Europese enquête: Ischgl ook in 2016 weer top of après-ski!

16 Feb, 2016, 11:31 GMT Van TravelTrex GmbH

KEULEN, Duitsland, February 16, 2016 /PRNewswire/ --

Opnieuw is Ischgl het populairste après-ski centrum van de Alpen! Dat is de uitslag van de internationale klanten enquête van WinterTrex. Meer dan 3.200 wintersporters uit 10 landen hebben deelgenomen. Al voor de vierde keer hebben klanten het "Ibiza van de Alpen" bekroond als beste après-ski bestemming.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160216/333487 )

Totaal:
    Bestemming             Beoordeling in %
    Ischgl                     21,5
    Sölden                     11,6
    Mayrhofen                   9,1
    Livigno                     8,8
    Val Thorens                 8,3

Meer dan de helft van de deelnemers (58%) vinden après-ski een belangrijk criterium bij de keuze van reisbestemming. Europese wintersporters gaan gemiddeld drie keer per ski week uit. De Europese kampioenen hierbij zijn Nederlanders - ze borrelen zelfs vier keer per week.

Nederlandse resultaten:
    Bestemming             Beoordeling in %
    Saalbach-Hinterglemm        16,9
    Ischgl                      15,9
    Val Thorens                 14,9
    Mayrhofen                   13,9
    Sölden                      12,5

In de Nederlandse top 5 staat Oostenrijk voorop. Saalbach-Hinterglemm (16,9%) wordt gevolgd door Ischgl (15,9%) en Val Thorens (14,9%), Sölden (11,5%) en Mayrhofen (9,1%). Ischgl is niet langer de winnaar, Saalbach-Hinterglemm is vanaf de vierde naar de eerste plek overgegaan.

60% van de Nederlandse wintersporters kiezen voor een bestemming met goede après-ski mogelijkheden.

Was vorig jaar nog voor elke vierde Nederlander een wintersportvakantie zonder après-ski onvoorstelbaar is het dit jaar elke derde (30,74%).

Net als vorig jaar zijn Nederlanders de Europese kampioenen wat betreft après-ski (4,04 avonden). Rond een derde doet zelfs elke avond aan après-ski.

Alle uitslagen en meer interessante feiten over de beste après-ski bestemmingen in de Alpen vindt u in onze persblog: http://pers.wintertrex.nl/apres-ski-enquete-2016

Over WinterTrex:

WinterTrex is een merk van TravelTrex GmbH. TravelTrex hoort bij de leidende aanbieders van wintersportreizen en verkoopt aantrekkelijke geheel verzorgde reizen via de website in 15 talen in meer dan 20 landen. Meer informatie over TravelTrex vindt u hieronder: http://pers.wintertrex.nl/newsroom

- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) and http://www.presseportal.de/nr/103258/bild/ -

TravelTrex GmbH
Jana Bosse