DOCdata N.V. maakt bekend dat DOCdata en de Stichting Preferente Aandelen DOCdata de optieovereenkomst hebben beëindigd

30 Maa, 2007, 08:30 BST Van DOCDATA N.V.

WAALWIJK, Nederland, March 30 /PRNewswire/ --

- Het bestuur van de Stichting Preferente Aandelen DOCdata heeft daarna besloten tot ontbinding van de Stichting.

De Directie van DOCdata N.V. (Euronext Amsterdam: DOCD) maakt vandaag bekend met het bestuur van de Stichting Preferente Aandelen DOCdata op 29 maart 2007 te zijn overeengekomen om de optieovereenkomst inzake de uitgifte van preferente aandelen met onmiddellijke ingang te beëindigen. Aansluitend heeft het bestuur van de Stichting Preferente Aandelen DOCdata op 29 maart 2007 zelfstandig besloten tot ontbinding van de Stichting.

Belangrijkste aanleiding voor deze besluiten ligt met name in het feit dat de strategie van de onderneming 'Visie 2010: "Gear to Growth"' met goedkeuring van de aandeelhouders duidelijk is vastgesteld en dat de uitvoering van deze strategie inmiddels in volle gang is. Het huidige klimaat ten aanzien van Corporate Governance, dat in vergelijking met de maatschappelijke context ten tijde van de oprichting van de Stichting en het aangaan van de optieovereenkomst in april 1999 wezenlijk is veranderd, speelt daarnaast ook een rol.

Directie en Raad van Commissarissen van DOCdata N.V. zullen tijdens de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders, welke zal worden gehouden op donderdag 10 mei 2007 om 14.00 uur in hotel NH Waalwijk (Bevrijdingsweg 1 te Sprang Capelle), indien gevraagd een toelichting geven op deze besluiten.

- DOCdata e-Solutions Groep houdt zich bezig met e-Fulfilment, e-Financial, e-Commerce en e‑Partnership oplossingen voor klanten. Hierbij biedt DOCdata volledige Internet-oplossingen, zowel Business-to-Business als Business-to-Consumer.

- Industrial Automation Integrators ontwerpt, bouwt en levert enerzijds productiesystemen gebaseerd op optische- en lasertechnologie voor toepassing in onder andere documentbeveiligingssystemen voor veiligheidsdrukkers en bewerkingssystemen voor verpakkingsmaterialen. Anderzijds biedt Industrial Automation Integrators beveiligingskenmerken ten behoeve van authenticatie aan.

- DOCdata Media Groep is een vooraanstaande onafhankelijke dienstverlener voor media uitgevers op het gebied van film, audio, multimedia en software in Europa.

PRN NLD.

BRON DOCDATA N.V.