Deloitte door onafhankelijke onderzoeksfirma benoemd tot leider op het gebied van bedrijfstransformatie

11 Aug, 2015, 11:00 BST Van Deloitte

NEW YORK, 11 augustus 2015 /PRNewswire/ -- Deloitte is benoemd tot een internationale leider in het geven van advies omtrent zakelijke transformatie door Forrester Research, Inc. in het rapport 'The Forrester Wave™: Business Transformation Consultancies, Q3 2015'.  Deloitte behaalde in alle drie de beoordelingscriteria de hoogste scores: bestaand aanbod, strategie en marktaanwezigheid (samen met een ander bedrijf). "Deloitte beschikt over kennis van klanten en sectoren en stimuleert zo het transformeren van bedrijven. Ook spreidt het een opmerkelijk hoge kwaliteit tentoon bij alle bijbehorende services," aldus het rapport.

Eerder riep IDC Deloitte al uit tot een wereldwijd leider wat betreft consultingcapaciteiten en zakelijke strategieën. Verder rangschikte Gartner in 2014 Deloitte als 's werelds beste consultingorganisatie op basis van de marktaandeelomzet, beide voor het vijfde opeenvolgende jaar.

"Klanten werken in een hectische nieuwe zakelijke context, waarbij onderbrekingen aan de orde van de dag zijn. Daarom vertrouwen ze op onze geïntegreerde benadering en de nadruk die we leggen op kwaliteit en innovatie. Voor zakelijke transformaties is een leidinggevende aanpak een vereiste. Onderbrekingen worden omarmd om waarde voor onze klanten te creëren en behouden," aldus Jim Moffatt, Deloitte Global Consulting Leader.

"Elke transformatie is uniek, heeft verschillende startpunten en unieke doelstellingen," aldus Karen Bowman, principal, Deloitte Consulting LLP en leider van het aanbod voor zakelijke transformaties. "Om voor onze klanten de meest effectieve resultaten te boeken, beginnen we vroeg en leggen we blijvend de nadruk op waarde, werken we slimmer en sneller, zetten we de juiste capaciteiten in en gebruiken we onze leidinggevenden om verantwoordelijkheid voor impact en resultaten een impuls te geven."

Het rapport is gebaseerd op een uit 23 criteria bestaande beoordeling van adviesbureaus voor zakelijke transformatie. Het bevat de 10 belangrijkste serviceproviders uit de categorie. Het rapport zet bevindingen uiteen over in welke mate elke aanbieder voldoet aan de criteria van Forrester en waar ze zich in relatie tot elkaar bevinden, zodat directieleden weten welke partner ze moeten kiezen voor het transformeren van hun bedrijf.

Andere bevindingen

• "Deloitte kent een lange geschiedenis in het adviseren van bedrijven (en heeft expertise in belastingen, ondernemingsrisico en financieel advies). De relaties van het bedrijf met klanten zijn voor de lange termijn, ingebed in organisaties en het sterkst op het bedrijfskaderniveau."
  • "Net als andere providers heeft het bedrijf [Deloitte] allerlei overnames uitgevoerd en uitstekend werk geleverd in het integreren en toepassen van de overgenomen capaciteiten."
  • "Deloitte boekt vooral uitstekende resultaten in het inzetten van intern en extern onderzoek binnen consulting.  Het speelt bijvoorbeeld een voortrekkersrol in innovatie dankzij de samenwerking met Singularity University, een partnerschap waardoor het klanten voor kan blijven (en dus handelt en niet reageert) bij het opstellen van zakelijke strategieën. Dit zorgt samen met de praktische ervaringen, de ontwerpen voor toekomstige organisaties, het beheer van organisatorische veranderingen en het 'thought leadership' binnen allerlei deelgebieden voor ongeëvenaarde prestaties."
  • "De feedback en referenties van klanten waren altijd in hoge mate positief…"
  • "Deloitte maakt uitgebreid gebruik van zowel intern als extern onderzoek uit bronnen vermeld in andere categorieën. Deloitte past dit onderzoek uitstekend toe op de problemen van zijn klanten."
  • "Bovendien is een groot deel van de omzet van Deloitte geworteld in langetermijnrelaties die vaak een mensenleven meegaan. Deloitte gaat zeer geraffineerd en creatief om met de behoeften van zijn klanten en heeft op dat gebied uitstekende beoordelingen ontvangen van referenties en andere klanten."

'Deloitte' verwijst in dit persbericht alleen naar de bij Deloitte Touche Tohmatsu Limited aangesloten bedrijven.

Over Deloitte

Deloitte verwijst naar één of meer firma's van Deloitte Touche Tohmatsu Limited, DTTL, een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde 'private company limited by guarantee', en diens netwerk van aangesloten bedrijven, die allemaal een wettelijk afzonderlijke en onafhankelijke entiteit vormen. DTTL (ook wel 'Deloitte Global' genoemd) voert geen diensten uit voor klanten. Ga naar www.deloitte.com/about voor een gedetailleerde beschrijving van Deloitte Touche Tohmatsu Limited en diens aangesloten bedrijven.

Deloitte biedt services voor audits, consultancy, financieel advies, risicobeheer, belasting en gerelateerde services. Het doet dit aan publieke en particuliere klanten uit zeer uiteenlopende sectoren. Met een wereldwijd netwerk van aangesloten bedrijven in meer dan 150 landen en regio's brengt Deloitte eersteklascapaciteiten en hoogwaardige services naar klanten met de inzichten die ze nodig hebben bij de meest complexe zakelijke uitdagingen. De meer dan 220.000 professionals van Deloitte zetten zich elke dag volledig in om een verschil te maken.

BRON Deloitte