Dokter Ira Isaacson, M.D., treedt toe tot de wereldwijde levenswetenschappenpraktijk van Heidrick & Struggles

13 Jan, 2010, 01:12 GMT Van Heidrick & Struggles International, Inc.

CHICAGO, January 13 /PRNewswire/ --

Heidrick & Struggles International, Inc. (Nasdaq: HSII), de meest vooraanstaande firma voor het zoeken van leidinggevenden en voor consulten over leiderschap, heeft vandaag aangekondigd dat dokter Ira J. Isaacson, M.D., is toegetreden tot de Wereldwijde Levenswetenschappenpraktijk van de firma als een Partner. Hij zal gevestigd zijn in het kantoor van de firma in Atlanta.

"Ira is een geweldige toevoeging voor ons bij Heidrick & Struggles. Wij zijn verheugd dat wij hem bij de firma kunnen verwelkomen, vooral gezien de kansen die onze Wereldwijde Levenswetenschappenpraktijk biedt voor het uitvoeren van opdrachten op het niveau van CEOs en consultatie aan onze cliënten overal in de wereld", zei Charles Moore, beheerspartner voor de wereldwijde praktijk van de Levenswetenschappenpraktijk van de firma.

Dokter Isaacson heeft van 1980 tot 1994 als arts gewerkt en is toen professor narcoseleer geworden bij de Medische Faculteit van Emory University in Atlanta. Van 1994 tot 1996 was hij de vice directeur en leidinggevende van The Emory Clinic, waar hij verantwoordelijk was voor de algemene werking, strategische planning en beheer van de praktijk met meer dan 2.800 medewerkers, inclusief 800 artsen.

Dokter Isaacson is afgestudeerd aan The Chicago Medical School en heeft zijn klinische opleidingsperiode gedaan bij Northwestern University en zijn fellowship aan de Harvard Medical School. Hij heeft een MBA van de Goizueta Business School van Emory University.

Tijdens zijn academische carrière heeft dokter Isaacson vele verhandelingen, artikelen en hoofdstukken van boeken geschreven en hij heeft internationaal lezingen gehouden over een breed scala van onderwerpen op het gebied van kliniek- en gezondheidszorgbeheer.

Dokter Isaacson heeft meer dan 13 jaar ervaring op het gebied van het zoeken naar leidinggevenden en consultatie op het gebied van leidinggevenden, waaronder werk voor leiderschapsgroepen van artsen/wetenschappers op universitair niveau op het gebied van gezondheidszorg, bij onderzoeksinstellingen en de biofarmaceutische industrie.

Voordat hij bij Heidrick & Struggles kwam, was dokter Isaacson een partner bij Spencer Stuart, waar hij een kernlid was van de praktijk voor wereldwijde levenswetenschappen.

Indien u met dokter Ira Isaacson, M.D. wilt spreken, kunt u contact opnemen met Davia Temin of Suzanne Oaks van Temin and Company, telefoon +1-212-588-8788 of news@teminandco.com.

Over Heidrick & Struggles International, Inc.

Heidrick & Struggles International, Inc. is de voornaamste leverancier in de wereld van diensten op het gebied van het zoeken naar leidinggevenden op topniveau en consultatie over leiderschap, waaronder het beheer van talent, het opbouwen van raden van bestuur, het binnenbrengen van leidinggevenden en de effectiviteit van fusies en bedrijfsaankopen. Wij richten ons al meer dan 50 jaar op het leveren van diensten van hoge kwaliteit en hebben sterke teams van leiders opgebouwd via onze relaties met cliënten en individuele personen overal in de wereld. Tegenwoordig werken deskundigen op het gebied van leiderschap van Heidrick & Struggles vanuit zakencentra in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Europa en het Azië-Pacific gebied. Meer informatie over Heidrick & Struggles, is te vinden op www.heidrick.com.

BRON Heidrick & Struggles International, Inc.