Dr. Rien van Gendt benoemd tot nieuwe bestuurs vice-voorzitter van de European Cultural Foundation (ECF)

09 Apr, 2010, 09:00 BST Van European Cultural Foundation (ECF)

AMSTERDAM, April 9, 2010 /PRNewswire/ -- Nadat Rien van Gendt al vele jaren nauw bij de ECF betrokken was, o.a. ook als lid van de Adviesraad, volgt hij nu Morris Tabaksblatt op in de functie van vice-voorzitter van het bestuur. Tabaksblatt vervulde deze functie van 1998 tot en met 2009.

Van Gendt, die een internationale top carriere als econoom en filantroop op zijn conto heeft staan is in 2008 benoemd tot de "meest invloedrijke filantroop van Nederland". Van 2002 to 2008 was hij Algemeen Directeur van de Van Leer Group Foundation en sinds 2007 is van Gendt o.a. voorzitter van de FIN (Vereniging van Fondsen in Nederland).

Van Gendt over zijn benoeming tot vice-voorzitter van het bestuur bij de ECF:"Bij het bouwen van een open, democratisch en inclusief Europa met gedeelde waarden tussen de Europese burgers is cultuur een strategisch instrument. Te vaak nog wordt de strategische waarde van cultuur onderschat en niet voldoende herkent. De ECF is de aangewezen organisatie om precies op dit vlak baanbrekend werk te verrichten. De organisatie stimuleert, steunt en initiëert inter-culturele projecten in Europa en de buurlanden die er toe doen. Bovendien lobbiet de ECF effectief voor een sterk Europees cultuur beleid. Ik ben er trots op om met de ECF verbonden te zijn en er in mijn functie als Vice voorzitter alles voor te doen om de doelen van de organisatie te bereiken."

Voor de redactie

Over de European Cultural Foundation (ECF), Amsterdam ECF gelooft in de kracht van culturele diversiteit. Daarom ondersteunt en initieert ECF culturele projecten en mensen, die deze gedachte artistiek vormgeven. ECF wordt financieel ondersteund door Bankgiro Loterij, De Lotto en De Nationale Instant Loterij via het Prins Bernhard Cultuur Fonds. Kijk voor meer informatie over de ECF op http://www.eurocult.org

BRON European Cultural Foundation (ECF)