Dubbele prestaties voor dezelfde prijs: Handheld verzendt de nieuwe versie van zijn Algiz 7 superrobuuste tablet

27 Aug, 2013, 07:00 BST Van Handheld Group

LIDKÖPING, Zweden, August 27, 2013 /PRNewswire/ --

Handheld Group, een snelgroeiende fabrikant van robuuste mobiele computers, PDA's en smartphones, heeft vandaag de lancering van de nieuwe versie van zijn zeer populaire Algiz 7  robuuste tablet-computer aangekondigd. De nieuwe Algiz 7 is een stuk sneller dan zijn voorganger, met een betere opslagcapaciteit, betere beveiliging en snellere communicatiemogelijkheden.

Voor het zien van de Multimedia News Release, klik hier:

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130822/634274 )

De ultrarobuuste Algiz 7 tablet-pc is klein, licht en snel, met verschillende aansluitmogelijkheden en een breed scala van functies, ideaal voor veldwerkers die een superduurzaam product willen dat sterk en krachtig is, maar ook licht en makkelijk om mee te werken. De Algiz 7 voldoet aan de strenge MIL-STD-810G militaire normen voor bestendigheid tegen vocht, trillingen, vallen en extreme temperaturen, en met de IP65-normering houdt hij ook stof en water op een afstand.

De nieuwe Algiz 7, die vanaf vandaag wordt verzonden, heeft de volgende verbeteringen ten opzichte van eerdere versies:

• Een snelle en krachtige N2600 1,6 Ghz Dual-Core Intel® ATOM™ processor.
  • Meer geheugen, met 4 GB DDR3 RAM.
  • Een betere opslag, met een 128GB SSD SATA II met herstelpartitie.
  • Twee volledige mPCIe slots voor meer flexibiliteit.
  • Ethernet 10/100/1000 (Gigabit).
  • Verbeterde gegevensbescherming met TPM chipset moederbord (chip 1.2).
  • Een nieuwe versie van de draadloze Gobi 3000 technologie voor een snellere communicatie.
  • Een 5-megapixel camera.
  • Antennediversiteit (twee antenna's) voor een betere dekking.

"We hebben belangrijke verbeteringen aangebracht aan de nieuwe Algiz 7" zei Jerker Hellström, CEO van Handheld Group. "Een betere opslag, een veel snellere processor, verbeterde beveiliging, een betere camera en betere communicaties zijn een aantal verbeteringen - en de prijs is precies dezelfde als voor de vorige versie van de Algiz 7. Dit product moet de favoriete tablet blijven voor iedereen die op zoek is naar draagbare, professionele prestaties in het veld."

De Algiz 7 weegt slechts 1,1 kilogram en heeft een 7 inch breed aanraakscherm met de nieuwe en unieke MaxView technologie, die voor een spectaculaire helderheid in de buitenlucht zorgt - zelfs bij direct zonlicht. Hij draait het state of the art Microsoft Windows 7 Ultimate besturingssysteem. GPS-navigatie is volledig ingebouwd.

Net als het hele assortiment robuuste PDAs, smartphones en mobiele computers van Handheld, werd de Algiz 7 speciaal ontworpen voor gebruik in ruwe omgevingen in sectoren als mijnbouw, geomatica, logistiek, bosbouw, openbaar vervoer, de bouwsector, nutsvoorzieningen, onderhoud, leger en beveiliging.

De nieuwe Algiz 7 kan onmiddellijk worden besteld en verzonden. De prijs blijft ongewijzigd.

Nuttige links

Handheld Group

Algiz 7

Foto's Algiz 7

Handheld productassortiment

Over robuustheid

Tweet dit: Handheld begint de nieuwe en verbeterde versie van zijn Algiz 7 robuuste tabletcomputer te verzenden op http://www.handheldbenelux.com/regions/nl/press-releases-view.asp?id=1370

Over Handheld

De Handheld Group is een fabrikant van robuuste mobiele computers, PDA's en smartphones. Handheld en zijn partners wereldwijd leveren complete mobiele oplossingen voor bedrijven in sectoren als geomatica, logistiek, bosbouw, openbaar vervoer, nutsvoorzieningen, de bouwsector, onderhoud, mijnbouw, het leger en de beveiliging. De Handheld Group uit Zweden heeft lokale kantoren in Finland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Italië, Duitsland, Zwitserland, Australië en de VS. Voor meer informatie, zie http://www.handheldgroup.com.

Video: http://www.multivu.com/mnr/62399-Handheld-new-version-Algiz-7-tablet

BRON Handheld Group