Energy Investors Funds afgesloten met US$ 1,35 miljard

09 Jul, 2007, 23:46 BST Van Energy Investors Funds

NEW YORK, July 9 /PRNewswire/ --

Energy Investors Funds ("EIF"), een gevestigde besloten aandelenfondsbeheerder, welke investeert in de (elektrische) energiesector kondigde vandaag aan dat het voor de zevende keer succesvol een institutioneel fonds, het United States Power Fund III, L.P., heeft afgesloten met US$ 1,35 miljard in toezeggingen, welke de doelstelling van US$ 1 miljard van het fonds overschrijdt.

Investeerders in het US Power Fund III zijn ABP Investments, Contra Costa County Employees Retirement Association, Howard Hughes Medical Institute, John Hancock Life Insurance Company, Mayo Clinic, New York Life Investment Management, en University of Toronto Endowment Fund and Pension Plan, naast andere bedrijfs- en publieke pensioenfondsen, fondsen van fondsen, schenkingen en subsidies, verzekeringsmaatschappijen en financiële instellingen en familie kantoren. De globale investeringsbasis wordt, met 43 investeerders in totaal, gevormd door de Verenigde Staten, Canada, Europa en Australië.

"We hebben enorm veel reacties gekregen vanuit de gemeenschap van investeerders voor US Power Fund III," zei John Buehler, beherend vennoot van Energy Investors Funds. "De energiemarkt in de Verenigde Staten is nog steeds erg in zwang en investeerders hebben gereageerd op ons ervaren team en onze 20-jarige staat van dienst als een vernieuwende aandeleninvesteerder in deze sector."

US Power Fund III, het grootste fonds van EIF tot op heden, zal de strategie van het bedrijf met betrekking tot het verkrijgen van Amerikaanse(elektrische) energieopwekking en transmissie activa met lange termijn afzetcontracten voortzetten. Het fonds zal op zoek gaan naar het maximaliseren van winst en het bereiken van liquiditeit voor haar investeerders door het doen van regelmatige cash distributies en opbrengsten verkregen uit de verkoop van activa. Deze investeringsstrategie is onveranderd gebleven gedurende de geschiedenis van het bedrijf. Het bedrijf vertrouwt liever op eigen bronnen voor transacties, dan het deelnemen aan veilingen.

"Onze investeringsfilosofie is net zo actueel vandaag als in ons verleden, wat te wijten is aan de rijzende energiekosten en toenemende vraag voor elektriciteit, die constructie van efficiënte, lage emissie energie activa vereisen", zei Herb Magid, beherend vennoot van Energy Investors Funds. "Wij zullen doorgaan met het investeren over het spectrum van energie activa, inclusief activa die in de ontwikkelingsfase verkeren evenals faciliteiten die in constructie zijn of al opererend zijn, teneinde een portfolio te creëren die geografisch en technologisch verschillend is."

"De deals die in de pijpleiding zitten blijven sterk en zijn groeiende als gevolg van de toenemende behoefte van openbare voorzieningen en ontwikkelingsbedrijven die op zoek zijn naar externe financiële partners zoals EIF om activa op te bouwen", zie Terry Darby, beherend vennoot van Energy Investors Funds. "Naar gelang de infrastructuur van de energie van dit land ouder wordt, en recente energie beleidsveranderingen landelijk ontwikkeling van schonere elektrische centrales verlangen, zullen we krachtige kansen moeten blijven zien om kapitaal aan het werk te zetten voor onze investeerders."

US Power Fund III is al begonnen met een investering in het Green Line ontwikkelingsproject.

Bingham McCutchen is opgetreden als juridisch adviseur.

Over Energy Investors Funds

Energy Investors Funds is opgericht in 1987 als het eerste besloten aandelenfondsbeheerder welke zich exclusief richt op de onafhankelijke energie en elektrische openbare voorzieningen industrie. Haar consequente en al aangetoonde investeringsstrategie is om geografisch en technologisch verschillende portfolio's te creëren van energie en aanverwante activa die voorzien in superieure aandelen terugontvangst waarvan het risico is aangepast en die cashflow geven en kapitaalwaardering. Als investeringsbeheerders zoekt Energy Investors Funds om het goederenrisico (brandstof en elektriciteit) te matigen door zich voornamelijk te richten op het verkrijgen van energie activa met lange termijn afzetcontracten. Energy Investors Funds heeft meer dan US$ 3,3 miljard te gelde gemaakt/verzameld in kapitaal en beheert momenteel zes besloten aandelenfondsen vanuit haar kantoren in Boston, New York en San Francisco. Deze fondsen hebben meer dan 90 verschillende investeringen gedaan met een gecombineerde onderliggende waarde van meer dan US$ 5 miljard. Voor meer informatie wordt verwezen naar de website www.eif.com.

Website: http://www.eif.com

BRON Energy Investors Funds