DnB NOR gaat partnerschap aan met MasterCard en lanceert een experiment met mobiel betalen in Noorwegen

18 Nov, 2009, 03:17 GMT Van MasterCard Worldwide

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

PURCHASE, New York, November 18 /PRNewswire/ --

- Uitgebreide functionaliteit van de MasterCard Mobiele voorzieningsdienst via de ether heeft EMV configuratie om de Maestro(R) PayPass(TM), Maestro Prepaid en de M/Chip(TM) toepassing te ondersteunen

DnB NOR, de grootste bank in Noorwegen en een leider in de mobiele financiële diensten, heeft vandaag zijn plan aangekondigd om een experiment te lanceren voor een mobiele betaaldienst voor de houders van zijn MasterCard. Door gebruik te maken van de MasterCard Mobiele voorzieningsdienst via de ether, de eerste dienst van dit soort, waardoor uitgevers personalisatie van PayPass in mobiele apparatuur via de ether uit kunnen voeren, kunnen mensen die een kaart hebben van DnB NOR de dienst uitproberen. Dit is een dienst waarmee zij hun mobiele telefoons voorzien van Near Field Communicatie (NFC) kunnen gebruiken om betalingen te doen overal waar de MasterCard(R) PayPass(TM) geaccepteerd wordt. Telenor, een vooraanstaand wereldwijd leverancier van telecommunicatiediensten, is ook een partner in het experiment.

De MasterCard voorzieningsdienst via de ether is een op het web gebaseerde dienst die versleutelde details van de betaalkaart van de consument veilig verstuurt via het mobiele telefoonnetwerk naar het zeer goed beveiligde gebied van de mobiele telefoon met NFC van de consument. Dit gebeurt op aanvraag en in real time. De dienst stelt financiële instellingen in staat om contactloze betaalprogramma's te lanceren op de mobiele telefoons van hun kaarthouders met een MasterCard en een Maestrokaart - eenvoudig en simpel.

Sinds MasterCard Mobiele voorzieningsdienst via de ether in 2008 gelanceerd heeft, heeft MasterCard de dienst uitgebreid zodat het nu de EMV configuratie omvat die de Maestro PayPass en Maestro Prepaid ondersteunen via de Mobile MasterCard PayPass M/Chip(TM) toepassing. Door deze uitbreiding is de dienst nu beschikbaar voor financiële instellingen in gebieden waar chipkaarten algemeen in gebruik zijn, zoals in Europa, Canada en Latijns-Amerika. Door te investeren in de levering van nieuwe mogelijkheden voor bedrijven die kaarten uitgeven en voor de houders van hun kaarten, maakt MasterCard het lanceren van PayPass programma's op mobiele telefoons makkelijker en sneller, waardoor uitgevers een bron krijgen voor differentiatie en kaarthouders nieuwe manieren, die makkelijk te gebruiken zijn, ter beschikking krijgen om hun MasterCard rekeningen te gebruiken.

"Wij hebben ons vastgelegd op het aan onze klanten aanbieden van mobiele financiële diensten, waardoor hun leven eenvoudiger en makkelijk bestuurbaar wordt, nu zij steeds meer mobiele technologieën omarmen", zei Peer Theien, Algemeen Manager, Groepsbetalingen en Infrastructuur, van DnB NOR Bank ASA. "Door samen te werken met MasterCard zijn wij in staat om, met een zeer kleine investering om de infrastructuur, een eenvoudig programma in te voeren dat onze kaarthouders in staat stelt om PayPass betalingen te doen met hun mobiele telefoons.

De alomtegenwoordigheid van de mobiele telefoon en nu consumenten daar steeds meer afhankelijk van worden in hun dagelijks leven, gecombineerd met de voortdurende vooruitgang in de technologie voor mobiele betalingen, schept enorme mogelijkheden voor mobiele betalingen. Met de MasterCard voorzieningsdienst via de ether, kunnen financiële instellingen munt slaan uit deze mogelijkheid door een bredere serie diensten aan te bieden die de algemene bankervaring van de houders van hun MasterCard en Maestro kaarten verbetert.

