Ethernetdiensten van Verizon ontvangen certificering van Metro Ethernet Forum

27 Apr, 2006, 19:56 BST Van Verizon

BASKING RIDGE, New Jersey, April 27 /PRNewswire/ --

- Certificering door prominente normeringsauthoriteit onderstreept toonaangevende Ethernet- en IP Netwerk-capaciteiten van Verizon Business voor zakelijke klanten en klanten bij overheden.

Verizon Business kondigde vandaag aan dat Metro Ethernet Forum (MEF), dat wordt beschouwd als de prominente normeringsauthoriteit op het gebied van Carrier-Ethernetdiensten, de complete serie wereldwijde Carrier-Ethernetdiensten van Verizon heeft gecertificeerd. Als toonaangevend leverancier van deze diensten is Verizon Business een van de eerste providers om de certificering te ontvangen voor het aannemen van wereldwijde Ethernet-interoperabiliteitstandaards, zoals gedefinieerd door de MEF.

"Het verkrijgen van de certificering van de MEF is weer een significante mijlpaal in leiderschap voor ons in de zakelijke markt voor Ethernet," zei Ed McGuinness, chief marketing officer bij Verizon Business. "Verizon Business neemt de beste gebruiken aan en helpt om de standaards te definiëren die bedrijven in staat stellen om voordeel te hebben van de eenvoud, de flexibiliteit en kostenbesparingen die geassocieerd worden met Ethernet en IP-netwerken. En omdat Verizon Business zich van lokaal naar mondiaal richt, kunnen onze klanten er zeker van zijn dat hun Ethernetdiensten dezelfde geweldige uitstraling en hetzelfde gevoel zullen hebben, of ze zich nu uitstrekken over steden of over continenten."

Door tegemoet te komen aan de specificaties voor elk van de vier bepalende Ethernet-dienstgebieden, die geïdentificeerd en getest zijn door de MEF -- E-LAN, Ethernet Virtual Private Line (EVPL), Ethernet Private Line (EPL) en Dedicated SONET Ring Ethernet -- heeft Verizon de certificering ontvangen voor zijn veelomvattende reeks Ethernetdiensten. Bovendien was Verizon de enige serviceprovider die werd erkend voor het aanbieden van stedelijke, nationale en wereldwijde Ethernetdiensten.

Volgens Stan Hubbard van Light Reading, is "de dienstencertificering van MEF een bepalende stap om er zorg voor te dragen dat Ethernetdiensten met veel kenmerken sneller door de onderneming worden aangenomen, omdat het verzekert dat het carrieraanbod voldoet aan een normale reeks criteria. Wanneer ondernemingen worden geconfronteerd met een verwarrende reeks keuzes aan Ethernetdiensten naar beste kunnen en carrier-grade, is de certificering een handig instrument om snel een korte lijst met mogelijke oplossingen te identificeren. Op de langere termijn kan ik niet zien dat grote ondernemingen Ethernet zouden willen kopen van een ieder die geen bevoegde dienst levert, en daarom is het voordelig voor Verizon om één van de eerste bevoegde Ethernetproviders te zijn."

George Gonzalez, klant van Verizon en directeur technologie bij Bergen County Technical Schools, zei: "Vanuit het perspectief van een zakelijke klant gezien, levert de Carrier-Ethernetcertificering de verzekering dat de Ethernet WAN-oplossing van Verizon voldoet aan een specifieke reeks vereisten en standaards. Verizon zet zich er duidelijk voor in om zijn klanten de beste Ethernetdiensten te leveren."

De Ethernet-portfolio van Verizon Business bevat Ethernet Private Line (EPL) en Ethernet Virtual Private Line (EVPL), die diensten leveren in 145 stedelijke afzetgebieden in de Verenigde Staten en in negen Europese landen, en ook tussen de V.S. en Europa; E-LAN Services met 53 stedelijke afzetgebieden in de V.S.; en Ethernet Access voor Private IP en internet in de V.S., in 19 Europese landen en in zeven landen binnen het Aziatisch-Pacifisch gebied.

Klanten hebben de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ethernet-diensten als stand-alone in de V.S. en Europa of als een middel om snel en gemakkelijk toegang te krijgen tot internet of Private IP -- Het aanbod van op MPLS gebaseerde virtuele private netwerk (VPN) van Verizon Business en zijn snelst groeiende dienst in de V.S., Europa en het Aziatisch-Pacifisch gebied.

Met de certificering van MEF levert Verizon Business één van de breedste, meest diepgaande en beste reeks Ethernetverbindingen die er tegenwoordig bestaan.

Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde oplossingen voor de communicatie- en informatietechnologie (IT) voor grote klanten bij ondernemingen en overheden wereldwijd. Door de combinatie van een onovertroffen wereldwijd netwerkbereik met geavanceerde technologie en professionele dienstencapaciteiten, levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen voor klanten over de hele wereld. Bezoek voor meer informatie http://www.verizonbusiness.com .

VERIZONS NIEUWSCENTRUM ONLINE: Nieuwsberichten van Verizon, toespraken en biografieën van het management, mediacontacten, beelden en video in hoge kwaliteit en andere informatie zijn beschikbaar bij Verizons Nieuwscentrum op het wereldwijde web op http://www.verizon.com/news. Bezoek het Nieuwscentrum om nieuwsberichten per e-mail te ontvangen en registreer voor aangepaste automatische aanlevering van nieuwsberichten van Verizon.

Website: http://www.verizon.com

BRON Verizon