E*TRADE Securities opteert voor Asset Control voor beheer van referentiegegevens

02 Okt, 2006, 09:00 BST Van Asset Control International BV

NEW YORK, October 2 /PRNewswire/ -- Asset Control, een toonaangevende leverancier van oplossingen voor gecentraliseerd gegevensbeheer (Centralized Data Management, CDM) voor de financiële sector, kondigde vandaag aan dat E*TRADE Securities LLC, een 100% dochterbedrijf van E*TRADE FINANCIAL Corporation, heeft geopteerd voor AC Plus, het paradepaardje van Asset Control, voor het beheer van referentiegegevens inzake effecten.

"Asset Control levert nu al bijna twintig jaar robuuste oplossingen voor gecentraliseerd gegevensbeheer aan grote beleggingsbanken, bedrijven voor vermogensbeheer, makelaars en multinationale energiegroepen", Aldus Ger Rosenkamp, CEO van Asset Control. "Wij zijn zeer gelukkig dat wij aan E*TRADE een softwareoplossing kunnen leveren voor het beheer van hun referentiegegevens voor effecten."

Asset Control

Asset Control is hét toonaangevende bedrijf ter wereld voor de levering van gecentraliseerd gegevensbeheer (Centralized Data Management, CDM) aan de financiële sector. Met een volledig aanbod van interne en uitbestede opties levert Asset Control Total Data Management (TDM), een gemengde benadering van gegevensbeheer. Gebruikers hebben de keuze uit hulpprogramma's voor ontwikkeling, alles-in-softwareoplossingen en uitbestede diensten om hun beleggingsgegevens te optimaliseren en zodoende de efficiëntie te verhogen, de kosten te beheersen, het bedrijfsrisico te reduceren en waarde aan hun gegevens toe te voegen.

Het productenaanbod van Asset Control is gebaseerd op de krachtige en betrouwbare modulaire structuur van AC Plus en omvat oplossingen voor gegevens over marktrisico, kredietrisico van de tegenpartij, referentiegegevens (security master), onderzoek en acties in de bedrijven en internationale gegevensnetwerking en administratie. Door behandeling van extern en intern verkregen gegevens worden oplossingen geboden om deze gegevens te verzamelen, te valideren, te normaliseren en samen te voegen in zuivere en samengestelde "golden copy"-sets voor gebruik door de bedrijven.

Klanten van Asset Control zijn o.a. Abbey National, ABN AMRO, Allied Irish Banks PLC, Barclays Capital, Barclays Global Investors, Bayerische Landesbank , BBVA, Commerzbank, Convexity Capital Management, E*TRADE Securities, LLC, IBM (Dresdner Bank), Grupo Santander, Harvard Management Company, HSH Nordbank, HypoVereinsbank, ING, LCH.Clearnet, Robeco Groep, Société Générale, Standard Bank, Standard Chartered, Union Investment, Wachovia Corporation en een supergrote multinationale energiegroep. Asset Control werd opgericht in 1991 en is een niet-beursgenoteerd bedrijf met activiteiten in Londen, New York en Nederland. Meer informatie kunt u lezen op www.asset-control.com.

www.asset-control.com

BRON Asset Control International BV