Een verbeterde Cardis oplossing biedt een onvergelijkbare kans om iets te doen aan betalingen met een lage waarde, een win-win oplossing voor banken, winkeliers en kaartprogramma's

31 Maa, 2010, 23:02 BST Van Edgar, Dunn & Company

AMSTERDAM en LONDEN, March 31, 2010 /PRNewswire/ --

- Edgar, Dunn & Company ondersteunt de oplossing voor product en het economisch model is aangepast om te voldoen aan de unieke zakelijke en regelgevende behoeften van het Europese SEPA milieu

Cardis Enterprises International, een bedrijf dat vernieuwende betalingsoplossingen aanbiedt, heeft vandaag de introductie in Europa aangekondigd van zijn verbeterde oplossing voor betalingen met lage waarden door middel van een uniek zakelijk model dat een platform biedt om de vervanging met contanten van alledaagse kleine betalingen aan te drijven.

Alleen al in de 27 landen in de Europese Unie zijn er 170 miljard betalingen in contanten per jaar die een waarde hebben van minder dan 20 Euro volgens een analyse van Edgar, Dunn & Company. Daarnaast zijn meer dan de helft van deze transacties minder dan 5 Euro!

Eerdere pogingen om deze belangrijke kans om betaling in contanten te verwerken zijn mislukt. Oplossingen met behulp van een elektronische portemonnee bieden geen duidelijke voordelen aan de consument vergeleken met contanten, vanwege hun ingebouwde noodzaak om een balans te beheren en de kaart opnieuw op te laden en zij bieden ook geen basis voor lage kosten vanwege het schaduwboekhouden achter de schermen, wat duur is.

Contactloze technologie heeft bewezen dat het een grote aantrekkingskracht heeft op consumenten en winkeliers vanwege zijn makkelijkheidsfactor, maar doet niets aan de noodzaak om de verwerkingskosten te verminderen voor betalingen van lage waarden. Als zodanig blijven er belangrijke kostenbarrières bestaan tegen de aanname van contactloze kaarten voor transacties met lage waarden.

De Cardis oplossing biedt een paradigmaverschuiving naar het zakelijk model voor betaalkaarten door aggregatie van begin tot einde van transacties - de eerste keer dat dit in de industrie is gedaan. Hierdoor kunnen de kosten per transactie verlaagd worden door het mogelijk te maken veel betalingstransacties met lage waarde samen te brengen tot één debitkaarttransactie (met een hogere waarde) zonder een afrekening (of schaduwboekhouding) per transactie, of de noodzaak tot deze afzonderlijk in te dienen of te verwerken op enig punt in de waardeketen.

Gezien de voltooiing van de introductie van de EMV infrastructuur in Europa en de doeleinden voor het vervangen van contanten ondersteund door de industrie en initiatieven voor regulering zoals de Single Euro Payments Area (het enkelvoudige gebied voor betalingen in Euro - SEPA) en het Payment Services Directive (Richtlijn voor Betalingsdiensten - PSD), heeft Cardis experts voor de betalingsindustrie van Edgar, Dunn & Company (EDC) ingehuurd om een onafhankelijk overzicht van de oplossing te maken en Cardis in staat te stellen dit voorstel te verbeteren voor de Europese markt.

Volgens Erik van Winkel, directeur bij EDC, "biedt de oplossing van Cardis een fundamentele verandering van het economisch model voor betalingen met lage waarde met kaarten. De resulterende kostenverlaging biedt superieure economische mogelijkheden vergeleken met bestaande oplossingen voor betalingen met kaarten. De kosten voor verwerking worden vergelijkbaar met de transactiewaarde, waardoor zelfs de kleinste transacties winstgevend kunnen worden voor iedereen die een belang hierbij heeft."

Cardis heeft een verbeterde mogelijkheid ontwikkeld, die specifiek op maat gemaakt is om aan de vereisten van de Europese markt te voldoen:

- Het zakelijk model past goed bij het concurrerende model met een kaart voor vier partijen en weerspiegelt de belangrijke kostinefficiënties van de oplossing. Op deze manier biedt de Cardis oplossing een aantrekkelijk zakelijk model voor banken, programma's, verwerkers en winkels.

