Euro RSCG Worldwide tweede jaar op rij uitgeroepen tot grootste global reclamebureau

22 Nov, 2007, 01:30 GMT Van Euro RSCG Worldwide

NEW YORK, November 22 /PRNewswire/ --

- Advertising Age onthult in zijn jaarlijks rapport indrukwekkende groei over alle continenten

Euro RSCG Worldwide is voor het tweede jaar op rij het grootste globale reclamebureau, gemeten aan het totaal aantal globale accounts volgens het Global Marketers Report van Advertising Age voor 2007. Gerangschikt als nummer 1 in het rapport van 2006, behield Euro RSCG Worldwide zijn toppositie in het jaarrapport 2007; dit door zijn groei in alle regionen en door een zeer sterke, nieuw business rendement via de toevoeging van van de complete 1,5 miljard USD van de internationale onderneming Reckitt Bencksier, plus de belangrijke winsten van sanofi-aventis, Kraft, Exxonmobil, Danone Group, Alcatel Lucent, Dell, Novartis en Areva om er maar een paar te noemen. Euro RSCG Worldwide haalde de top van de classificaties met 42 globale klanten en 1.167 opdrachten, bureaus als Ogilvy & Mather en McCann Erickson Worldwide voorbijstrevend, als algemeen resultaat van de drie belangrijkste reclamebureaus, en dit volgens nummers gepubliceerd deze week door Advertising Age.

Als één van de Top 100 Global Marketers uit het rapport, verwerkt Euro RSCG Worldwide de reclame voor 32 van deze merken, inclusief Ford Motor Co., Reckitt Benckiser, Danone Group, PSA Peugeot Citroen, Citigroup, Bayer, Schering-Plough Corp., Carrefour, ExxonMobil, Kraft, IBM, L'Oreal en sanofi-aventis. Deze verantwoordelijkheden worden behandeld vanuit de verschillende 233 kantoren van Euro RSCG over gans de wereld.

"We zijn van mening dat een bureau zowel groot als ondernemend kan zijn, globaal en creatief en dat deze classificatie een verdere steun is voor dit standpunt. De benoeming als grootste reclamebureau ter wereld bovenop onze titels als Global Agency of the Year van Advertising Age en Campaign, bekroont een groot jaar voor ons bureau," verklaarde David Jones, Globaal President-Directeur van Euro RSCG Worldwide. "Maar we zijn nog meer opgewonden over de toekomst en niet omdat we het grootste reclamebureau zijn ter wereld, maar het meest digitaal geïntegreerde."

Advertising Age publiceert jaarlijks een lijst met de Top 100 Global Marketers. Het volledig rapport voor 2007, gepubliceerd op www.AdAge.com geeft een lijst van de globale accounts voor de 24 grootste globale reclamebureaus.

Euro RSCG Worldwide, een vooraanstaand geïntegreerd marketing communicatiebedrijf en Globaal Reclamebureau van het jaar in 2006, zoals erkend door Advertising Age en Campaign, heeft 233 kantoren in 75 landen verspreid over Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en het Aziatisch-Stille Zuidzeegebied. Euro RSCG biedt publiciteits- en marketingservices, bedrijfscommunicatie en interactieve oplossingen aan klanten wereldwijd, regionaal en lokaal. De klantenkring van het reclamebureau bestaat o.a. uit: Air France, BNP Paribas, Charles Schwab, Citigroup, Danone Group, Diageo, IBM, Jaguar, Kraft Foods, L'Oreal, LVMH Louis Vuitton, PSA Peugeot Citroen, Reckitt Benckiser, sanofi-aventis en Schering-Plough. Euro RSCG Worldwide, met hoofdkwartier in New York, is de grootste divisie van Havas, een wereldleider op het gebied van communicatie (Euronext Paris SA: HAV.PA).

Website: http://www.AdAge.com

BRON Euro RSCG Worldwide