Elizabeth Arden contracteert Claudia Schiffer als het gezicht van de nieuwe parfum van Alberta Ferretti

12 Jun, 2009, 12:27 BST Van Elizabeth Arden, Inc.

MILAAN, June 12 /PRNewswire/ --

- Campagne voor signature parfum van vermaarde Italiaanse ontwerper gaat van start in Italië

Elizabeth Arden, Inc., een internationale producent van prestigieuze schoonheidsproducten, en Alberta Ferretti hebben vandaag bekendgemaakt dat het wereldberoemde supermodel Claudia Schiffer de eerste signature parfum van Alberta Ferretti gaat uitdragen in een advertentiecampagne. In januari 2008 is Elizabeth Arden een exclusieve langlopende wereldwijde licentieovereenkomst met AEFFE S.p.A. aangegaan voor de ontwikkeling, marketing en distributie van parfums, cosmetica en huidverzorgingsproducten van Alberta Ferretti. De parfum en de campagne zullen in het najaar van 2009 in Europa worden geïntroduceerd.

"Ik beschouw het als een eer te zijn gekozen als gezicht voor de parfum van Alberta Ferretti. Alberta en ik werken al vele jaren samen en het is fantastisch samen te kunnen werken aan dit opwindende project. De ontwerpen van Alberta drukken altijd vrouwelijkheid en elegantie uit, en dat is ook bij deze parfum het geval," aldus Claudia Schiffer.

Ron Rolleston, Executive Vice President van Global Marketing bij Elizabeth Arden, werkte samen met Alberta Ferretti bij de creatie van de nieuwe parfum. Hij merkt op: "Ik geloof dat we een parfum hebben gecreëerd die uitdrukking geeft aan de waarde die de merknaam uitstraalt dankzij de rijke creatieve ervaring van Alberta. Het was belangrijk een gezicht voor deze geraffineerde nieuwe parfum te kiezen dat daar perfect op aansloot. Claudia Schiffer is de volmaakte visuele representatie voor deze merknaam."

Op basis van haar creatieve talent en inzicht in het wezen van de vrouw heeft Alberta Ferretti een parfum gecreëerd die is geïnspireerd op de sensualiteit van de vrouw. Vanaf de conceptie van de parfum tot en met de ontwikkelfase liet Alberta Ferretti zich inspireren door de vrouw die de parfum zou dragen: de moderne vrouw met stijl en raffinement, en vooral met een eigen identiteit. Dit is de reden waarom ze Claudia Schiffer heeft gekozen als het gezicht voor de advertentiecampagne. "Claudia is een schoonheidssymbool en een vrouw die sensualiteit uitademt op grond van haar unieke en weergaloze persoonlijkheid. Ze bezit bewustzijn en kracht, en geeft uitdrukking aan de kwaliteiten die elke vrouw wenst te bezitten. Claudia belichaamt de vrouw voor wie mijn mode en mijn parfum is ontworpen," verklaart Alberta Ferretti.

Creative Director Alex White heeft met Alberta Ferretti samengewerkt aan het concept van de campagne, die is geschoten door fotografen Mert & Marcus.

Elizabeth Arden is een internationale producent van prestigieuze schoonheidsproducten met een uitgebreid portfolio aan schoonheidsproducten onder diverse prestigieuze merknamen die worden verkocht in meer dan 90 landen. Het portfolio van het bedrijf omvat onder andere huidverzorgingsproducten, kleurproducten en parfums onder de merknaam Elizabeth Arden, anti-aging producten onder de merknaam PREVAGE(R), parfummerken van bekende sterren als Elizabeth Taylor, Mariah Carey, Britney Spears, Hilary Duff, Danielle Steel, en Usher; designer parfummerken zoals Juicy Couture, Alberta Ferretti, Alfred Sung, Badgley Mischka, Bob Mackie, Gant, Geoffrey Beene, Liz Claiborne, Halston, Lucky Brand, Nanette Lepore en Rocawear; en lifestyle parfummerken als Curve, Giorgio Beverly Hills en PS Fine Cologne.

AEFFE S.p.A. is een bedrijf dat is genoteerd in het STAR-segment van de Italiaanse effectenbeurs. Het bedrijf werd in 1981 opgericht door Alberta Ferretti en haar broer Massimo Ferretti. Het bedrijf is actief in de luxe goederen sector en houdt zich bezig met de fabricage en internationale distributie van prestigieuze merken, zoals de Alberta Ferretti Collection, Philosophy di Alberta Ferretti, Moschino, Moschino Cheap & Chic, Pollini en Jean Paul Gaultier.

BRON Elizabeth Arden, Inc.