European Capital herfinanciert 31,0 miljoen pond sterling in kredietfaciliteiten van Miles 33

21 Sep, 2007, 09:30 BST Van European Capital Limited

ST. PETER PORT, Guernsey, September 21 /PRNewswire/ --

European Capital Limited ("European Capital") (LSE: ECAS) kondigde vandaag aan dat ECAS SARL, een volledig zelfstandige dochteronderneming van European Capital, op 7 september de herfinanciering van 31 miljoen pond sterling (46 miljoen euro) heeft afgerond van senior secured kredietvoorzieningen van portfoliobedrijf Miles 33 Group Ltd. Lloyds TBS Bank plc en Bank of Ireland leverden elk 15 miljoen pond sterling aan leentermijnvoorzieningen en Lloyds TSB Bank plc leverde een bijkomend miljoen pond sterling doorlopende kredietvoorzieningen. Na de herfinanciering bezit European Capital een investering van 28 miljoen pond sterling (41 miljoen euro) in Miles 33, bestaande uit aandelenvermogen, een loan note en een mezzanineschuld. European Capital rondde haar oorspronkelijke One Stop Buyout (TM) van Miles 33 af op 11 juni 2007 en investeerde samen met het bedrijfsbeheer en de vorige eigenaar 57 miljoen pond sterling (83 miljoen euro). European Capital herfinancierde 504 miljoen euro aan senior-leningen in acht 'One Stop Buyouts' (TM).

"We blijven succes behalen met het syndiceren van senior- kredietvoorzieningen in onze 'One Stop Buyouts' (TM), met de nadruk op de kracht van ons groeiend portfolio in een tijd van marktonzekerheid," zei Simon Henderson, European Capital Managing Director.

Miles 33, opgericht in 1976, levert computersoftware aan de uitgeversindustrie, met streekkranten als grootste klantenonderdeel. De geïntegreerde reeks modules van Miles 33 ondersteunt belangrijke functies zoals redactionele productie en werkschema's, het bestellen van publiciteit (op papier en on line), het beheer van klantenrelaties en kredietbeheer. Het bedrijf levert ook praktijkbeheer en financiële software aan advocatenkantoren. Miles 33 heeft een vernieuwend verkoopmodel waarmee het bedrijf langdurige klantenrelaties heeft opgebouwd met uitgevers van toonaangevende kranten en dat een sterke groei betekende in periodieke inkomsten. Miles 33 bevindt zich in Bracknell, Berkshire, Groot-Brittannië.

Voor meer informatie over de investering van European Capital in Miles 33 kunnen naar de website gaan op http://www.europeancapital.com/news/newsreleases/2007/PR20070611.html .

OVER EUROPEAN CAPITAL

European Capital is een openbare investeringsmaatschappij voor pan- Europees aandelenvermogen, mezzanine- en senior-schuldinvesteringen met een werkkapitaal van ongeveer 2,3 miljard euro (3,2 miljard US dollar). Het beheer is in handen van European Capital Financial Services (Guernsey) Limited ("ECFSG" of "the Investment Manager"), een volledig zelfstandige dochteronderneming van American Capital Strategies, Ltd ("American Capital").

European Capital investeert in en sponsort overname van beheer en personeel, investeert in particuliere overnames van aandelenvermogen en levert kapitaal rechtstreeks aan particuliere en openbare bedrijven die hoofdzakelijk in Europa gevestigd zijn. Doorgaans investeert European Capital tussen de 5 en 500 miljoen euro per transactie in aandelenvermogen, mezzanine-schuld en senior-schuld om daarmee groei, aankopen en herkapitalisaties te financieren.

Het investeringsdoel van European Capital is om beleggers van een dividendinkomen te voorzien alsook de mogelijkheid tot waardevermeerdering van aandelen bij het investeren in schuld- en aandeleninvesteringen in particuliere en openbare bedrijven die hoofdzakelijk in Europa gevestigd zijn.

European Capital bereikt dit met de volgende soorten beleggingen:

European Capital 'One Stop Buyouts'(TM)

Via haar 'One Stop Buyouts'(TM) levert European Capital aandelenvermogen, mezzanine-schuld en senior-schuld als voornaamste investeerder in de opkoop van particuliere en openbare bedrijven.

Mezzanine rechtstreeks met sponsors

European Capital levert schuld- en aandelenfinanciering voor opkopen die gesponsord zijn door particuliere aandelenbedrijven waarbij European Capital ofwel de enige of belangrijkste investeerder is in mezzanine-schuld.

Gesyndiceerde mezzanine- en senior-schuld

European Capital levert mezzanine- en senior-financiering voor opkopen die gesponsord zijn door particuliere aandelenbedrijven waarbij European Capital noch de enige noch de belangrijkste investeerder is in mezzanine- of senior-schuld.

Rechtstreekse investeringen

European Capital levert schuld- en aandelenfinanciering rechtstreeks aan particuliere en openbare bedrijven, die gebruikt wordt voor groei, aankopen of herkapitalisaties en investeringen in gestructureerde financieringsmiddelen.

Bedrijven die meer willen weten over de flexibele financieringen van European Capital kunnen contact opnemen met Simon Henderson of Nathalie Faure Beaulieu op +44-(0)-20-7539-7000 in Londen, Jean Eichenlaub op +33-(0)-1-40-68-06-66 in Parijs, Robert von Finckenstein op +49-(0)-69-71-71-297-0 in Frankfurt, of Luis Felipe Castellanos op +(34)-91-745-99-63 in Madrid, of kunnen naar de website gaan op http://www.EuropeanCapital.com

OVER AMERICAN CAPITAL

American Capital Strategies Ltd. (Nasdaq: ACAS), met 17 miljard US dollar beheerde activa (1), is een filiaal van European Capital en lid van de S&P 500. Het is het grootste Amerikaans openbaar particulier aandelenfonds en één van de grootste openbare alternatieve vermogenbeheerders. American Capital investeert, rechtstreeks en via haar bedrijf in wereldwijd vermogenbeheer, in overname van beheer en personeel, particuliere aandelenopkopen en vroegtijdige en rijpe particuliere en openbare bedrijven. American Capital levert senior-schulden, mezzanine-schulden en aandelen om groei, aankopen, herkapitalisaties en borgstellingen te financieren. American Capital en haar filialen investeren van 5 tot 800 miljoen US dollar per bedrijf in Noord- Amerika en van 5 tot 500 miljoen euro per bedrijf in Europa.

(1) Dit is inclusief intern en extern beheerde activa tegen een redelijke waarde vanaf 31/3/07, met inbegrip van onze investeringen in extern beheerde fondsen plus investeringen tegen kostprijs tot 30/6/07 en zonder terugbetalingen tot 30/6/07.

Dit persbericht bevat vooruitziende verklaringen. De verklaringen betreffende verwachte resultaten van American Capital Strategies zijn onderhevig aan verschillende factoren en onzekerheden, waaronder de onzekerheden in verband met de timing waarop transacties worden afgesloten, veranderingen in rentevoeten, beschikbaarheid van transacties, veranderingen in regionale, nationale of internationale economische omstandigheden of veranderingen in de voorwaarden van de industrieën waarin American Capital geïnvesteerd heeft.

Website: http://www.EuropeanCapital.com

BRON European Capital Limited