F&C Netherlands B.V. benoemt ABN AMRO Mellon voor institutioneel mandaat in Nederland

27 Maa, 2006, 07:00 BST Van ABN AMRO Mellon Global Securities Services BV

LONDEN, March 27 /PRNewswire/ -- ABN AMRO Mellon Global Securities Services B.V. is door F&C Netherlands B.V. (F&C) benoemd voor een institutioneel ('pooled') mandaat met een omvang van EUR 13 miljard. F&C Netherlands behoort tot de top vijf van vermogensbeheerders in de Nederlandse pensioenmarkt.

ABN AMRO Mellon verleent voor het nieuwe mandaat onder meer effectenbewaar-, valuta- en cashmanagementdiensten. Daarnaast beheert ABN AMRO Mellon voor F&C het automatische effectenuitleenprogramma van Euroclear. Het mandaat is een voortzetting van het sterke samenwerkingsverband dat al sinds 1998 tussen ABN AMRO Mellon en F&C bestaat.

Henk Breukink, Director en Country Head van F&C Netherlands B.V. over de redenen: "ABN AMRO Mellon heeft consequent uitstekende prestaties geleverd voor F&C Netherlands. Het doet mij dan ook genoegen dit tweede mandaat bekend te maken nadat wij ABN AMRO Mellon minder dan drie maanden geleden al hebben aangesteld voor het beheer van onze klanten- en fondsenadministratie in Nederland. ABN AMRO Mellon heeft wederom bewezen te kunnen inspringen op onze beleggingseisen en ons een oplossing aangereikt die is toegesneden op onze specifieke behoeften als vermogensbeheerder van toonaangevende klanten."

Nadine Chakar, CEO van ABN AMRO Mellon: "Al sinds het begin van onze samenwerking is F&C Netherlands een zeer gewaardeerde institutionele klant in onze thuismarkt. Wij zijn dan ook erg blij met dit belangrijke mandaat zo kort na onze vorige aankondiging in december 2005. De benoeming onderstreept niet alleen onze reputatie als belangrijke partner van de beste financiële instellingen van Nederland maar is tevens een bewijs van onze grote deskundigheid en maatwerk op effectenbewaargebied en andere diensten met een toegevoegde waarde." // EINDE BERICHT

Noot voor de redactie:

ABN AMRO Mellon Global Securities Services B.V. is voor 50% eigendom van ABN AMRO Bank N.V. en voor de overige 50% van Mellon Financial Corporation. ABN AMRO Mellon levert custody- en aanverwante diensten aan instellingen over de hele wereld, met uitzondering van Noord-Amerika. De organisatie combineert het wereldwijde dienstennetwerk van ABN AMRO met de geavanceerde technologie en producten van Mellon. ABN AMRO Mellon levert onder andere de volgende producten en diensten met toegevoegde waarde: compliancebewaking, investment accounting, performance measurement en analyses. Nieuws en andere informatie over ABN AMRO Mellon Global Securities Services vindt u op www.abnamromellon.com. (Engelstalig).

BRON ABN AMRO Mellon Global Securities Services BV