Eerste Service Managers brengen ISO kennis de wereld in

13 Aug, 2009, 15:51 BST Van EXIN International

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

UTRECHT, Niederlande, August 13 /PRNewswire/ -- Verspreid over verschillende landen hebben de eerste ITIL Service Managers hun onlangs behaalde ISO/IEC 20000 Consultant/Managers certificaten ontvangen. Deze certificaten zijn onderdeel van het nieuwe certificeringsprogramma IT Service Management according to ISO/IEC 20000. De groep gecertificeerden heeft deelgenomen aan een tweedaagse training met afrondend een tweetal examens welke plaatsvonden in Nederland, Engeland, Japan en de Verenigde Staten.

Certificeringsprogramma voor IT-professionals

IT Service Managers leren het programma, ISO/IEC 20000, de internationale, onafhankelijke standaard voor kwaliteit in IT Service Management, te gebruiken als kompas waarmee ze hun weg kiezen in het complexe universum van standaarden, best practices en frameworks op het gebied van IT Service Management.

Positieve reacties Deelnemers waren enthousiast over de inhoud van het nieuwe certificeringprogramma:

"I changed from an ISO sceptic to an ISO20k fanatic in just 2 days" - Ludy Bronsema (Getronics)

"This is definitely required by the ITSM industry" - Milan Zivkovic (Ericsson UK and CEO of itSMF Serbia)

"A good qualification program that could be a good alternative to the ITIL(R) qualification program" - Arjen van der Poel (Suerte)

Exclusieve trainingen

Ruim tweehonderd ITIL Service managers hebben op uitnodiging van EXIN in de afgelopen twee maanden deelgenomen aan door EXIN georganiseerde exclusieve trainingen en hebben na afloop de examens ISO/IEC 20000 Foundation Bridge en het Professional M&I-examen afgelegd. Deelnemers aan de training die voor beide examens zijn geslaagd behoren nu tot de eerste groep gecertificeerde Consultants/Managers in IT Service Management according to ISO/IEC 20000.

Over het certificeringsprogramma

Door de veranderende eisen die klanten stellen aan de IT-diensten en door ontwikkelingen in IT Service Management (ITSM), staat bij EXIN's portfolio een kwaliteitsbenadering van het vakgebied centraal, gericht op ISO/IEC 20000. Dit programma is ontwikkeld voor IT-professionals op alle niveaus, die betrokken zijn in de kwaliteitsverbeteringen van IT Services in ITSM. Centraal in het programma staat de bedoeling achter de standaard en hoe het vereiste kwaliteitsniveau van de IT Services bereikt kan worden.

Visit our Web site http://www.takeanotherlook.it.

About EXIN

EXIN (Examination Institute for Information Science) is an independent, worldwide IT examination provider. EXIN is a not for profit organization, specialized in establishing qualification programs, educational requirements and in developing examinations for all major areas in IT.

BRON EXIN International