Embraer E-Jets door Mandarin Airlines uit Taiwan gekozen voor toekomstige vereisten

10 Jul, 2006, 08:00 BST Van Empresa Brasileira de Aeronautica S.A. (Embraer)

SAO JOSE DOS CAMPOS, Brazilië, July 10 /PRNewswire/ --

EMBRAER (NYSE: ERJ) heeft aangekondigd dat Mandarin Airlines de EMBRAER 190 en EMBRAER 195 E-Jets heeft gekozen als belangrijkste vliegtuigen voor de toekomstige vereisten van hun vloot. Mandarin Airlines heeft besloten om in eerste instantie een vloot van acht vliegtuigen aan te schaffen door middel van een operationele leasingovereenkomst en heeft een contract ondertekend met GE Commercial Aviation Services (GECAS) om drie EMBRAER 190 en vijf EMBRAER 195 vliegtuigen te leasen. Deze opdrachten komen uit de bestaande reservevoorraad van GECAS.

De vormgeving van beide typen E-jet is als volgt: een enkele klasse, die bestaat uit 104 stoelen met een onderlinge afstand van 31 inch (79 cm) in het geval van de EMBRAER 190 en 116 stoelen met een vergelijkbare afstand in het geval van de EMBRAER 195. De eerste toestellen zullen volgens de planning in het tweede kwartaal van 2007 worden afgeleverd. Naast de vervanging van hun bestaande vloot Fokker 100 en Fokker 50 vliegtuigen die op binnenlandse routes vliegen, zal de in Taipei gevestigde luchtvaartmaatschappij de nieuwe generatie E-jets gebruiken om een nieuwe markt voor korte, interregionale vluchten in heel Azië te ontwikkelen.

"De selectie van de juiste vloot is van vitaal belang voor een succesvol beheer van een luchtvaartmaatschappij. Met dit in gedachten hebben de leden van het vlootprojectteam van Mandarin Airlines anderhalf jaar lang verschillende vliegtuigtypes beoordeeld, waarbij ze rekening hielden met de strategische positie van het bedrijf in een zeer concurrerende omgeving, de vraag op de toekomstige markt en de prestaties van het vliegtuig, maar ook met de ondersteuning en de training die door de fabrikanten geboden werd enzovoort." zei Michael Lo, voorzitter van Mandarin Airlines. "We hebben ten slotte besloten om de EMBRAER 190 en 195 als belangrijkste component van onze toekomstige vloot te kiezen. We zijn blij en trots dat we de eerste luchtvaartmaatschappij zijn die deze technisch geavanceerde vliegtuigen in deze regio gebruikt. We geloven dat het niveau van de vluchtveiligheid en de tevredenheid van de klanten bij deze vliegtuigen, met hun hightech vormgeving en hun op het comfort van de klant gerichte cabineontwerp, zeker hoger zal zijn, wat zal leiden tot opmerkelijke prestaties en een succesvolle exploitatie van Mandarin Airlines."

"Het doet ons veel genoegen dat Mandarin, een van de meest prestigieuze en erkende luchtvaartmaatschappijen, onze E-jets heeft uitgekozen," zei Frederico Fleury Curado, executive vice-president van Airline Market. "Vanaf het begin van hun evaluatie was het duidelijk dat Mandarin Airlines zocht naar een vliegtuig dat een combinatie levert van uitdagende operationele en economische vereisten om hun toekomstige bedrijfsstrategie voor de zeer dynamische en zich ontwikkelende Aziatische markt te ondersteunen. Deze beslissing is weer een bevestiging van onze marktvisie voor de E-jet familie."

Tegelijk met deze transactie zal Embraer zijn netwerk voor productondersteuning in de Asia Pacific aanmerkelijk uitbreiden door een logistiek centrum voor reserveonderdelen te op te richten en door een complete vluchtsimulator in de regio te plaatsen. "We zijn bijna klaar met het selecteren van locaties voor de infrastructuur, gericht op het vergroten van onze ondersteuning van Mandarin en het bestaande E-jet klantenbestand in de regio. Deze voorzieningen zullen voor het begin van de tweede helft van 2007 operationeel zijn." voegde Curado eraan toe.

Website: http://www.embraer.com

BRON Empresa Brasileira de Aeronautica S.A. (Embraer)