Ethera verwelkomt nieuwe CEO

12 Sep, 2014, 15:54 BST Van Ethera

GRENOBLE, Frankrijk, September 12, 2014 /PRNewswire/ --

Sinds zijn oprichting in 2010 is Ethera uitgegroeid tot een van de belangrijkste spelers op het gebied van binnenluchtkwaliteit. Het bedrijf heeft innovatieve oplossingen ontwikkeld om chemische vervuiling in de binnenlucht van openbare en particuliere gebouwen te diagnosticeren, controleren en verwijderen. Vandaag maakte Ethera bekend Frederic Hammel te hebben benoemd tot Chief Executive Officer van de organisatie. Hammel volgt Yves Bigay, oprichtingspartner van Ethera, op en wil nieuwe producten blijven ontwikkelen en het wereldwijde marktaandeel van Ethera verder vergroten.

Frederic Hammel, CEO van Ethera

Frederic Hammel, oud-student van de Ecole Normale Superieure en met een master in Biologie - Biochemie, volgde een MBA aan het College des Ingenieurs. Hammel heeft ruime ervaring in de sector en binnen start-ups. Hij begon zijn loopbaan in 1991 als productiemanager en groeide daarna door tot manager van een industriële start-up inRhône Poulenc Rorer. In 1998 trad hij bij Air Liquide Sante International in dienst als directeur Recherche & Developpement "Infection Control", waarna hij opklom tot algemeen manager van jonge en innovatieve bedrijven zoals Soluscope (2000), TxCell (2005) en Platine Pharma Services (2011).

Daarna vervulde Hammel de rol van adjunct-directeur bij Ethera, waarin hij onder de hoede van Yves Bigay het bedrijf leerde kennen. Met ingang van vandaag volgt hij M. Bigay op, die voorzitter wordt van de raad van bestuur van Ethera.

"Ik ben opgeleid tot bioloog en ken dus als geen ander het effect van de luchtkwaliteit op de volksgezondheid. Ik ben positief verrast door het feit dat ook openbare instanties, economische grootmachten en burgers betrokken zijn geraakt bij dit grote probleem. Ethera innoveert al een aantal jaren en biedt oplossingen voor belanghebbenden: het bedrijf heeft zich ruimschoots bewezen met de ontwikkeling van nieuwe producten, zoals PureTech, een zuiveringsinstallatie voor binnenlucht. Ik ben bovendien verheugd dat ik met dit getalenteerde team een bijdrage mag leveren aan de groei van het bedrijf, vooral om ons wereldwijd te positioneren", aldus Frederic Hammel, CEO van Ethera.

Over Ethera

Ethera werd opgericht in 2010 en ontwikkelt en verkoopt meet- en zuiveringsapparaten. Deze kits vereenvoudigen het diagnosticeren, controleren en verwijderen van chemische vervuiling in de binnenlucht van openbare en particuliere gebouwen. De technologie wordt ondersteund door unieke expertise in het verwerken van nanoporeuze materialen. Ethera heeft vestigingen in Grenoble en Saclay. Bij het bedrijf werken 18 medewerkers.

Website: http://www.ethera-labs.com

BRON Ethera