Een week lang televisie van Bloomberg TV over Afrika begint aanstaande maandag

31 Mei, 2008, 00:51 BST Van Bloomberg

NEW YORK en LONDEN, May 30 /PRNewswire/ --

Aanstaande maandag begint de special "Emerging Africa", een serie televizie-uitzendingen over Afrika van BLOOMBERG TELEVISION(R) voor kijkers in heel Europa, het Verenigd Koninkrijk, Afrika en het Midden-Oosten. Tijdens deze speciale week zal BLOOMBERG TELEVISION tv-segmenten uitzenden tijdens het dagelijkse programma "Emerging Markets", die gericht zijn op Afrika en op donderdag 5 juni een live-verslag vanaf het World Economic Forum in Kaapstad en een speciale editie van "Emerging Markets" geheel gewijd aan Zuid-Afrika op vrijdag 6 juni.

"Emerging Africa" bevat verslagen uit het kantoor van Bloomberg in Johannesburg en andere locaties in de regio. De serie gaat in op de Afrikaanse mijnbouw, de goederenbeleggingsmarkt, de politiek, het ontwikkelingsproject WK 2010 en Afrikaanse bedrijven.

Gedurende de week zullen ook interviews te zien zijn met vooraanstaande experts van de regio, onder wie analist Steven Friedman van het Instituut voor een Democratisch Alternatief, Sizwe Nxasana, algemeen directeur van de FirstRand Bank, Ltd., John "Jacko" Maree, algemeen directeur van de Standard Bank Group, Ltd., David Brown, algemeen directeur van Impala Platinum, Nonkululeko "Nku" Nyembezi-Heita, algemeen directeur van Arcelor Mittal SA, Goolam Ballim, algemeen directeur van de Standard Bank Group, Ltd. Goolam Ballim, Mark Cutifani, algemeen directeur van AngloGold Ashanti, en mijnbouwanalist John Meyer van Fairfax PLC.

"Emerging Africa"-rapportages kunnen worden bekeken op het "Emerging Markets"-programma vanaf maandag 2 juni om 11:30 GMT. De special "Emerging Markets South Africa" wordt op vrijdag 6 juni uitgezonden om 11:30 GMT en om 13:30 GMT en wordt het hele weekend herhaald.

Dit exclusieve nieuwsverslag en de vervolgrapportages zijn overal ter wereld voor het publiek beschikbaar op BLOOMBERG TELEVISION(R) en BLOOMBERG RADIO(SM), evenals voor gebruikers van de BLOOMBERG PROFESSIONAL(R)-service. Gedeeltes van de interviews zullen gearchiveerd worden en beschikbaar zijn via de BLOOMBERG PROFESSIONAL(R)-service.

Over Bloomberg Television

De BLOOMBERG TELEVISION(R)-service is het enige wereldwijde zakelijke en financiële tv-netwerk dat 24 uur per dag, in zeven talen uitzendt naar meer dan 200 miljoen huizen via elf kanalen. De programma's van BLOOMBERG TELEVISION worden exclusief gecreëerd door de wereldwijde BLOOMBERG NEWS(R)-service die uit ruim 2300 professionals in meer dan 135 instellingen bestaat. Het dynamische BLOOMBERG TELEVISION-scherm biedt diepgang en context voor de uitgezonden reportages en biedt kijkers grafieken, actueel nieuws, beursnoteringen en relevante koersindexen in realtime, verzameld uit het nieuws, data en analyserende instrumenten van de BLOOMBERG PROFESSIONAL-service.

Over Bloomberg

Bloomberg is de wereldwijde leverancier van financiële data, nieuws en analyses. De BLOOMBERG PROFESSIONAL(R)-service en de mediaservices van Bloomberg bieden realtime en gearchiveerde financiële en marktdata en prijs-, handels-, nieuws- en communicatie-instrumenten in één enkel, geïntegreerd pakket voor bedrijven, nieuwsorganisaties, financiële en juridische professionals en individuen over de hele wereld. De mediaservices van Bloomberg omvatten de wereldwijde BLOOMBERG NEWS(R)-service met ruim 2300 professionals in meer dan 135 instellingen overal ter wereld; het BLOOMBERG TELEVISION (R)-nieuws- en financieel netwerk 24 uur per dag, wereldwijd geproduceerd en verspreid via elf kanalen in zeven talen; en de BLOOMBERG RADIO(SM)-services die heet van de naald nieuws verslaan en dit wereldwijd verspreiden via XM, Sirius en WorldSpace-satellietradio en op WBBR 1130AM in New York. Daarnaast geeft Bloomberg het tijdschrift BLOOMBERG MARKETS(R) uit en publiceert BLOOMBERG PRESS(R)-boeken voor investeringsprofessionals. Meer informatie is te vinden op: http://www.bloomberg.com.

BLOOMBERG, BLOOMBERG PROFESSIONAL, BLOOMBERG MARKETS, BLOOMBERG NEWS, BLOOMBERG ANYWHERE, BLOOMBERG TELEVISION, BLOOMBERG RADIO, BLOOMBERG PRESS en BLOOMBERG.COM zijn handels- en dienstmerken van Bloomberg Finance L.P., een commanditair vennootschap gevestigd in Delaware, of zijn dochterondernemingen. BTV is een handels- en dienstmerk van Bloomberg L.P., een commanditair vennootschap gevestigd in Delaware. Alle rechten voorbehouden.

Website: http://www.bloomberg.com

BRON Bloomberg