Eukanuba World Challenge kroont kampioen van het jaar 2008: Een schitterende Saluki, genaamd CH DAKIRA SAWAHIN, gefokt door eigenaar Dagmar Hintzenberg-Freisleben uit Duitsland

16 Dec, 2008, 08:00 GMT Van Eukanuba World Challenge

GENEVA, December 16 /PRNewswire/ -- Op zondag 14 december werd tijdens een spectaculaire show van de Nationale AKC/Eukanuba Kampioenschappen in Longbeach, Californië, de Eukanuba World Challenge Kampioen van het jaar 2008 gekroond. "Dakira Sawahin uit Duitsland is een prachtige Saluki teef en verdient met recht de titel "Wereldkampioen. Niet alleen vanwege haar schoonheid maar deze hond omvat alle aspecten van een gezonde, goed verzorgde hond. Het was opmerkelijk hoe enthousiast deze hond was om te laten zien dat ze de titel '"Wereldkampioen" verdient.", aldus Richard Learwood, Global Marketing Director bij Eukanuba. Hij vervolgt: "De hoge standaard van alle deelnemende honden, het enthousiasme en de toewijding van hun eigenaars en verzorgers en de grondige beoordeling door het zeer ervaren deskundigenpanel maakten dit evenement, dat werd georganiseerd tijdens de prestigieuze Nationale AKC/ Eukanuba Kampioenschappen, tot een unieke belevenis."

Het jaar 2008 was het tweede jaar waarin de Eukanuba World Challenge werd gehouden. Het is een internationale wedstrijd voor tentoonstellingshonden, die wordt georganiseerd door Eukanuba, de fabrikant van hoogwaardige hondenvoeding, de American Kennel Club en de FCI (Fédération Cynologique Internationale), waaraan 52 landen uit de hele wereld deelnemen. In de loop van het jaar koos elk deelnemende land zijn beste hond, die samen met zijn eigenaar de eer had om hun land te vertegenwoordigen tijdens de Eukanuba World Challenge, waar niet alleen werd gestreden om de kampioenstitel, maar ook om $10.000 aan prijzengeld.

Na de eerste voorronden mochten 12 honden door naar de grote finale op zondag 14 december in de showring van het nationale AKC/Eukanuba Championship. De eer en de uitdaging om de kampioen van het jaar 2008 en de tweede en derde prijswinnaars te selecteren lagen bij Hans Müller, FCI President en jurylid voor alle rassen.

Eukanuba World Challenge Champion 2008:
    CH DAKIRA SAWAHIN
    Saluki
    Fokker en eigenaar: Dagmar Hintzenberg-Freisleben
    Duitsland

Runner up 2008
    CH EFBE'S HIDALGO AT GOODSPICE
    Sealyham Terrier
    Fokker: France Bergeron
    Eigenaren: Margery Good, Richard Good, Sandra Middlebrook

First Runner up 2008
    CH SMASH JP TALK ABOUT
    Poodle (Toy)
    Fokker: Yukikio Omura
    Eigenaar: Mamoru Oyama
    Japan

Voor meer informatie en uitslagen kunt u een bezoek brengen aan http://www.akc.org en http://www.eukanubaworldchallenge.com.

Voor meer informatie betreffende Eukanuba Nederland kunt u contact
    opnemen met DKSH Netherlands B.V.
    3300 AW Dordrecht
    telefoonnummer +31(0)78-6220625