EF Education First introduceert voor de eerste keer de "Intern 2010"-wedstrijd. Deze biedt studenten een unieke kans op een internationale stageplaats van drie maanden.

13 Jan, 2010, 08:00 GMT Van EF Education First Ltd

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

ZÜRICH, January 13 /PRNewswire/ -- Ben je ambitieus? Houd je van reizen en ervaring opdoen met nieuwe culturen? Kun je je een toekomst voorstellen waarin je je volledig thuis voelt in meer dan één land? Als je deze vragen volmondig met ja kunt beantwoorden, dan is de "Global Intern 2010"-wedstrijd die gesponsord wordt door EF Education First, 's werelds grootste onderneming op het gebied van privé-onderwijs, waarschijnlijk iets voor jou.

Om het multimedia-persbericht te bekijken klik je op:

De winnaar van de wedstrijd, die open staat voor alle jongeren boven de 18 jaar en van alle nationaliteiten, krijgt een stageplaats voor drie maanden op drie continenten naar keuze. EF verzorgt alle reizen, accommodatie en maaltijden. Een internationale jury van EF kiest de winnaar uit op basis van de CV van de deelnemers en een persoonlijke video.

"We zijn op zoek naar iemand die op de beste manier de idealen van de hedendaagse jeugd samenvat," aldus Eva Kockum, President van de talendivisie van EF in Zürich. "Open staan en nieuwsgierig zijn naar de wereld, samen met een avontuurlijke geest, dat zijn de kwaliteiten waarin de winnaar zich moet onderscheiden. Bovendien zijn dit ook de kenmerken van nieuwe leidinggevenden in deze competitieve wereld."

Om mee te kunnen doen, moeten studenten hun CV op de website van EF registreren. Daarnaast moeten zij een video van maximaal drie minuten maken waarin duidelijk wordt gemaakt wat de impact van de stage op hun toekomst zal zijn. EF gaat ervan uit dat 51 landen deelnemen aan de wedstrijd. Voor elk land wordt op 23 april 2010 een landelijke winnaar bekend gemaakt. Deze finalisten strijden dan om de stageplaats. De winnaar van de hoofdprijs wordt op 30 april 2010 bekend gemaakt.

Door sponsoring van deze wedstrijd willen EF en haar wereldwijde partners zich profileren als internationale toonaangevende bedrijven in een dynamische markt die graag erkenning willen geven aan jong talent binnen de nieuwe beroepsbevolking.

De deadline voor deelname is 20 april 2010. Ga naar http://www.ef.nl/globalintern / www.efbelgie.be/globalintern voor richtlijnen en instructies voor deelname aan de Global Intern 2010-wedstrijd.

Informatie over EF Education First:

EF is 's werelds meest toonaangevende internationaal opererende onderneming op onderwijsgebied met 400 scholen en vestigingen in meer dan 50 landen. EF, dat in 1965 is opgericht, richt zich op "het doorbreken van taal- en cultuurbarrières" met programma's als taalstudies in het buitenland, academische opleidingen en culturele uitwisseling. Ga voor meer informatie naar

http://www.ef.nl (Nederland)

http://www.efbelgie.be (België)