De wereldwijde Agent Lender Disclosure-dienst van EquiLend wint terrein in Europa

05 Mei, 2008, 15:58 BST Van EquiLend

NEW YORK, May 5 /PRNewswire/ --

Vanwege behoeften vanuit de markt en vereisten vanuit de regelgeving is de internationale Agent Lender Disclosure (ALD)-dienst van EquiLend qua momentum behoorlijk gegroeid in Europa. Met de ALD-dienst van EquiLend worden gegevens over hoofdsommen van leningen veilig en op tijd overgedragen en kunnen onderliggende hoofdsommen worden goedgekeurd. Veel Europese klanten hebben gekozen voor de ALD-dienst vanwege zijn robuustheid en versterken hiermee hun bestaande infrastructuur en connecties met Equilend.

EquiLend is begonnen met de ALD-dienst vanwege regelgeving in de Verenigde Staten en van hieruit is de dienst blijven groeien voor gebruik op de internationale markt. EquiLend zal de ALD-dienst blijven ontwikkelen en verbeteren om tegemoet te blijven komen aan de specifieke behoeften van haar klanten terwijl de regelgeving van internationale instanties scherper wordt.

Sharon Walker, algemeen directeur van EquiLend Europe Ltd, licht toe: "Veel klanten van ons, waaronder een aantal van de grootste kredietverstrekkers ter wereld, gebruiken de ALD-dienst van EquiLend om gegevens over hoofdsommen van leningen uit te wisselen. Er is een groeiende interesse zichtbaar vanwege het feit dat dit steeds relevanter wordt binnen de wereldwijde financiële effectenindustrie."

Over EquiLend

EquiLend is de meest vooraanstaande leverancier van makelaarsoplossingen voor de aandelenfinancieringsbranche. EquiLend, dat eigendom van elf prominente financiële firma's is, heeft een revolutie teweeggebracht op het gebied van straight-through verwerking door toepassing van een protocol en een infrastructuur die zijn gebaseerd op algemene standaards en die de bedrijfsprocessen die voorheen handmatig moesten worden uitgevoerd, automatiseren. Het EquiLend-platform, dat wordt gebruikt door kredietnemers en geldschieters van over de hele wereld, biedt efficiëntie en verschaft toegang tot aanvullende liquiditeit. Equilend's end-to-end-oplossingen, die het risico op mogelijke fouten reduceren en de noodzaak van het onderhouden van kostbare point-to-point verbindingen elimineren, omvatten Availability, AutoBorrow, Trade20, EquiLend AuctionPort(SM), Contract Comparison, Mark-to-Market Comparison, Returns, Recalls, Billing Comparison and Delivery, Dividend Claims Comparison en Agent Lender Disclosure (ALD). Het EquiLend-platform biedt tevens ondersteuning voor de uitvoering van betalingen en bezorginstructies via de DTCC.

www.equilend.com

EquiLend LLC en EquiLend Europe Limited zijn dochterondernemingen van EquiLend Holdings LLC (gezamenlijk "EquiLend"). EquiLend LLC is lid van de NASD en de SIPC. EquiLend Europe Limited is gemachtigd en geregeld door de Financial Services Authority. Alle door EquiLend aangeboden diensten worden aangeboden via EquiLend LLC en EquiLend Europe Limited. EquiLend en het merk EquiLend zijn beschermd in de Verenigde Staten en in landen over de hele wereld.

Website: http://www.equilend.com

BRON EquiLend