- Het gebruiksmodel van Cardis is aangepast zodat het geïntegreerd kan worden in het bestaande kaartverwerking- en afwerkingmodel, met minimale verwerkingskosten of aanpassingen van het systeem voor deelnemende banken.

- Het product voorstel maakt maximaal gebruik van de verlagingen in de PSD in de oplossingen voor betalingen met lage waarde (bijvoorbeeld: geen terugbetaling, geen papieren afrekeningen voor transacties met lage waarde). Vele vormfactoren worden ondersteund, inclusief EMV kaarten, NFC Gsm-telefoons, NFC stickers, microSD kaarten, enz. met en zonder contact.

- De veiligheidspunten gebruiken de mandaten voor kaartprogramma's van EMV DDA kaarten en elimineren daardoor enige invloed van de hardware op POS terminals. <end_table>

"De Cardis oplossing biedt de missende schakel om alle huidige barrières te verwijderen voor bestaande debietkaarten voor betalingen met lage waarde en brengen alle organisaties die hier belang bij hebben (banken, programma's, verwerkers, winkeliers, consumenten en regulerende instanties) samen in een win-win situatie om de vervanging van contanten te bevorderen", zegt Nebo Djurdjevic, CEO van Cardis Enterprises International. "Daarnaast kan het een goede katalyst zijn door zijn attractieve economisch model dat de aanname van contactloze technologie kan aandrijven."

Onlangs hebben Cardis en EDC besprekingen gevoerd met een aantal belangrijke betrokkenen in Europa om de aantrekkelijkheid van de verbeterde Cardis oplossing te bespreken voor hun specifieke zakelijke activiteiten en markt. Deze betrokken partijen omvatten onder meer banken en bankgemeenschappen die op zoek zijn naar een oplossing voor betalingen met lage waarde om mogelijk een bestaand systeem van een elektronische portemonnee te vervangen en ook bestaande kaartprogramma's en verwerkers overal in Europa.

Over Cardis:

Cardis biedt een unieke oplossing voor betalingen met een lage waarde met transactie economieën die een orde van grote beter zijn dan de bestaande betalingsproducten. De Cardis oplossing ondersteunt meerdere uitvoeringen en zakelijke modellen die een echt economisch voordeel bieden aan banken, betalingsprogramma's, verwerkers van betalingen en bedrijven die mobiele mogelijkheden bieden in de verschillende milieus. Het is een bewezen, klaar om op de markt te brengen oplossing die het vervangen van contanten voor betalingen met een lage waarde in POS, e-commercie en mobiele milieus kan opleveren. Cardis Enterprises International BV is gevestigd in Nederland. Meer informatie is te vinden op http://www.cardis-international.com of neem contact op met nebo.d@cardis-international.com

Over Edgar, Dunn & Company:

Edgar, Dunn & Company (EDC) is een onafhankelijk bedrijf voor strategische consultatie en heeft een team dat bestaat uit ervaren deskundigen die problemen van klanten zeer pragmatisch benaderen en analyses bieden die goed gegrond zijn op ervaring en kennis. Wij bieden zowel strategisch advies en de zakelijke diensten die nodig zijn om dat advies om te zetten in actie.

EDC wordt erkend als behorend bij de beste experts in de wereld in de betalingsindustrie. Daarnaast heeft het bedrijf ook expertise over onder meer nieuwe kanalen voor financiële diensten, technologieën en markten, financiële diensten voor winkels en e-bedrijven.

EDC is gesticht in de Verenigde Staten in 1978 en heeft zich uitgebreid om te voorzien in de behoeften van onze steeds meer wereldwijde klantenbasis. Dezer dagen werken wij voor klanten in meer dan 35 landen op zes continenten vanuit kantoren in San Francisco, Atlanta, Londen, Singapore, Sydney, Frankfurt en Parijs.

BRON Edgar, Dunn & Company