Dresdner Factoring overtreft de markt wederom in 2006

30 Okt, 2006, 10:49 GMT Van Dresdner Factoring AG

DRESDEN, Duitsland, October 30 /PRNewswire/ -- Dresdner Factoring AG, één van de leidende leveranciers van factoring services voor klein- en middenbedrijven met een jaarlijkse omzet tot 5 miljoen euro, heeft een succesvol derde kwartaal afgesloten. In de eerste negen maanden van 2006 stegen de ontvangsten tot 96,2 miljoen euro, een toename van 35,2% in vergelijking met dezelfde periode van het voorgaande jaar. Dit was precies in lijn met de planning. Tegelijkertijd was de winstmarge 3,81% hoger aan het einde van het derde kwartaal van 2006 (de eerste zes maanden: 3,73%). De totale verkoopinkomsten van dit jaar stegen tot 3.669.000 euro, 25% meer ten opzichte van dezelfde periode in 2005. Dresdner Factoring kan de voorspellingen voor het gehele jaar bevestigen: 1,6-1,8 miljoen euro voor de winst voor rente en belasting en 140-150 miljoen euro voor het geplande volume aan ontvangsten.

Het aantal nieuwe contracten steeg met 10% gedurende de genoemde periode. Dit was sneller dan gepland. De nieuwe verkoopkantoren hebben hier een grote bijdrage in gehad. De nieuwe dochtermaatschappijen DF Steuerberaterfactoring GmbH en DF Anwaltsfactoring GmbH deden het ook erg goed. Zij sloten nog tijdens de periode dat ze onder toezicht stonden hun eerste contracten af.

Noot: het complete derde kwartaal verslag is beschikbaar en kunt u downloaden in de Investor Relations sectie op www.dresdner-factoring.de.

Dresdner Factoring AG

Dresdner Factoring AG is met circa 60 man staf op 6 locaties al één van Duitsland's leidende factoring providers in zijn doelsegment van klein- en middenbedrijven met een ontvangsten omzet tussen de 250.000 en 5.000.000 euro per jaar. Dresdner Factoring AG's full-service factoring levert liquiditeit en zekerheid bij het verwerven van ontvangsten (liquiditeit), het verzekeren van ontvangsten (bescherming tegen klanten die zich aan hun verplichtingen onttrekken) en het aanbieden van een ontvangsten- administratie service inclusief het aanmanen van schuldenaren.

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen die zijn gebaseerd op de veronderstellingen en voorspellingen van het management van Dresdner Factoring AG. Voorspelbare en onvoorspelbare risoco's, onzekerheden en andere factoren kunnen actuele ontwikkelingen veroorzaken, in het bijzonder de resultaten, de financiële situatie en de handel van ons bedrijf, die aanzienlijk afwijken van de toekomstgerichte verklaringen zoals deze hier zijn gedaan. Het bedrijf is niet verplicht deze toekomstgerichte verklaringen up-to-date te brengen of aan te passen aan de hand van toekomstige gebeurtenissen of ontwikkelingen.

Verdere informatie:
    Dresdner Factoring AG