, bekend onder zijn TopCoder naam Jan_Kuipers, is momenteel een doctoraal student in de natuurwetenschappen aan de Rijksuniversiteit van Utrecht. Hij heeft de hoofdprijs van US$25.000 gewonnen door mededingers uit Polen, Noord-Korea, Zuid-Afrika en de Russische Federatie te verslaan. In het Algoritme Toernooi moesten de deelnemers complexe algoritmische problemen oplossen binnen een vastgestelde tijd, gebruik makend van Java, VB.Net, C++ of C#.

Ga naar http://www.topcoder.com/tc?module=MemberProfile&cr=309453, om het TopCoder ledenprofiel van Jan_Kuipers te zien.

Voor de 2007 TopCoder Open van dit jaar, dat werd gesponsord door AOL, hadden meer dan 4.600 deelnemers van de 116.000 leden van de TopCoder gemeenschap, afkomstig uit bijna alle landen ter wereld, zich ingeschreven. Een elite groep van 77 finalisten van over de hele wereld was uitgenodigd om naar Las Vegas te komen om te strijden in computer wetenschappelijke disciplines zoals algoritmes en software component ontwerp en -ontwikkeling, alsmede grafisch ontwerpen.

Over TopCoder, Inc.

TopCoder is de erkende leider in het identificeren, evalueren en mobiliseren van effectieve software-ontwikkelingsbronnen. Door zijn gesloten programmeercompetities en waarderingssysteem, herkent en promoot TopCoder de capaciteiten van de beste programmeurs ter wereld. TopCoder software maakt gebruik van het talent van deze ontwikkelaars om programma's te ontwerpen, ontwikkelen en in te zetten door zijn revolutionaire, concurrerende ontwikkelingsmethodologie. De methodologie van TopCoder benadrukt grondige specificatie en ontwerp, verspreide ontwikkeling door toepassing van opnieuw te gebruiken onderdelen en een nauwgezet herzieningsproces voor kwaliteitsgarantie, hetgeen software oplossingen oplevert van hogere kwaliteit tegen lagere kosten dan traditionele software ontwikkelingsmethodologieën. Voor meer informatie met betrekking tot het sponsoren van TopCoder evenementen, het aantrekken van TopCoder leden en het gebruiken van software diensten van TopCoder, ga naar http://www.topcoder.com/.

TopCoder is in de Verenigde Staten en andere landen een geregistreerd handelsmerk van TopCoder, Inc. Alle overige product- en bedrijfsnamen hierin kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaren.

Jim McKeown
    TopCoder, Inc.