Exhibits-International verandert naam in Kubik Inc.

08 Nov, 2005, 14:37 GMT Van Kubik Inc.

AMSTERDAM, November 8 /PRNewswire/ --

- Aan de businesseditors:

- Nieuwe naam weerspiegelt de toegevoegde dimensie van het bouwen van uitzonderlijke ervaringen

Exhibits-International, dat in Noord-Amerika en Europa al lang gekend staat als een leider op het gebied van ontwerp, bouw en realisatie van standen, kondigde vandaag aan dat het zijn naam heeft veranderd in Kubik Inc.

De rebranding gebeurt momenteel in de kantoren van Toronto en Amsterdam. "Deze verandering biedt Kubik de mogelijkheid om zich te richten op onze teams aan beide kanten van de Atlantische Oceaan en om ze op dezelfde lijn te brengen," zegt Elliot Kohn, een van de oprichtende partners. Hajo Reinders, Managing Director van Europa stemt hiermee in: "De rebranding als Kubik communiceert onze capaciteiten om de eindgebruiker een fantastische ervaring te bieden, of het nu gaat om een museumbezoeker, een handelsbeurs of een grootschalige openluchtrealisatie ergens in Nederland of in de rest van Europa."

Oprichters Sam en Elliot Kohn en hun team hebben over de hele wereld boeiende tentoonstellingen, standen en evenementen gerealiseerd voor toonaangevende merken zoals Nike, Philips Electronics, Nissan, ING Bank, ABN AMRO Bank, HBO, Amstel Breweries en Red Bull.

"Toen we 20 jaar geleden begonnen, lag de focus op de standenbouw," zegt Sam Kohn, President en oprichtende partner. "Maar naarmate we alsmaar meer een internationaal bedrijf werden, hebben we knowhow opgebouwd in het creëren van evenementen en het opbouwen van ervaringen voor enkele van 's werelds meest herkenbare merken en enkele van 's werelds beroemdste musea en galerieën."

Het bedrijf heeft gewerkt aan galerieën zoals het United States Holocaust Memorial Museum, het Bata Shoe Museum en het Montreal Holocaust Memorial Centre. Kubik bouwt momenteel achttien galerieën in het nieuwe Royal Ontario Museum van Toronto, ontworpen door de architect Daniel Libeskind en ook in het Newseum in Washington, D.C.

"Door de wijzigingen in de scope van ons werk realiseerden we ons dat onze oorspronkelijke naam de transformatie van onze organisatie niet weerspiegelde, noch de groei, de bedrijfslijnen en het geografische bereik," zegt John Collins, Chief Marketing Officer van Kubik. "Onze nieuwe naam weerspiegelt de toegevoegde dimensie die we met ons werk brengen en geeft weer dat we actief zijn op het gebied van het bouwen van uitzonderlijke ervaringen."

Over Kubik Inc.

Kubik bouwt ervaringen in de vorm van tentoonstellingen, standen en evenementen voor Fortune 1000-bedrijven en toonaangevende culturele instellingen in Noord-Amerika en Europa. Kubik kan in Nederland worden gecontacteerd op +31-020-581-3030 of gratis in Canada op 1-877-252-2818 of op www.thinkubik.com.

BRON Kubik Inc.