Embraer kondigt de verkoop aan van nog twee Legacy 600's voor het Midden-Oosten

03 Mei, 2006, 02:00 BST Van Empresa Brasileira de Aeronautica S.A.

SAO JOSE DOS CAMPOS, Brazilië, May 3 /PRNewswire/ --

- Totaal aantal Legacy 600-bestuursjets in de regio van het Midden-Oosten bedraagt nu zeven vliegtuigen

Embraer (NYSE: ERJ) (Bovespa: EMBR3 EMBR4) kondigde vandaag aan dat het nog twee Legacy 600-vliegtuigen in het Midden-Oosten heeft verkocht, wat het totaal brengt op zeven bestuursjets die in de regio in bedrijf zijn.

In Beiroet, Libanon, heeft dhr. Adnan Kassar, Chairman & CEO van Fransabank SAL en Chairman van de Algemene Unie van Arabische Kamers van Koophandel, Industrie en Landbouw, een Legacy 600 aangeschaft. Het vliegtuig wordt voor levering verwacht in het derde kwartaal van 2006.

"Aangezien onze onderneming uitbreidt, wordt de behoefte aan een efficiënt, veilig, betrouwbaar en zuinige vorm van transport van levensbelang," zei dhr. Kassar. "De keuze van een vliegtuig voor onze bedrijfsreizen was zeer zorgvuldig gemaakt. We kozen de Legacy 600 omdat het de juiste combinatie van bereik, zuinigheid en betrouwbaarheid heeft, met een zeer comfortabele en ruime cabine."

De tweede Legacy 600-jet werd uitgekozen door Celtel International, een volledige dochteronderneming van de service provider voor mobiele telefoons MTC, gevestigd in Koeweit. De levering staat gepland voor het vierde kwartaal van 2006.

Dhr. Sam Deeb, Chief Financial Officer van de MTC Group of Companies, legt zijn keuze uit: "In de zoektocht van MTC naar het juiste vliegtuig, bood Embraer de beste waar voor zijn geld voor een super middelgroot bedrijfsvliegtuig, terwijl er tegemoet gekomen wordt aan de vereisten van het bedrijf voor veiligheid, doelmatigheid, en de hoge kwaliteit en luxueuze afwerking van het interieur." voegde dhr. Deeb toe, "De Legacy 600 biedt de bereikscapaciteit die we zoeken, aangezien we van plan zijn om het vliegtuig volledig te gebruiken voor de ontwikkeling en ondersteuning van onze zakelijke belangen in het Midden-Oosten en Afrika."

Colin Steven, Vice-President, Marketing en Sales -- Europa, Afrika en Midden-Oosten, Executive Jets, gaf commentaar op die nieuwe verkopen: "We hebben altijd geloofd dat de Legacy 600 voor deze markt in het bijzonder ideaal is. Het bereik van het vliegtuig, gekoppeld aan de 'heet en hoog'-prestatie, maakt het een zeer geschikte jet om overal in het Midden-Oosten te opereren." Hij sloot af: "De Legacy 600 is een gemakkelijke keuze voor elke organisatie. Het biedt de ideale balans tussen cabinecomfort, prestatie en kosten. Deze twee nieuwe orders zijn voor Embraer het bewijs van het succes van de Legacy 600 en de verdere aanvaarding in deze belangrijke markt."

Embraer heeft in totaal zeven Legacy 600-jets bezorgd in het Midden-Oosten, waarvan één in bedrijf in Saoedi-Arabië, twee in de Verenigde Arabische Emiraten en twee in Koeweit. Op dit moment zijn er 71 Legacy 600-jets in bedrijf in 17 landen.

De Legacy 600 werkt zelfs op vliegvelden bij temperaturen van 50 graden C (122 graden F), waardoor het het Midden-Oosten met Azië, West-Europa en Zuid-Afrika verbindt. Of de reis nu gaat van Caïro naar Londen of naar Bombay, van Jeddah naar Antananarivo, van Bahrain naar Kinshasa of zelfs naar Bangkok, het vliegtuig is ontworpen voor intens gebruik onder de meest veeleisende operationele condities.

Over de Legacy 600

De Legacy 600 biedt hoogwaardig comfort en privacy aan tot 16 passagiers in drie specifieke gebieden met zittingen. Onder de standaardkenmerken van het interieur zijn eersteklas leren zittingen, een pluche divan, een elegant dressoir en ruime tafels voor diners of vergaderingen. Het vliegtuig heeft ook een grote pantry voor hete en koude maaltijden, een toilet in de volledig breedte achterin, een garderobe en een opslagkast, en een entertainmentsysteem met dvd-spelers en telecommunicatie via satelliet. De mogelijkheid voor High Speed Data (HSD) en Wireless Fidelity (Wi-Fi) stelt klanten in staat om te internetten, toegang tot e-mail te krijgen en bestanden over te zetten.

