European Capital Debt Management sluit haar nieuwe fonds, European Capital UK SME Debt, ter waarde van 100 miljoen Britse ponden

03 Sep, 2014, 20:01 BST Van European Capital Debt Management Limited

LONDEN, 3 september 2014 /PRNewswire/ -- European Capital Debt Management Limited ("ECDM") heeft vandaag aangekondigd haar nieuwe European Capital UK SME Debt-fonds ter waarde van £ 100 miljoen te sluiten. Het betreft een fonds voor schuldinvesteringen in kleine en middelgrote ondernemingen in het VK. Het fonds gaat investeren in bedrijven met een omzet tot aan £ 100 miljoen. De British Business Bank draagt £ 50 miljoen bij aan het fonds onder het British Business Bank Investment Programme. De overige £ 50 miljoen is afkomstig van European Capital Limited en haar dochterondernemingen.

"We zijn bijzonder blij met deze sluiting van ons nieuwe fonds, European Capital UK SME Debt LP", aldus Juan Carlos Morales Cortes, Directeur. "We zien de financiering en ondersteuning van kleine en middelgrote bedrijven in het VK door middel van dit fonds met plezier tegemoet."

Keith Morgan, CEO van de British Business Bank, verklaarde: "We zijn zeer verheugd om deze investering te doen en het zal behoorlijk wat extra fondsen opleveren voor de MKB-sector, die het erg hard kan gebruiken. Dit is een belangrijke investering waardoor een ervaren Amerikaanse geldschieter, die geen bank is, een speciaal leenfonds voor kleinere bedrijven in het VK kan opzetten, waarmee meer mogelijkheden gecreëerd worden voor de financiële handelsmarkt."

OVER EUROPEAN CAPITAL DEBT MANAGEMENT
European Capital Debt Management Limited is een in het VK gevestigde beleggingsmanager die bevoegd is en gereguleerd wordt door de Financial Conduct Authority en goedgekeurd is als een Alternate Investment Fund Manager ("AIFM") volgens het Alternate Investment Fund Managers Directive ("AIFMD"). Het is een indirecte dochteronderneming en volledig eigendom van American Capital, Ltd. ("American Capital").

OVER EUROPEAN CAPITAL
European Capital is een investeringsmaatschappij die zich bezighoudt met pan-Europese particuliere beleggingen, mezzanine-, unirate- en senior schuldinvesteringen. De maatschappij heeft sinds aanvang ruim € 3,6 miljard in meer dan 100 portefeuillebedrijven in zeer uiteenlopende industriële sectoren geïnvesteerd en heeft momenteel een vermogen van € 0,9 miljard in beheer. European Capital is volledig eigendom van American Capital, Ltd. Het wordt beheerd door European Capital Asset Management Limited ("ECAM"), een indirect filiaal dat eveneens volledig eigendom is van American Capital. ECAM en haar dochteronderneming European Capital Financial Services Ltd. ("ECFS") hebben kantoren in Londen en Parijs. Op 30 juni 2014 waren bij ECFS 24 beleggingsexperts en 31 ondersteunende medewerkers in dienst. European Capital en diens dochteronderneming American Capital houden zich bezig met particuliere aandelentransacties met een waarde in euro of Britse pond tot 400 miljoen ten behoeve van One Stop Buyouts® en tussen de 10 en 100 miljoen op het gebied van senior-, mezzanine- en unitranche-schuldfinancieringen. Ga voor meer informatie naar www.EuropeanCapital.com.

OVER AMERICAN CAPITAL
American Capital, Ltd. (Nasdaq: ACAS) is een beursgenoteerde private-equityfirma en wereldwijd aandelenmanager. American Capital creëert, garandeert en beheert, zowel direct als door haar aandelenbeheeractiviteiten, investeringen in mid-market private equity, leveraged buy-outs, onroerend goed, energie en infrastructuur en samengestelde beleggingsproducten. American Capital beheert 19 miljard dollar aan vermogen, inclusief vermogen op haar balans en renderend vermogend onder beheer van aangesloten managers, met een beheerd totaalvermogen van $ 83 miljard dollar (inclusief levered assets). Via een dochtermaatschappij beheert American Capital het beursgenoteerde American Capital Agency Corp. (Nasdaq: AGNC), American Capital Mortgage Investment Corp. (Nasdaq: MTGE) en American Capital Senior Floating Ltd. (Nasdaq: ACSF) met een totale netto boekwaarde van ongeveer 11 miljard dollar. Vanuit haar acht kantoren in de VS en Europa nemen American Capital en haar aangesloten maatschappij, European Capital, investeringsmogelijkheden van 10 miljoen tot 750 miljoen dollar in overweging. Kijk voor meer informatie op www.AmericanCapital.com.

OVER BRITISH BUSINESS BANK EN HET INVESTERINGSPROGRAMMA
De British Business Bank steunt economische groei door fondsen uit openbare en particuliere sectoren te verenigen om effectievere en efficiëntere markten te creëren voor kleinere en middelgrote bedrijven in het VK. Het vormt een wezenlijk onderdeel binnen Industrial Strategy, een strategisch plan voor de industrie van de Britse overheid, dat inmiddels haar bijdragen levert om van het Verenigd Koninkrijk de beste plek in Europa te maken om een bedrijf te beginnen, uit te breiden en te financieren.

Het programma van de British Business Bank wordt momenteel rechtstreeks gerund door de Department for Business, Innovation and Skills en is niet bevoegd of gereguleerd door de Financial Conduct Authority of de Prudential Regulation Authority. De British Business Bank plc zal haar werkzaamheden als financiële overheidsinstantie voortzetten, nadat Hare Majesteits regering toestemming voor overheidssteun heeft ontvangen van de Europese Commissie, wat eind 2014 verwacht wordt.

Contact: European Capital Debt Management Limited + 44-207-539-7000
Juan Carlos Morales Cortes, Directeur;