"Door het personaliseringsproces voor mobiele telefoons van begin tot eind in handen te hebben, bouwen wij verder aan een waardevol mobiel betalingsecosysteem waar alle betrokken partijen voordeel uit trekken, inclusief de exploitanten van mobiele telefoons", zei Joshua Peirez, Groepexecutive, Innovatieve Platforms van MasterCard Worldwide. "Wij zijn zeer ingenomen met het feit dat wij deze dienst met succes samen met DnB NOR kunnen invoeren, zodat zij innovatieve betalingsdiensten kunnen aanbieden aan hun kaarthouders op een manier die waarde en gemak schept."

Peirez voegde daaraan toe: "Wij zullen doorgaan met onze inspanningen om een levensvatbaar mobiel betalingsecosysteem te scheppen zodat onze klanten kunnen profiteren van de groeiende tendens tot mobiele betalingen, om grotere waarde in te bouwen in hun relaties met hun kaarthouders en tevens waarde te produceren voor alle anderen die daarbij betrokken zijn."

Alles op een plaats kopen voor mobiele betaalprogramma's

Met de MasterCard voorzieningsdiensten via de ether, krijgen financiële instellingen een mogelijkheid om alle hulp op één plaats te verkrijgen voor de personalisatie van mobiele apparatuur, inclusief enkelvoudige, zeer goed beveiligde toegang tot de meest recente gecertificeerde OTA dienstenaanbieders, beheer en ondersteuning van begin tot eind en een interface voor telefoons die door MasterCard goedgekeurd zijn.

Rekeninghouders kunnen hun mobiele telefoons gebruiken om aankopen te doen, maar zij moeten dan een mobiele telefoon hebben die voorzien is van NFC mogelijkheden en een abonnement voor mobiele data. De PayPass toepassing wordt eerst versleuteld en overgebracht naar een zeer goed beveiligd gebied van de mobiele telefoon van een consument via het mobiele netwerk. Dan wordt de PayPass toepassing gepersonaliseerd met de details van de individuele betalingsrekening van de consument. MasterCard heeft een eenvoudige manier gemaakt voor uitgevers van kaarten zodat hun rekeninghouders dit proces zelf via de ether kunnen uitvoeren. De dienst zal aangeboden worden aan consumenten via de websites van de banken die hun kaarten uitgeven.

Over het MasterCard Mobile(TM) Programma

MasterCard leidt een nieuwe golf van innovatie voor mobiel betalen die een meer efficiënte manier schept voor wereldwijde handel. Dit vervangt contant geld en maakt transacties sneller, makkelijker en veiliger voor consumenten, handelaren en financiële instellingen. Via het MasterCard Mobile Programma, richt MasterCard zich op het leveren van producten en diensten die betalingen en communicatie bundelen tot een apparaat voor consumenten dat "overal gebruikt kan worden", met onder meer: betalingen zonder contact, betalingen van persoon naar persoon, mobiele handel, mobiel aanvullen en bijladen en informatie- en marketingdiensten. Een groot aantal experimenten met MasterCard mobiel zijn aan de gang of zijn al afgerond in markten die veel potentieel bieden overal in de wereld.

Over MasterCard Worldwide

MasterCard Worldwide stimuleert wereldwijde handel door een economische verbinding aan te bieden, die van kritisch belang is, tussen financiële instellingen, bedrijven, kaarthouders en handelaren overal in de wereld. MasterCard is een concessionaris, verwerker en adviseur en ontwikkelt en verkoopt betaaloplossingen, verwerkt ongeveer 21 miljard transacties per jaar en biedt analyses en consultingdiensten die voorop lopen in de industrie aan klanten van financiële instellingen en handelaren. Aangedreven door het MasterCard Worldwide Netwerk en door zijn familie van merken, inclusief MasterCard(R), Maestro(R) en Cirrus(R), bedient MasterCard consumenten en bedrijven in meer dan 210 landen en territoria. Meer informatie is te vinden op www.mastercard.com.

Contactpersonen:
    Erica Harvill, MasterCard Worldwide, +1-914-249-6848,