Dow Jones VentureSource voegt nieuwe gegevens toe over Europese bedrijven die door durfkapitaal worden ondersteund en hun beleggers

02 Apr, 2009, 19:11 BST Van Dow Jones Financial Information Services

NEW YORK en LONDEN, April 2 /PRNewswire/ --

- Database vergroot wereldwijde voorsprong op het gebied van onderzoek naar durfkapitaal met nieuwe gegevens over meer dan 7700 financieringen; uitbreiding met Europese transacties en transacties die zich nog in een vroeg stadium bevinden

Dow Jones Financial Information Services heeft vandaag de afronding bekendgemaakt van een enorme uitbreiding van haar VentureSource-database (http://venturecapital.dowjones.com). Hiermee vergroot het bedrijf haar voorsprong op het gebied van onderzoek naar durfkapitaal en biedt het haar klanten een breder en dieper beeld van beginnende Europese bedrijven. Na de overname van de informatie van het in het Engelse Cambridge gevestigde The Library House Ltd. bevat VentureSource nu nieuwe gedetailleerde gegevens over meer dan 3800 portfoliobedrijven en beleggingsfirma's die voorheen niet in de database waren opgenomen, evenals gedetailleerde informatie over meer dan 7700 nieuwe financieringsronden.

"Met de uitbreiding van VentureSource zetten we een nieuwe stap in het kader van de missie van Dow Jones om klanten te helpen doeltreffendere zakelijke beslissingen te nemen door hen de meest uitgebreide nieuwsvoorziening en bedrijfsinformatie te bieden," aldus Scott Schulman, president van Dow Jones Financial Information Services. "Gebruikers van VentureSource zullen nu in staat zijn al in een vroeg stadium nieuwe kansen te vinden en te evalueren aan de hand van uitgebreide beleggingsgegevens over duizenden bedrijven met individuele-, starter-, overheids- en universiteitsbacking op diverse innovatieve terreinen in opkomst, zoals schone technologie en biotechnologie."

Door de toevoeging van deze informatie biedt VentureSource nu diepgaande gedetailleerde informatie over zo'n 84.000 verschillende financieringsronden, waarbij ruim 39.000 bedrijven en 13.000 beleggers zijn betrokken, uit elke bedrijfstak en in elke fase van ontwikkeling, uit alle delen van de Verenigde Staten, Canada, Europa, India, Israël en Groot-China. Gebruikers van de Library House-database zijn allemaal overgezet naar een VentureSource-account.

Voor een demonstratie of meer informatie over Dow Jones VentureSource kunt u contact opnemen met Guido Schenk (Europa), tel. +49-211-138-7222 of Bill Yong (VS), tel. +1-415-439-6635.

OVER DOW JONES

Dow Jones & Company (www.dowjones.com) is onderdeel van News Corporation (Nasdaq: NWS, NWS.A; ASX: NWS, NWSLV; www.newscorp.com). Dow Jones is een vooraanstaande leverancier van internationale zakelijke nieuwsberichten en informatiediensten. De Consumer Media Group van het bedrijf is verantwoordelijk voor de publicatie van The Wall Street Journal, Barron's, MarketWatch en de Far Eastern Economic Review. De Enterprise Media Group van het bedrijf bestaat uit onder andere Dow Jones Newswires, Dow Jones Factiva, Dow Jones Client Solutions, Dow Jones Indexes en Dow Jones Financial Information Services. De Local Media Group van het bedrijf runt informatiefranchises op gemeenschapsbasis. Dow Jones is 50% eigenaar van SmartMoney en 33% eigenaar van STOXX Ltd. Het bedrijf levert nieuwsmateriaal aan radiostations in de VS.

BRON Dow Jones Financial Information Services