Euroline neemt in samenwerking met AmbironTrustWave Ltd. PCI DSS Compliance in haar aanbod op

06 Jul, 2007, 01:45 BST Van AmbironTrustWave Ltd.

STOCKHOLM, Zweden, en CHICAGO, July 6 /PRNewswire/ --

- Eerste Scandinavische acquirer (verwerker) die compliance bevordert bij zakelijke klanten

Skandinaviska Enskilda Banken (publ), SEB Kort AB (Euroline), een van de toonaangevende acquirers bij Scandinavische banken, en AmbironTrustWave Ltd., een toonaangevende leverancier van oplossingen voor informatiebeveiliging en compliance-beheer, starten een samenwerkingsverband voor het aanbod van diensten voor compliance met de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS, sectornorm voor gegevensbeveiliging van betaalkaarten) aan alle verkopers/handelaars van Euroline.

PCI DSS is de vereiste beveiliging in de sector van betaalkaarten voor bedrijven die gegevens van kaarthouders verwerken, verzenden en/of opslaan, en omvat de beveiligingsnorm voor alle grote creditcards -- Visa International, MasterCard Worldwide, Discover Network, American Express en JCB. De vereiste compliance van verkopers/handelaars is in vier niveaus gesegmenteerd op basis van het aantal transacties dat de verkoper jaarlijks verwerkt.

Dankzij dit samenwerkingsverband hebben alle Euroline-verkopers/handelaars toegang tot de diensten voor gegevensbeveiliging en noodzakelijke technologie voor validatie van PCI DSS-compliance van AmbironTrustWave, met onder meer:

-- Risk Profiler - met dit online-programma van AmbironTrustWave
       Ltd. voor risicobeoordeling kunnen verkopers/handelaars hun
       risico een verdachte creditcard in handen te krijgen, bepalen.
       Via een korte vragenlijst verkrijgen de verkopers/handelaars een
       risicoscore op basis van diverse criteria, waaronder het
       transactievolume en de acceptatiekanalen.
    -- PCI DSS Self Assessment Questionnaire (SAQ) - een goedgekeurde
       lijst vragen over veiligheidscontrole op het transactienetwerk
       van de verkoper/handelaar. De SAQ is al gedeeltelijk ingevuld op
       basis van de antwoorden die de verkoper/handelaar in de Risk
       Profiler heeft gegeven.
    -- Scan van kwetsbaarheid - met de TrustKeeper van AmbironTrustWave
       Ltd., een online-portaal voor risicobeheer, kunnen
       verkopers/handelaars vanop afstand een scan van hun
       transactienetwerk starten om zwakke punten op te sporen die door
       krakers en onbevoegde derden kunnen worden geëxploiteerd.
    -- Aanbevolen correcties -- een compliance-verslag met gegevens
       verzameld uit de vragenlijst en scan waarin de vereiste acties
       worden vermeld om kwetsbare punten aan te pakken.
    -- Plaatselijke audit - conform de PCI DSS-regels is jaarlijks een
       plaatselijke audit vereist voor grote of niveau 1
       verkopers/handelaars.

"Dit programma is een totaaloplossing voor PCI DSS-compliance voor alle Euroline-verkopers/handelaars en stelt ons in staat om het risico te verminderen van krakers en andere online-gevaren die bijdragen aan creditcarddiefstal en -fraude", aldus Per Astrom, CEO van Euroline.

De portefeuille van verkopers/handelaars van Euroline zal op risico worden geanalyseerd en geplaatst in de TrustKeeper voor PCI DSS-compliance. Verkopers/handelaars zullen toegang hebben tot de vragenlijst voor zelfevaluatie, de scanmachine van hun kwetsbaarheid, e-mailsupport en online-mogelijkheden voor correcties.

"Met de introductie van een programma om verkopers/handelaars te helpen de door hen verwerkte en verzonden creditcardgegevens te beschermen, heeft Euroline haar positie versterkt als een van de toonaangevende acquirers in Europa", aldus Robert McCullen, voorzitter en CEO van AmbironTrustWave, het moederbedrijf van AmbironTrustWave Ltd. "Het samenwerkingsverband tussen AmbironTrustWave Ltd. en Euroline is een fantastisch voorbeeld van samenwerking tussen toonaangevende bedrijven in hun sector om de recentste oplossing ter bescherming van verkopers/handelaars en consumenten aan te bieden."

Meer informatie over PCI DSS-vereisten en compliance-niveaus van verkopers/handelaars vindt u op de website van de PCI Security Standards Council: https://www.pcisecuritystandards.org.

Over Euroline

Euroline is een businessunit van SEB Kort AB en is de acquirer voor creditcards van SEB. De unit biedt bedrijven een eenvoudige en beveiligde infrastructuur voor de acceptatie van betaling met creditcards en betaalkaarten. SEB Kort heeft haar hoofdkantoor in Zweden, is een 100% dochterbedrijf van SEB en heeft een toonaangevende positie op de Scandinavische markt met het aanbod van een aantal bekende namen, zoals Eurocard en Diners Club. Euroline bood als pionier van de Zweedse acquirers verkopers/handelaars centrale en internationale verwerkingsdiensten voor kaarttransacties aan en is sinds september 2001 de Central Acquirer die de voorkeur geniet van IATA voor de luchtvaartsector. Betalingen in diverse valuta's, oplossingen voor niet-eenmalige betalingen en beveiligde betalingen via internet zijn maar een greep uit de diensten die Euroline aan handelaars en verkopers biedt. Meer informatie kunt u lezen op: www.euroline.se

Over AmbironTrustWave Ltd.

AmbironTrustWave Ltd. is gevestigd in Londen en is een 100% dochterbedrijf van AmbironTrustWave, een internationale leverancier uit Chicago van oplossingen voor informatiebeveiliging en compliance-beheer voor bedrijven en de openbare sector. Het bedrijf verleent diensten aan meer dan 30.000 organisaties over de hele wereld, waaronder banken, handelaars/verkopers, dienstverleners en softwareontwikkelaars die verplicht zijn hun compliance met de beste praktijken voor bescherming van informatie in de sector te valideren, onderschreven door American Express, Discover, MasterCard Worldwide, Visa International en Visa USA. AmbironTrustWave is een autoriteit in de uitgifte van certificaten en heeft duizenden SSL-certificaten (secure sockets layer) uitgegeven. AmbironTrustWave heeft haar hoofdkantoor in Chicago en kantoren in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Meer informatie kunt u lezen op: http://www.atwcorp.com/