Europese senioren worden aangemoedigd om het continent per trein te ontdekken

14 Dec, 2009, 13:05 GMT Van Interrail

UTRECHT, Nederland, December 14 /PRNewswire/ --

- InterRail introduceert nieuwe 60+ pas die begin januari 2010 van start gaat

Decennia lang is InterRail de nummer 1 op het gebied van de Europese treinpas voor jonge reizigers. In januari 2010 lanceert InterRail een speciale pas voor 60+ reizigers waarmee ouderen het Europese continent per trein kunnen ontdekken.

Om de Multimedia News Release te zien, klik:

Steeds meer Europeanen springen iedere jaar op de trein voor internationale reizen. Duitsland, Frankrijk en Italië blijven de populairste landen voor reizigers jonger en ouder dan 26 jaar. De Britten zijn al twee jaar lang de ware enthousiaste treinreizigers, volgens de online verkoopcijfers. Meer dan 50% van alle InterRailpassen die tussen januari en september zijn verkocht, komen van online reserveringsagenten (de Fransen kwamen op de tweede plaats en namen een extra 10% voor hun rekening).

Er is een groeiend optimisme voor de Eurail Group met betrekking tot het voortdurende succesverhaal van InterRail; vooral wanneer in ogenschouw wordt genomen dat tijdens de top van de recessie de verkoop met slechts 3,5% is gedaald. Met deze positieve bevindingen in het achterhoofd, is het huidige productaanbod herontworpen om meer klanten aan te trekken uit alle lagen van de bevolking (ouderen, volwassenen en rugzakjongeren). Daarom kondigt de Eurail Group de introductie aan van twee nieuwe passen die begin januari 2010 in omloop komen:

- InterRail Global Pass geldig voor 15 opeenvolgende dagen* (2e klasse jeugd vanaf EUR279)

- InterRail Global Pass dat een speciaal tarief biedt voor 60+ reizigers* (2e klasse vanaf EUR224)

Met deze 15 opeenvolgende dagen hebben InterRailers de vrijheid hun volgende bestemming te kiezen, in tegenstelling tot het aantal dagen beschikbaar op de pas, kondigt de Eurail Group aan. In het verleden werd de naam alleen met jonge reizigers geassocieerd en de Eurail Group gelooft dat 60+ reizigers zullen bewijzen dat zij de ideale kandidaten zijn voor InterRail (gebaseerd op gegevens ontvangen van deelnemende spoorwegen). Duizenden volwassenen hebben het genot van InterRail ontdekt, en InterRailing ouderen zijn nu al te vinden in de Scandinavische markten. Daar komt nog bij dat hun reisgedrag bijna parallel is aan die van de jongeren:

De populairste IR landen         De populairste IR landen voor
        onder de 26                        26 & ouder
             2008            2007            2008            2007
    1   Duitsland       Duitsland       Duitsland       Duitsland
    2   Frankrijk       Frankrijk       Frankrijk       Frankrijk
    3   Italië          Italië          Italië          Italië
    4   Oostenrijk      Oostenrijk      Zwitserland     Zwitserland
    5   Zwitserland     Zwitserland     Oostenrijk      Oostenrijk
    6   Zweden          Spanje          Zweden          Zweden
    7   Nederland       België          Denemarken      Denemarken
    8   Denemarken      Zweden          België          België
    9   Spanje          Nederland       Spanje          Nederland
    10  België          Tsjechische Rep Noorwegen       Spanje

(2009 resultaten zullen in maart 2010 beschikbaar zijn).

"De geleidelijke toename van de online verkoop van InterRail One Country Passen en de introductie van twee nieuwe innovatieve producten", legt Ana Dias e Seixas, Eurail Group's Marketing Director uit, "laat zien dat InterRailing niet alleen vandaag de dag de beste keuze is, maar tevens de meest duurzame reisoplossing voor Europeanen in de toekomst."

Voor meer informatie:

Eurail Group corporate website en perskamer:

Eurail fotobibliotheek: http://eurail.informationstore.net/

* Dit aanbod geldt niet voor het bereik van de One Country Pas