DOCdata neemt Contributie Services B.V. over

28 Dec, 2007, 12:00 GMT Van DOCDATA N.V.

WAALWIJK, Nederland, December 28 /PRNewswire/ -- DOCdata N.V. maakt vandaag bekend dat Triple Deal B.V., een meerderheidsdeelneming van DOCdata, het volledige geplaatst aandelenkapitaal van Contributie Services B.V. in Utrecht heeft overgenomen van oprichter Conclusion B.V.

Met de overname van Contributie Services B.V. heeft het aan Euronext Amsterdam genoteerde DOCdata een volgende stap gezet binnen de herpositionering die het bedrijf aan het doorvoeren is. Michiel Alting von Geusau, CEO van DOCdata N.V.: "Meer en meer organisaties zien in welke commerciële kansen het internet biedt. De knowhow om die kansen om te zetten in concrete projecten is nog veel te gefragmenteerd in de markt aanwezig. Het bouwen van een webwinkel, warehousing, het verzenden van orders, elektronische betalingen, het verwerken van retouren; ze zijn volledig afhankelijk van elkaar. Wie ze goed op elkaar weet af te stemmen is succesvol. Het is onze missie om al deze kennis en kunde te bundelen, en daarmee een essentiële toegevoegde waarde te bieden voor onze klanten. Dat is wat ons onderscheidt van andere marktpartijen."

Contributie Services verzorgt de inning van contributiegelden voor verenigingen en organisaties met een leden- of klantenbestand. Voor veel verenigingen en bedrijven is de regelmatige inning van gelden een tijdrovende en gecompliceerde aangelegenheid. Contributie Services neemt de inning van deze gelden over, waardoor een snelle, efficiënte en correcte inning van gelden kan worden gerealiseerd. Dit leidt tot een effectiever cash management met minder onbetaalde rekeningen. Contributie Services wordt reeds gebruikt door grote Nederlandse sportverenigingen en overkoepelende sportbonden. Een efficiënte inning en daardoor betere cash situatie is verder van belang voor allerlei soorten verenigingen, nutsbedrijven, goede doelen organisaties etc.. Contributie Services heeft daarvoor de kennis, kunde en software in huis. Vandaar dat deze overname een uiterst welkome aanvulling is voor een payment-service-provider als Triple Deal en een verdere versterking van de marktpositie die DOCdata nu reeds inneemt.

Noot voor de redactie: woensdag 16 januari 2008 om 10.30 uur in de Jaarbeurs te Utrecht (vóór opening van de webwinkelvakdagen) zal DOCdata voor haar persrelaties een uiteenzetting geven over haar visie op de markt en de rol die DOCdata hierin wil spelen. Tevens zal bij deze gelegenheid een nieuwe visuele identiteit voor DOCdata worden gepresenteerd. Wilt u deze presentatie bijwonen, meldt u zich dan s.v.p. uiterlijk maandag 14 januari 2008 aan per e-mail via hreichwein@docdata.com .

- DOCdata e-Solutions Groep houdt zich bezig met e-Fulfilment, e-Financial, e-Commerce en e-Partnership oplossingen voor klanten. Hierbij biedt DOCdata volledige Internet-oplossingen, zowel Business-to-Business als Business-to-Consumer.

- Industrial Automation Integrators ontwerpt, bouwt en levert enerzijds productiesystemen gebaseerd op optische- en lasertechnologie voor toepassing in onder andere documentbeveiligingssystemen voor veiligheidsdrukkers en bewerkingssystemen voor verpakkingsmaterialen. Anderzijds biedt Industrial Automation Integrators beveiligingskenmerken ten behoeve van authenticatie aan.

- DOCdata Media Groep is een vooraanstaande onafhankelijke dienstverlener voor media uitgevers op het gebied van film, audio, multimedia en software in Europa.

Waalwijk, Nederland, 28 december 2007 - DOCdata N.V. (Euronext Amsterdam: DOCD)

Website van de onderneming: http://www.docdata.com

PRN NLD

BRON DOCDATA N.V.