Een door 'inflexibele' portfoliomanagementsystemen gehinderde investeringsbeheerbranche vindt nieuw witboek van Eagle Investment Systems en Waters Technology

31 Jan, 2014, 17:28 GMT Van Eagle Investment Systems LLC

-- Een op de vier datamanagers is ontevreden met de huidige portfolio managementoplossingen

-- Effectief databeheer dat nodig is voor het produceren van IBOR ligt 'buiten het bereik' van bijna een derde van de investeringsmanagers

BOSTON, 31 januari 2014 /PRNewswire/ -- Inflexibele portfoliobeheer-infrastructuren vormen een obstakel voor investeringsbeheerbedrijven in hun vermogen om te gaan met veranderingen in markten en organisaties, volgens een nieuw witboek dat is gesponsord door Eagle Investment Systems LLC (Eagle), toonaangevend aanbieder van technologie voor financiële diensten en een dochteronderneming van BNY Mellon.

Het witboek, A Data-Centric Approach to Portfolio Management, werd uitgegeven door Waters Technology en is gebaseerd op enquêteresultaten van senior managers bij investeringsbeheerbedrijven en vermogensbeheerders die actuele praktijken rond het Investment Book of Record (IBOR) en portfoliobeheer beoordelen. Het witboek kan worden gedownload op http://www.eagleinvsys.com/learning-center/collateral.cfm.

Dit witboek laat zien dat bijna de helft van degenen die de enquête beantwoordden menen dat het momenteel erg moeilijk is om de portfoliobeheer-infrastructuur van hun organisatie aan te passen aan wijzigende interne of externe omgevingen, zoals de integratie van nieuwe systemen, expansie richting nieuwe productgebieden en het wijzigen van regelgeving of markttrends.

Uit de enquête blijkt dat een kwart van de datamanagers niet tevreden is met hun huidige portfoliobeheeroplossing, waar het gaat om het vinden, organiseren en beheren van data.

Het witboek laat ook zien dat meer dan de helft van alle organisatie nog steeds verschillende systemen gebruiken voor het samenstellen van een IBOR, hetgeen mogelijk leidt tot onnauwkeurige data en een steeds grotere operationele complexiteit. Deze bedrijven gebruiken tussen de twee en acht systemen voor het proces achter het genereren van een IBOR.

"Ons onderzoek laat zien welke problemen veel investeringsbedrijven hebben, samen met het belang van databeheer bij het efficiënt en nauwkeurig beheren van portfolio's", zegt Mal Cullen. Eagle managing director en hoofd Noord- en Zuid-Amerika en Eagle ACCESS(SM). "Velen gebruiken verscheidene systemen die zij door middel van acquisities hebben verkregen of toe hebben gevoegd bij het verkrijgen van nieuwe producten of het binnentreden van nieuwe gebieden. Hierdoor wordt de snelheid en nauwkeurigheid van rapportage en besluitvorming onvermijdelijk aangetast."

"Bedrijven dienen een datacentrische aanpak te overwegen voor hun portfoliobeheer en IBOR, waarbij de investeringsgegevens voor alle vermogens beschikbaar zijn door middel van een enkele gecentraliseerde database," voegde Cullen toe.

Recentelijk is IBOR naar voren gekomen als een waardevol middel voor investeringsmanagers, zowel bij het hanteren van een overvloed aan informatie als bij het tegemoet komen aan nieuwe financiële regelgeving. Voor de IBOR wordt informatie uit het hele bedrijf verzameld, voor een consistent en nauwkeurig overzicht van de bedrijfsmiddelen voor gebruik door het hele bedrijf.

Echter, waar de onderliggende informatie is onderverdeeld, bijvoorbeeld in vermogensklassen of naar geografisch gebied, en er meerdere systemen worden gebruikt, kan het creëren van een nauwkeurige IBOR een zeer tijdrovend en ingewikkeld proces worden. Dit heeft ertoe geleid dat bijna een op de drie managers concludeert dat effectief databeheer, dat nodig is voor het produceren van een IBOR voor hun organisatie, buiten bereik blijft.

Waters Technology organiseert een ontbijtbijeenkomst in New York op 4 februari 2014, gericht op het definiëren, voorstaan en implementeren van een effectieve IBOR. Mal Cullen van Eagle neemt deel aan een panel dat is gericht op best practices en richtlijnen voor het ontwikkelen van een IBOR. Ga voor meer informatie naar: http://events.waterstechnology.com/bbibornewyork/static/agenda-2013

Eagle richt zich op de wereldwijde ondersteuning van financiële instellingen bij efficiënte vermogensgroei met een innovatieve portfolio managementsuite voor databeheer, investeringsaccounting en oplossingen voor prestatiemetingen die worden geleverd via haar beveiligde private cloud, Eagle ACCESS(SM). Sinds 1989 zet Eagle vertrouwde oplossingen en diensten in waarmee operationele competenties worden gecreëerd, en waarmee complexiteit en risico verkleind kunnen worden. Eagle Investment Systems LLC is een dochteronderneming van BNY Mellon. Meer informatie is beschikbaar op www.eagleinvsys.com.

BNY Mellon dienstverlening voor vermogensbeheer ondersteunt institutionele investeerders in de huidige snel evoluerende markten, waarbij vermogens worden gewaarborgd en het beheer en administratie van klantinvesteringen worden verbeterd door middel van diensten die data verwerken, monitoren en meten, over de hele wereld. Wij maken gebruik van onze wereldwijde voetafdruk en lokale expertise voor inzicht en oplossingen in elk stadium van de investeringscyclus.

BNY Mellon is een wereldwijd investeringsbedrijf dat zich richt op het beheer en dienstverlening van het financieel vermogen van haar klanten door middel van investeringscycli. BNY Mellon zorgt voor geïnformeerde diensten op het gebied van investeringsbeheer en investeringen in 35 landen en meer dan 100 markten, waarbij zij financiële diensten leveren aan instellingen, bedrijven of individuele investeerders. Met ingang van 31 maart 2013 had BNY Mellon 27,6 biljoen dollar aan activa in bewaring en/of administratie, en 1,6 biljoen dollar aan activa onder beheer. BNY Mellon kan fungeren als een enkel aanspreekpunt voor klanten die investeringen willen creëren, verhandelen, bezitten, beheren, onderhouden, distribueren of herstructureren. BNY Mellon is het handelsmerk van The Bank of New York Mellon Corporation (NYSE: BK). Meer informatie is beschikbaar op www.bnymellon.com of volg ons op Twitter @BNYMellon

BRON Eagle Investment Systems LLC