Delta Lloyd Life kent FIS Software miljoenencontract toe voor de implementatie van nieuw beleidsadministratiesysteem

21 Sep, 2006, 12:34 BST Van FIS Software Ltd.

BRUSSEL en PARIJS, September 21 /PRNewswire/ --

- Nieuw op ALIS gebaseerd systeem zal kosten en doorlooptijd reduceren voor nieuwe verzekeringsproducten en efficiëntie en klantendienst verbeteren

Een toonaangevend levensverzekeringsbedrijf, Delta Lloyd Life, heeft FIS Software een meerjarig miljoenencontract toegekend voor de implementatie van ALIS als hun nieuwe beleidsadministratiesysteem voor hun portfolio van investerings-, risico-, hypotheek- en spaarproducten.

Delta Lloyd Life zal ALIS gebruiken voor de vervanging van verscheidene huidige back-officesystemen die de zaken van Delta Lloyd in België beheren. Het nieuwe op ALIS gebaseerde systeem levert een webgebaseerde omgeving, die zowel back-office- als front-office-activiteiten beheren en het zal een gegevensmigratie omvatten. Dit zal Delta Lloyd Life in staat stellen om significante verbeteringen aan te brengen in de administratie van producten en diensten aan klanten.

Caspar Van Haaften, Chief Operating Officer bij Delta Lloyd Life, zegt: "We hebben voor FIS gekozen voor dit cruciale project vanwege de functionele rijkdom van het product van ALIS en hun bewezen mogelijkheid om oplossingen op grote schaal snel en kosteneffectief te implementeren. We zijn onder de indruk van de expertise en de toewijding van het projectteam van FIS, en hun begrip van onze zakelijke kernbehoeften. Het is een relatie die ons buitengewoon ten goede zal komen en ik beschouw het als een relatie op de lange termijn."

Shay Alon, CEO van FIS Software, zegt: "We zijn er trots op dat we door Delta Lloyd Life zijn gekozen en stellen ons in dienst van het succes van het project. ALIS Software, gecombineerd met de verzekeringsexpertise van FIS, zal Delta Lloyd Life helpen om hun concurrerend voordeel te verhogen in de moderne, dynamische markt van vandaag. Het binnengaan van de Belgische markt is van grote betekenis voor FIS en deze afspraak is weer een belangrijke stap vooruit in de implementatie van onze strategie om de toonaangevende leverancier van oplossingen voor Beleidsadministratie te worden, die de complete reeks internationale Levens-, Pensioenen- en Investeringszakenlijnen op het geconsolideerde softwareplatform van ALIS ondersteunen. Het is ons een genoegen om onze gerichte investering in de Europese markt te zien, wat positieve resultaten oplevert."

Het besluit om het ALIS-systeem van FIS te implementeren volgde op een cruciale projectevaluatiefase, die erop was gericht om het vervangingsprogramma voor het beleidsadministratieplatform te definiëren. Delta Lloyd Life heeft in het nieuwe systeem geïnvesteerd om een aantal hoofddoelen te bereiken in aanvulling op de verbetering van efficiëntie, waaronder reductie van kosten van activiteiten, verbetering van klantendiensten en reductie van de tijd voor de marketing van nieuwe verzekeringsproducten.

Het implementatieproject zal de huidige veelvoudige oplossingen voor beleidsadministratie, gebruikelijke oplossingen voor toepassingen en componenten voor de infrastructuur consolideren. ALIS zal een brede reeks productensectoren ondersteunen, waaronder investerings- en spaarproducten, risicoproducten en producten voor de bescherming van hypotheken.

Over FIS Software

FIS Software (onderdeel van de Formula Group NASDAQ: FORTY en TASE: FORT) legt zich toe op de ontwikkeling en levering van wereldwijde pakketgebaseerde oplossingen die levens- en pensioenbedrijven in staat stellen om hun zaken efficiënter te leiden en om te beantwoorden aan territoriale wetgeving en reguleringen. De oplossingen van het bedrijf zijn gebaseerd op ALIS, een enkel modulair softwarepakket, dat de gehele beleidslevenscyclus beheert van alle levensverzekerings-, pensioen- en investeringsproducten, wereldwijd.

FIS, opgericht in 1984, heeft meer dan 360 verzekerings- en IT-experts in dienst bij activiteiten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Griekenland, Israël, Australië en Vietnam. Zijn cliënten zijn onder andere AXA, Unum Provident, CNP Assurances, Scottish Widows, Swiss Life, Aegon, Bright Grey, The Pearl Group, Tower, Ethiniki, Clal en Eliahu. Het bedrijf heeft ook een aantal strategische partnerschappen met toonaangevende systeemintegrators en adviesfirma's zoals IBM en Atos Origin.

Bezoek voor meer informatie www.fis-software.com

Over Delta Lloyd Life, België

Delta Lloyd Life in België is onderdeel van de in Nederland gevestigde Delta Lloyd Group, die in 1973 samenging met Commercial Union (later de Aviva group). Delta Lloyd Group is de vierde grootste verzekeraar in Nederland met 6.500 personeelsleden en GBP 36 miljard in beheersactiva.

Delta Lloyd Life werd gecreëerd na de fusie van CGU Life en OHRA Belgium Life, en heeft in 2001 Norwich Union Life overgenomen.

De hoofdzaken van Delta Lloyd in België zijn levensverzekeringen en bankieren. Delta Lloyd Life staat bij de top-8 van verzekeraars in België. Als een op klanten en diensten georiënteerde leverancier van financiële diensten, biedt Delta Lloyd Life een brede reeks producten aan voor individuele en commerciële klanten. Producten variëren van simpele spaarproducten tot ingewikkelde verzekerings- en financiële planning.

Behalve wat betreft hierin vermelde historische informatie, zijn de in dit bericht uiteengezette zaken vooruitkijkende verklaringen die afhankelijk zijn van bepaalde risico's en onzekerheden, waaronder factoren, onder andere, als aanvaarding door de markt, marktvraag, prijzen, veranderende regulatorische omgeving, veranderende economische voorwaarden, risico's in ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, het effect van het accountingbeleid van het Bedrijf en andere risicofactoren, die zijn uiteengezet in de dossiers van het Bedrijf.

Contacts:
    Alex Zukerman, Directeur des Ventes Benelux