Het bagagecompartiment van de Legacy 600 is met 6,8 kubieke meter (240 kubieke feet) een van de grootste in de industrie en is tijdens vluchten gemakkelijk te bereiken, voor een groter passagiersgemak.

De Legacy 600 reist met een snelheid van tot aan Mach 0,80 en heeft een bereik van 3250 nautische mijlen (6019 km) met acht passagiers en NBAA IFR-reserves. Dit bereik, versterkt met superieure passagiers- en bagagecapaciteit, stelt onze klanten in staat om non-stop te vliegen van New York naar Londen, Londen of Genève naar Dubai, Singapore naar Peking, Jakarta naar Melbourne en Singapore naar Peking of naar Port Moresby bij lagere besturingskosten dan concurrerende vliegtuigen met vergelijkbare cabinegrootte. Bovendien is de Legacy 600 de grootste zakenjet die is bevoegd om dienst te doen van en naar London City Airport, waardoor het in staat is met acht passagiers van London City naar Moskou en weer terug te vliegen.

Ontworpen zodat het een gemiddelde van 2500 uur per jaar kan doorstaan, biedt de Legacy 600 lage besturingskosten en een track record van meer dan 99 procent beschikbaarheid tot verzending. De super midsize zakenjet met dubbele motor is gebaseerd op het succesvolle gezinsplatform van de regionale jet ERJ 145, die meer dan negen miljoen vlieguren heeft bij meer dan 900 vliegtuigen, wat nog steeds stijgt. Met een prijs van US$23,6 miljoen op economische voorwaarden voor FAA-certificering van januari 2006, zijn er op dit moment 71 Legacy 600's in bedrijf in 17 landen.

De Legacy, die ook beschikbaar is in Shuttle- en Shuttle HC-configuraties , is ontworpen om comfort en functionaliteit te bieden. De Legacy Shuttle biedt plaats aan tussen 16 en 19 passagiers in het comfort van business-class. De Shuttle HC-versie verhoogt de productiviteit van de eigenaar en biedt ruim plaats aan 37 passagiers in een superieur interieur van luchtvaartkwaliteit. Prijzen voor de Shuttle-versie variëren van US$17,8 miljoen tot US$18,52 miljoen (economische voorwaarden voor FAA-certificering van januari 2006).

Meer informatie is beschikbaar op http://www.embraerexecutivejets.com .

Embraer Image Gallery

Bezoek de Embraer Image Gallery op http://www.embraer.com .

Over Embraer

Embraer (NYSE: ERJ) (Bovespa: EMBR3 EMBR4) (Empresa Brasileira de Aeronautica S.A.) is 's werelds toonaangevende producent van commerciële jets tot aan 110 stoelen, met 36 jaar ervaring in het ontwerpen, ontwikkelen, produceren, verkopen en leveren van after sales-steun aan vliegtuigen voor de wereldwijde markten voor luchtvaart, management, en defensie en overheden. Het hoofdkantoor staat in Sao Jose dos Campos, in de staat Sao Paulo en het Bedrijf heeft kantoren en bases voor klantendiensten in de Verenigde Staten, Frankrijk, Portugal, China en Singapore. Embraer is één van de toonaangevende exportbedrijven van Brazilië. Vanaf 31 maart 2006 had Embraer een totale werkkracht van 17.144 mensen en de ordernalevering van de firma bedroeg in totaal US$10,4 miljard.

Dit document kan projecties, verklaringen en schattingen bevatten, die betrekking hebben op omstandigheden of gebeurtenissen die nog plaats moeten vinden. Die projecties en schattingen zijn grotendeels gebaseerd op huidige verwachtingen, voorspellingen voor toekomstige gebeurtenissen en financiële tendensen die van invloed zijn op de zaken van het Bedrijf. Die schattingen zijn onderhevig aan risico's, onzekerheden en veronderstellingen die onder andere omvatten: algemene economische, politieke en handelsvoorwaarden in Brazilië en in die markten waar het Bedrijf zaken doet; verwachtingen voor trends in de industrie; de investeringsplannen van het Bedrijf; zijn capaciteit om producten te ontwikkelen en te leveren op de eerder afgesproken data, en bestaande en toekomstige overheidsbepalingen. De woorden "geloven," "kunnen," "in staat zijn," "in staat zullen zijn," "van plan zijn," "continueren," "anticiperen," "verwachten" en andere vergelijkbare termen zouden mogelijkheden moeten vaststellen. Het Bedrijf voelt zich niet verplicht om updates te publiceren of om schattingen te wijzigen vanwege nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of andere feiten. Met het oog op de inherente risico's en onzekerheden, hoeven zulke schattingen, gebeurtenissen en omstandigheden niet plaats te vinden. De eigenlijke resultaten kunnen daarom substantieel verschillen van die eerder zijn gepubliceerd als verwachtingen van het Bedrijf.

Website: http://www.embraer.com.br

BRON Empresa Brasileira de Aeronautica S.A.