EPV Solar maakt de succesvolle afronding bekend van haar particuliere inwisselaanbod met betrekking tot haar converteerbare preferente gewaarborgde obligaties van 8% met vervaljaar 2010

10 Jun, 2009, 02:35 BST Van EPV SOLAR, Inc.

ROBBINSVILLE, New Jersey, June 10 /PRNewswire/ --

EPV Solar, Inc. (het "Bedrijf") heeft vandaag bekendgemaakt dat het haar aanbod ter inwisseling van alle converteerbare preferente gewaarborgde obligaties van 8% met vervaljaar 2010 (de "Oude Obligaties") voor nieuwe converteerbare preferente gewaarborgde PIK-obligaties van 1% met vervaljaar 2016 (de "Nieuwe Obligaties"), aandelen uit haar gewone aandelenkapitaal en warrants voor het aankopen van haar eigen aandelen (het "Inwisselaanbod"), en het daarmee in verband staande toestemmingsverzoek heeft afgerond. In het kader van het Inwisselaanbod wisselen de houders van alle Oude Obligaties (die een groeiwaarde van circa US$115 miljoen vertegenwoordigen) deze in voor Nieuwe Obligaties, gewone aandelen en warrants van het Bedrijf. Met inbegrip van de Nieuwe Obligaties ter waarde van US$7,5 miljoen die in een gelijktijdige financieringsronde aan beleggers worden verkocht, staan nu Nieuwe Obligaties van het Bedrijf uit met een totale hoofdsomwaarde van ongeveer US$48 miljoen.

Dhr. Scott T. Massie, president en algemeen directeur van het bedrijf, verklaarde: "We zijn buitengewoon blij met de overweldigende positieve reacties van de houders van onze converteerbare obligaties op het Inwisselaanbod. Het slagen van het Inwisselaanbod is een essentiële mijlpaal in de positionering van het Bedrijf als toonaangevende producent van thin-film-zonnepanelen en -installaties. Door het Inwisselaanbod zal een totale schuldenvermindering van US$67 miljoen worden gerealiseerd, en een verlaging van de jaarlijkse rente-uitgaven van ongeveer US$18,5 miljoen voor de oorspronkelijke looptijd van de Oude Obligaties. We zijn ervan overtuigd dat deze transactie het beste belang dient van onze aandeelhouders, obligatiehouders en klanten."

Trump Securities, LLC trad op als dealer manager, Convertible Capital, Inc., een divisie van Trump Securities, LLC, trad op als de information agent, en de Bank of New York Mellon trad op als wisselagent voor het Inwisselaanbod. Trump Securities, LLC trad tevens op als Placement Agent in verband met de gelijktijdige financieringsronde.

Over EPV Solar

EPV Solar, Inc. is een ontwikkelaar en leverancier van thin-film zonnepanelen van amorf silicium gevestigd in New Jersey. Het Bedrijf levert haar producten momenteel aan klanten in Noord-Amerika, Europa en Azië/Oceanië, of deze op het net zijn aangesloten of niet. Het Bedrijf zet zich in voor de ontwikkeling van de sectoren voor tijdens de bouwfase geïntegreerde zonnecellen (BIPV, Building Integrated Photovoltaics) en systeemintegratie en spant zich daarbij in tot de producenten die de voordeligste zonnepanelen ter wereld fabriceren, te blijven behoren.

BRON EPV SOLAR, Inc.