Eastern Research en Mangrove Systems demonstreren optimaliseringsoplossingen voor 3G Mobile Radio Access Networks

31 Mei, 2006, 09:00 BST Van Eastern Research, Inc. Van ,Mangrove Systems, Inc.

MOORESTOWN, New Jersey en WALLINGFORD, Connecticut, May 31 /PRNewswire/ --

- Samenwerkingsverband interoperabiliteit te zien op GLOBALCOMM 2006

Eastern Research, Inc. en Mangrove Systems, Inc., de toonaangevende leveranciers van optimaliseringsoplossingen voor informatieoverdracht bij de nieuwe generatie Mobile Radio Access Networks (RANs), draadloze toegangsnetwerken voor mobiele telecommunicatie, maakten vandaag bekend gezamenlijk het initiatief te nemen om de interoperabiliteit van het end-to-end product te garanderen en te demonstreren. Het systeem van de bedrijven zal getoond worden op GLOBALCOMM 2006 in Chicago (5-7 juni) op de stand van Eastern (nummer 47031), en met een live-demonstratie op de stand van Mangrove (nummer 41048).

De initiatieven van het samenwerkingsverband bestaan uit het gezamenlijk testen van activiteiten om de interoperabiliteit tussen de BSG-1u Base Station Access Gateway van Eastern en de Piranha(TM) 600 Aggregation Node van Mangrove te garanderen. De gecombineerde oplossing voorziet TDM (Native en CES), ATM, ethernet en pseudowire technologie (PWE3 en MPLS / VCAT) voor actieve overdracht van signalen en een krachtige per flow verkeerbeheer bij informatieknooppunten en aggregatienetwerken, van de interface en circuit / pakket protocoldiversiteit die vereist is bij mobiele locaties om het multi generationele (2G/2.5G/3G) radioverkeer te optimaliseren en te convergeren.

De live-demonstratie op GLOBALCOMM zal mobiele video tonen die over een gesimuleerde 2G/3G radiotoegangsnetwerk getransporteerd wordt. De Piranha 600 van Mangrove en de BSG-1u van Eastern besturen het RAN-transport terwijl een strakke controle over de kwaliteit van de service (QoS) behouden wordt.

"Bewezen end-to-end oplossingen voor optimalisatie van het RAN-transport die een geleidelijke, ononderbroken migratie van TDM en ATM naar een volledige IP RAN mogelijk maken, zijn erg aantrekkelijk voor mobiele operators, en wij zijn blij om samen met Mangrove System werkzaam te zijn op dit terrein", zei Jesse Price, hoofd marketing bij Eastern Research. "Samen helpen wij operators om concurrerende voordelen op te bouwen door besparing op de mobiele backhaul-kosten, vereenvoudiging van de netwerkevolutie en levering van nieuwe diensten."

Colin Doherty, directeur en CEO van Mangrove, voegde daar aan toe: "Het toegangsnetwerk is een strategische aanwinst en een belangrijk gebied waar de mobiele operator zich op richt. De gecombineerde oplossing van Mangrove en Eastern geeft de operator de mogelijkheid om één RAN te bouwen voor 2G en 3G terwijl de bestaande transporteigenschappen worden verbeterd en de basis voor ethernet en IMS wordt gelegd."

Eastern Research en Mangrove Systems zullen tevens zitting nemen in een IEC communicatieforum tijdens CLOBALCOMM, getiteld Mobile Network Migration to IP. De sessie staat gepland op 7 juni 11.30 uur (sessie W28F). Alle details hierover zijn te vinden op: http://www.iec.org/events/2006/iec_forums/conference/w28f.html .

Over Eastern Research

Gevestigd in Moorestown, New Jersey, VS, Eastern Research Inc. - een ISO 9001: 2000 gecertificeerd bedrijf - ontwerpt, vervaardigt, promoot en ondersteunt de DNX, OX en BSG families van Multiservice Cross-Connects en Access Gateways, ENvision Plus netwerk management software en gerelateerde producten. De internationaal opgezette basis omvat belangrijke vaste lijn en mobiele netwerkoperators, voorzieningen, overheidsinstanties en militaire netwerken. Meer informatie is te vinden op www.erinc.com

Over Mangrove Systems

Mangrove Systems is een industrieleider in multi-service toegang en aggregatieplatform doelen, gebouwd voor 3G kabel- en draadloze netwerken. De Piranha(TM) productfamilie verenigt het nieuwste in pakket- en circuitgeschakelde technologie voor de naadloze levering van ATM, pseudowire, ethernet, TDM privé-lijn en IP / PPP diensten over welke transportinfrastructuur dan ook. Piranha's unieke interworking machine levert per flow verkeerbeheer en krachtige OA&M, terwijl een geïntegreerde CWDM en SONET /SDH verzorging directe aansluiting op het transportnetwerk mogelijk maakt; uitstekend geschikt voor draadloze backhaul-toepassingen. Mangrove Systems is gevestigd in Wallingford, CT. Voor meer informatie, kijk op www.mangrovesystems.com .

Website: http://www.mangrovesystems.com

BRON Eastern Research, Inc.; Mangrove Systems, Inc.