Delta Lloyd versterkt zijn verdediging tegen financiële misdaad met software van marktleider Norkom

10 Mei, 2007, 10:00 BST Van Norkom Technologies

LEUVEN, België, May 17 /PRNewswire/ -- Delta Lloyd Bank (België) heeft software van marktleider Norkom Technologies gekozen om zijn verdediging tegen financiële misdrijven te versterken en zo de strikte "anti-money laundering" (AML) (anti-witwas) regelgeving beter te kunnen naleven.

Delta Lloyd Bank (België), die bancaire diensten en verzekeringen verzorgt voor cliënten in België, zal Norkom's anti-money laundering en watch-list management software gebruiken, om verdachte activiteiten van alle cliënten, alle rekeningen en alle transacties op te sporen, te verwerken en te rapporteren. De software zal ook alle transacties doorlichten van bedrijven die op de watch-list staan, om te voorkomen dat er zaken worden gedaan met terroristen, criminelen en politiek verdachte personen.

Naast het verbeteren van opsporingsmogelijkheden van verdachte activiteiten door gebruik te maken van top analytici, zullen de stap-voor-stap schema's van de software en de mogelijkheden van een veelomvattend waarschuwings- en casus management, leiden grotere efficiëntie in het onderzoeksproces, de kosten verminderen en de productiviteit verhogen.

Vic Moeyersoons, Communicatie Manager van Delta Lloyd Bank (België), in een commentaar:

"Ons besluit om Norkom's software in te zetten is een logisch gevolg van onze al bestaande strategie om de beste bescherming te hebben tegen witwas praktijken en financiering van terroristen. We zijn zeer onder de indruk van de flexibiliteit en diversiteit van de software en hebben er alle vertrouwen in dat het aan onze verwachtingen zal voldoen, door ons op tijd te waarschuwen en ons in staat te stellen snel effectieve onderzoeken te doen."

Na de internationale analisten groep Celent, die uitgebreid AML verkoop onderzoek doet, maakt Norkom's AML oplossing deel uit van haar financiële misdaadbestrijdingsoftware programma, dat gesteund wordt door een alledaags technologie platform, die cliënten in staat stelt om verschillende types misdrijven aan het licht te brengen en te onderzoeken. Dit levert ons de infrastructuur, die we nodig hebben voor een "van begin tot eind" misdaadstrategie, vermindert de totale aanschafkosten en zorgt er voor dat onze cliënten niet telkens opnieuw behoeven te investeren als er weer nieuwe regelgeving komt of een nieuw type misdrijf wordt ontdekt.

Het contract met de Delta Lloyd Bank (België) is gebaseerd op Norkom Technologies' zich nog steeds ontwikkelende blue chip cliëntenbestand, dat de leidende organisaties op het gebied van financiële dienstverlening omvat, zoals HSBC, Credit Agricole, KBC Bank, Fortis Bank, Travelex, Bank of Montreal, Rabobank, The New York Clearing House, Standard Chartered Bank, Visa, Natixis, Erste Bank en de National Australia Bank Group.

Over Norkom Technologies

Norkom Technologies is een leidende leverancier van oplossingen tegen financiële misdaad en compliantie voor de wereldwijde financiële dienstensector. De oplossingen stellen organisaties in staat om financiële misdaad waar te nemen en te bestrijden, waardoor bedrijfsverliezen worden verminderd en de continu veranderende compliantie- en regelgevende vereisten in de sector worden aangepakt. De softwarereeks wordt ondersteund door een gemeenschappelijk technologieplatform dat kan worden ingesteld om meerdere typen misdaad waar te nemen en te onderzoeken. Norkom levert de infrastructuur voor een strategie tegen financiële misdaad van begin tot eind, terwijl het een reeks oplossingen biedt om onmiddellijke zakelijke kwesties aan te pakken, zoals het tegenhouden van het witwassen van geld, beheer van lijsten onder controle, fraude met kaarten, identiteitsdiefstal, interne fraude, marktmisbruik of grondig onderzoek van klanten. De aanpak van Norkom vermindert de totale eigendomskosten en beschermt klanten tegen technologische investeringen op grote schaal bij elk nieuw type regulering of misdaad.

Norkom, opgericht in 1998, heeft activiteiten in heel Europa, Noord-Amerika en Azië en Oceanië. Cliënten zijn onder andere: HSBC, Credit Agricole, Fortis, Rabobank, Standard Chartered Bank, Erste Bank Group, Travelex, the New York Clearing House, Bank of Montreal Financial Group, Allied Irish Bank, KBC Bank, DTCC, Raiffeisen en de National Australia Bank Group.

Voor meer informatie kunt u terecht op: www.norkom.com

Media contact:
    Rosemary Turley